Proiect fantastic marca Bugatti: a început producţia electromobilelor pentru copii Baby II

24 Iulie 2020, 15:54
Denis Godorozea
Bugatti a dat startul proiectului fantastic Baby II — acesta este primul electromobil de serie al companiei franceze, dar unul dedicat în special copiilor. Maşinuţa asta este capabilă să ofere performanţe similare, probabil, cu primele automobile produse de faimoasa companie în primii ani de istorie, iar micii şoferi vor savura din experienţe apropiate la maxim de cele pe care le poate oferi un Bugatti adevărat.
Proiectul a fost prezentat în premieră în cadrul Salonului Auto de la Geneva în 2019, iar acum francezii au dat startul producţiei de serie, dezvăluind şi toate detaliile despre caracteristicile pe care le poate oferi o asemenea jucărie. Cumpărătorii îşi vor putea alinta copiii cu una dintre cele trei versiuni de motorizări: Base, Vitesse şi Pur Sang.
În interpretarea incipientă maşinuţa este propulsată de un motor electric cu o putere maximă de 5.4 CP, alimetat de la o baterie de 1.4 kWh. Cei mici vor putea alege dintre două regimuri de condus, Novice şi Expert. Prima variantă limitează puterea motorului la 1.36 CP şi impune o limită de viteză de 20 km/h, iar după ce capătă experienţă copiii vor putea savura din cei 5.4 CP şi viteza maximă de 45 km/h. Autonomia maximă în acest caz constituie 25 km.
Versiunea Vitesse oferă standard caracteristici similare, dar are o baterie mai generoasă, de 2.8 kWh, ce oferă o autonomie de până la 50 km. Totodată, aceasta are şi o cheie specială pentru părinţi Speed Key, prin intermediul căreia performanţele motorului electric pot fi majorate până la 13 CP, viteza maximă în această ipostază constituind 70 km/h! Mai mult de atât, viteza de 60 km/h este atinsă în doar 6 secunde!
Varianta de top Pur Sang este similară tehnic versiunii Vitesse, dar aduce o doză de exclusivism prin caroseria din aluminiu, asamblată manual în schimbul caroseriei standard din fibră de carbon. Însă nu doar sistemul de propulsie electrificat este ceea ce fascinează atât de mult la aceste maşinuţe, ci substratul tehnic apropiat de cel al maşinilor obişnuite, precum sistemul de frânare hidraulic ce include şi un sistem de recuperare a energiei la frânare, diferenţialul şi roţile motrice pe puntea spate.
Caracteristici savuroase chiar şi pentru un matur, nu? Mai mult de atât, la bord copiii vor fi răsfăţaţi de o planşă de bord acoperită cu aluminiu, cu un vitezometru, ceas analogic şi indicatoare pentru nivelul de încărcare a bateriei şi consumul de energie integrate. Volanul cu patru spiţe este autentic, inspirat de la maşina originală, precum şi scaunul tapisat cu piele.
Istoria Bugatti Baby a început încă în 1926, când Ettore Bugatti şi fiul său mai mare, Jean, au decis să-i facă un cadou mai special băiatului mai mic din familie, Roland, care aniversa 4 ani. Cei doi au creat o replică unică a lui Bugatti Type 35 şi nu anticipau un interes mare şi din partea clienţilor companiei pentru noua lor creaţie. Astfel, la scurt timp maşinuţa a ajuns în producţia de serie, fiind livrate circa 500 unităţi pentru copiii posesorilor de Bugatti.
Astfel, replica Baby II, mai mare şi mai performantă decât predecesorul, va enumera tot doar 500 unităţi. Toate acestea au fost rezervate chiar la câteva ore de la premiera de la Geneva de anul trecut, însă din cauza situaţiei pandemice o parte din clienţi au renunţat la comandă. Preţurile, bineînţeles, sunt corespunzătoare în raport cu performanţele şi rolul istoric atribuit acestei maşinuţe. Versiunea Base porneşte de la 30,000 euro, Vitesse va costa cel puţin 43,500 euro, iar varianta exclusivă Pur Sang va costa cel puţin 58,500 euro. Preţurile sunt indicate fără taxe.
0
3,034
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!