Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră mondială: Volkswagen Tiguan facelift! Pentru prima dată are o versiune de performanţă

1 Iulie 2020 - 11:36
Denis Godorozea
Volkswagen prezintă astăzi versiunea actualizată Tiguan facelift! SUV-ul compact a preluat noul limbaj stilistic de la proaspăta generaţie Golf, inclusiv elemente de design exterior, dar şi la nivel de habitaclu, iar pentru prima dată va fi disponibil şi într-o interpretare de performanţă Tiguan R.
Tiguan sparge stereotipurile şi capătă acum un design exterior complet modificat. Fascia frontală este inspirată de la noua generaţie Golf, calandrul şi farurile modificate sunt unite într-un corp vizual comun. Modificări estetice au fost rezervate şi barelor de protecţie, dar şi la nivelul semnăturilor LED ale luminilor faţă şi spate. Tot la posterior Tiguan are denumirea aplicată pe centrul hayonului, aşa cum e în vogă.
Versiunea de performanţă cu indicele R vine cu un pachet exterior extrem de agresiv, ce include un calandru retuşat şi prize de aer generoase în bara de protecţie faţă, unde mai este integrat un splitter. La posterior surprinde cu un difuzor agresiv şi două terminaţii duble pentru sistemul de evacuare. Cel din urmă, apropo, poate fi livrat de atelierul Akrapovic, deci va avea o voce foarte suculentă!
O revoluţie importantă are loc şi la interior, unde Tiguan a beneficiat de noul volan, preluat direct de la noul Golf. Standard SUV-ul include o listă generoasă de sisteme de siguranţă activă şi asistenţă pentru şofer, precum cele de menţinere a benzii de circulaţie şi de prevenire a impacturilor, cât frontale, atât şi în marşarier.
Consola centrală are standard un ecran de 6.5 inch cu sistemul multimedia We Connect, iar pentru variantele de top este prevăzut un ecran de 10 inch, şi un instrumentar de bord complet digital de 10.25 inch. Tot pentru versiunile mai dotate este prevăzut şi sistemul de cruise control adaptiv, ce în tandem cu celelalte sisteme de siguranţă disponibile standard se transformă într-un soi de pilot automat. Dar, bineînţeles, nu complet autonom. Per general, cu noul sistem de infotainment Tiguan are o planşă de bord ce trezeşte acum asemănări cu cea al lui Touareg, iar mai jos de ecranul multimedia s-a situat setul digitalizat de comenzi pentru sistemul de climatizare, ochit la Arteon facelift.
O revoluţie importantă are loc la nivel de substrat tehnic şi în special în gama motorizărilor. Tiguan facelift va fi acum disponibil în varianta eHybrid, un sistem plug-in hybrid preluat de la Golf GTE. Precum în cazul hot-hatch-ului, sistemul oferă la activ 245 CP şi 400 Nm, dar mai poate rula în regim 100% electric până la 50 km datorită bateriei de 13 kWh.
Vestea mai plăcută pentru fani este apariţia versiunii Tiguan R. Aceasta mizează pe benzinarul turbo de 2.0 litri, ce dezvoltă 320 CP şi 420 Nm, exact precum în cazul lui Arteon R, prezentat recent. Motorul se cuplează la cutia robotizată DSG cu 7 rapoarte şi sistemul de tracţiune integrală 4Motion — datorită setărilor ajustate, acesta poate livra cuplul în proporţie de 50:50 între punţi.
Pe lângă motorul performant şi exteriorul agresiv, Tiguan R oferă standard o suspensie adaptivă cu gardă la sol micşorată cu 10 mm comparativ cu SUV-urile standard, dar şi un sistem de frânare mai performant. La nivel de habitaclu Tiguan R va oferi clienţilor tapiserie şi inserţii decorative originale, dar şi scaune sport cu tetiere integrate.
Deocamdată germanii nu au dezvăluit informaţii despre alte motorizări clasice pe benzină şi motorină, care vor fi disponibile pe noul Tiguan facelift. Cel mai probabil, aceste detalii vor fi oferite mai aproape de debutul comercial al SUV-ului actualizat.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter