Premieră: Lexus LS facelift! Sunt suficiente modificările pentru luptă directă cu S-Class?

7 Iulie 2020, 12:47
Denis Godorozea
Cea de-a cincea generaţie Lexus LS a debutat în premieră mondială în 2017, iar astfel acum ajunge la mijlocul carierei sale, unde se bucură de un facelift consistent, ce vine să schimbe aproape în totalitate fascia frontală, dar şi să îmbunătăţească substratul tehnic. Să vedem dacă acestea vor fi suficiente pentru limuzina japoneză pentru a cuceri din teren pe teritoriul sedanurilor de lux germane.
La nivel estetic Lexus LS nu s-a schimbat radical per general, însă partea frontală este de nerecunoscut acum datorită noilor faruri cu o formă asemănătoare cu cele ale noului Lexus IS. Concomitent designerii au redesenat calandrul şi cele două incizii de aer laterale incluse în bara de protecţie faţă. Farurile frontale au fost echipate acum cu tehnologia Blade Scan, despre care am relatat mai devreme într-un articol dedicat. Modificările rezervate părţii posterioare se rezumă la bara de protecţie cu difuzor retuşat şi alte terminaţii pentru sistemul de evacuare. Pachetul F Sport aduce noul LS facelift un aspect vizual mai agresiv, iar versiunile cu motorizări hibride vor avea prize de aer adiţionale pe aripile faţă laterale.
Interiorul s-a modificat mai puţin — aici cumpărătorii vor putea opta pentru câteva combinaţii noi de tapiserie, ce combină pielea, Alcantara, cu tot soiul de inserţii naturale şi ecologice, de diverse culori. Consola centrală are un ecran actualizat al sistemului multimedia, care prevede acum inclusiv comenzi tactile direct pe ecran, pe lângă comenzile dedicate şi touchpad-ul prevăzute pe tunelul central. Dimensiunile ecranului sunt neschimbate, însă, de 12.3 inch, însă acum ecranul este amplasat mai aproape de şofer, pentru surplus de comoditate în operare.
Motorizările au rămas similare. Limuzina japoneză este oferită standard în interpretarea LS 500, ce are sub capotă un V6 biturbo de 3.5 litri, cu 417 CP la activ. Varianta de top aparţine motorizării hibride LS 500h, cu un V6 aspirat natural de 3.5 litri, ce dezvoltă în tandem cu un motor electric 359 CP. Pe anumite pieţe va fi disponibilă în continuare motorizarea aspirată natural V6 de 3.5 litri, ce oferă 315 CP.
În schimb, constructorul promite un confort îmbunătăţit la bord datorită izolării fonice mai avansate, dar şi setărilor actualizate aplicate transmisiei, indiferent de motorizare. La nivel de suspensie au fost pregătite amortizoare şi stabilizatoare noi. O noutate importantă care va fi ulterior aplicată întregii game Lexus este apariţia ansamblului de sisteme Lexus Teammate, care vine să înlocuiască vechiul pachet Lexus Safety System+. Teammate-ul include, printre altele, un cruise control adaptiv, capabil să prevină automatizat impacturile şi să menţină distanţa sau să ajusteze viteza, sisteme de prevenire a impacturilor frontale şi în marşarier, dar şi de menţinere a benzii de circulaţie şi de scanare a indicatoarelor rutiere.
Lexus mizează mult pe actualizările actualei limuzine, or din momentul debutului pe principala piaţă de desfacere vânzările LS s-au prăbuşit de două ori: de la 9,300 unităţi în 2018 până la doar 5,500 unităţi în 2019! De menţionat, că aportul actualei generaţii în vânzările companiei au înregistrat un aport minim, or timp de 4 generaţii precedente limuzina de top japoneză a înregistrat vânzări globale de peste 800,000 unităţi.
0
793
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!