Premieră: Audi Q4 Sportback e-tron! Un nou SUV 100% electric în gama germanilor

8 Iulie 2020, 09:24
Denis Godorozea
În triada de constructori premium germani Audi s-a lansat în segmentul SUV-urilor cu siluetă coupe ultimii, lansând cu doi ani mai devreme modelul stilat Q8. Însă de atunci constructorul din Ingolstadt şi-a revizuit planurile în conformitate cu evoluţia segmentului, iar noile SUV-uri coupe construite pe baza modelelor existente nu mai beneficiază de un indice dedicat, ci de sufixul Sportback în denumire. Este şi cazul viitorului Q4 Sportback e-tron, derivat din conceptul Q4 e-tron, prezentat anul trecut, care va fi disponibil inclusiv într-o variantă de coupe Sportback. Astăzi electromobilul debutează în formă de concept, dar unul apropiat de modelul de serie.
Conceptele Audi Q4 e-tron şi Audi Q4 Sportback e-tron

Noul Q4 Sportback e-tron are la bază platforma modulară MEB din portofoliul Volkswagen Group, comună cu Q4 e-tron. Platformă ce o va împărţi cu multe alte modele din gama Volkswagen, Skoda şi SEAT, iar mai nou şi cu gama de electromobile Ford. Audi Q4 în interpretarea de serie se află în prezent la etapa de teste, iar astăzi germanii ne oferă posibilitatea să-i descoperim aspectul exterior al versiunii sale coupe, ambianţa sa interioară, dar şi o părticică din substratul tehnic.
Conceptele Audi Q4 e-tron şi Audi Q4 Sportback e-tron

Sportback-ul are dimensiuni foarte apropiate de conceptul original Q4 e-tron. Ampatamentul şi lăţimea sunt identice pentru cele două electromobile, 2,770 mm şi, respectiv, 1,900 mm. Plafonul plonjat a rezultat, însă, într-o înălţime mai mică cu 10 mm (1,600 mm), iar pachetul exterior mai agresiv aduce un surplus de 10 mm în lungime (4,600 mm). Datorită acestor metamorfoze inginerii şi designerii au reuşit să obţină un coeficient aerodinamic mai bun, de la 0.28 la 0.26, ceea ce ar putea rezulta într-o autonomie îmbunătăţită. Cel puţin teoretic.
Planşa de bord a noului Q4 Sportback este identică cu cea a conceptului debutat anul trecut — standard conceptele, dar şi modelele de serie vor oferi un instrumentar de bord complet digital şi un ecran al sistemului multimedia generos, cu o diagonală de 12.3 inch. Dar se pare că acesta va fi rezervat doar versiunilor de top, pentru cele incipiente fiind rezervat un display mai mic, dar integrat în acelaşi corp.
Substratul tehnic este bine cunoscut datorită conceptului precedent, dar şi celorlalte modele anunţate pe platforma MEB. Astfel, SUV-ul coupe va fi echipat cu un motor electric de 102 CP şi 150 Nm pe puntea faţă şi un motor de 204 CP şi 310 Nm pe puntea spate. Anticipăm că interpretările incipiente vor avea doar un motor pe puntea spate cu caracteristici similare. În varianta de top cu tracţiune integrală SUV-ul va putea accelera până la 100 km/h în 6.3 secunde, iar viteza maximă va fi limitată la 180 km/h.
Deocamdată există informaţii oficiale despre o singură baterie rezervată pentru Q4 Sportback e-tron. Aceasta oferă o capacitate de 82 kWh şi promite în aceste condiţii o autonomie de până la 500 km, calculată conform standardului WLTP. Rezervele pot fi suplinite în proporţie de până la 80% în doar 30 minute, alimentând de la o sursă de încărcare rapidă.
Lansarea versiunilor de serie este aşteptată în primăvara anului viitor. Primul pe piaţă va fi disponibil SUV-ul cu siluetă standard, Q4 e-tron, dar nici varianta sa Sportback nu se va lăsa aşteptată prea mult.
0
5,814
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!