Până şi frânele sunt desenate la perfecţie: Brembo ne povesteşte cum a creat frânele lui Polestar 2

3 Iulie 2020, 10:31
Ilie Toma
Suedezii au un design simplu, aerat, dar foarte precis şi atent la detalii, formând ceea ce noi numim, de obicei, design scandinav. Ceea ce pare simplu la prima vedere, însă, e rezultatul unei munci perfecţioniste.
Producătorul italian de frâne de performanţă Brembo, cu care redacţia noastră are onoarea să colaboreze de doi ani, ne-a povestit cât de specială a fost munca lor de a crea un sistem de frânare pentru electromobilul suedez Polestar 2. Vă reamintim, Polestar este noul sub brand electric al celor de la Volvo Cars, dar maşinile acestuia nu se mai numesc Volvo, ci Polestar. Polestar 2 e un soi de sedan liftback, concurent pentru Tesla Model 3, pe care noi l-am cunoscut pe viu acum un an şi jumătate în Geneva, iar de curând au început şi livrările acestuia în Europa.
Şi atunci când a venit vorba de frâne pentru un electromobil premium, cei de la Volvo au apelat la Brembo, companie care produce frâne de performanţe de multe decenii, pentru cele mai de top modele din lume. Sarcina pusă în seama celor de la Brembo a fost deloc uşoară. Sistemul de frânare trebuia nu doar să fie performant, ci şi să aibă construcţie uşoară, la fel ca întregul model suedez, iar pe deasupra, să fie desenat cu forme care să respecte stilul de design general al modelului.
S-a operat cu noţiuni precum „forme sculptate ascuţit”, „suprafeţe aerate”, iar noi încă mai vorbim de nişte etriere de frâne, nu de partea frontală şi ultra vizibilă a unei maşini. În rezultat, italienii au muncit cu multă inspiraţie pentru scandinavi, până aceştia le-au aprobat încântaţi designul, şi chiar au decis că frânele Brembo vor fi vopsite în galben-auriu pe exemplarele Polestar 2, ca să fie vizibile. Atât suedezii, cât şi italienii, sunt extrem de mândri de rezultatul lor.
Dar dincolo de asta, sistemul e unul menit să asigure performanţă şi precizie. Etrierele faţă au 4 pistoane, sunt realizate din aluminiu şi operează în tandem cu discuri de frână de 375 mm diametru, produse tot de Brembo. Iar discul de frână, la rândul lui, e realizat din două straturi, combinând două materiale — aluminiu şi oţel călit. La temperaturi joase, cele două materiale funcţionează ca un corp unitar, iar la temperaturi ridicate acesta funcţionează ca un disc flotant cu distorsiuni minime şi rezistenţă maximă.
0
1,122
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!