Putere nebună şi lipsă de manevrabilitate: Dodge prezintă noul Durango SRT Hellcat

3 Iulie 2020, 09:31
Denis Godorozea
Cândva Dodge avea o armată de fani inclusiv şi în ţara noastră, iar asta chiar dacă maşinile brandului nu veneau niciodată pe cale oficială pe continentul european. O fi aici aportul jocurilor electronice de curse, dar şi faima modelelor Challenger şi Charger şi bătălia fierbinte cu rivalii principali din cadrul Ford şi General Motors. De altfel, Dodge şi în prezent nu ezită să-şi răsfeţe fanii, în special cei americani, cu modele concepute după reţetele şcolii vechi americane de construcţii auto, cu monştri nebuni dar absolut nemanevrabili. Este şi cazul modelului Durango, care a beneficiat de actualizări majore acum şi s-a ales cu o versiune de top SRT Hellcat.
Dodge îşi împrospătează gama mai lent în ultimii ani, probabil din cauza situaţiei financiare dificile nu doar la nivel de brand, dar şi la nivel de concern FCA. Durango a fost lansat pentru prima dată în generaţia actuală acum 10 ani, iar în prezent primeşte o nouă actualizare, care-i aduce o interpretare nebunatică de performanţă.
Modificările estetice includ retuşări la nivel de faruri şi stopuri, bare de protecţie şi calandru. Aceeaşi doză de modificări este rezervată interiorului, unde se regăseşte o planşă de bord uşor restilizată şi un sistem multimedia nou, Uconnect 5, cu ecran de 10.1 inch.
Dar cea mai savuroasă este premiera versiunii de performanţă de top SRT Hellcat, versiuni similare sunt deja disponibile pentru urmaşii muscle car-urilor clasice Challenger şi Charger, dar pentru prima dată şi pe un Durango. Amercanii susţin că acesta este cel mai puternic SUV din lume, iar sub capota lui s-a situat benzinarul Hemi V8 de 6.2 litri, cu compresor mecanic. Motorul oferă la activ 720 CP şi 875 Nm, deci mai mult chiar decât poate oferi standard un Lamborghini Urus. Întrebarea e cât de manevrabil este un Durango în raport cu Urus.
Cuplat la o cutie automată cu 8 rapoarte, acest motor împinge SUV-ul de la 0 la 60 mph (97 km/h) în 3.5 secunde, iar cursa de un sfert de milă va fi finalizată în 11.5 secunde. De altfel, puţine sportive cu siluetă de coupe pot executa exerciţiul similar într-un asemenea timp. Viteza maximă este limitată pentru Durango la 290 km/h, iar chiar şi în ipostaza respectivă SUV-ul monstruos rămâne a fi practic, pentru a tracta greutăţi de până la 3,950 kg. Deci, un Challenger SRT Hellcat, de exemplu, din colecţia unui fan înrăit al mărcii americane.
Ei bine, ca să nu-i supărăm pe cei de la Dodge cu glumele noastre despre manevrabilitate şi să nu operăm, astfel, cu stereotipuri consumate, trebuie să menţionăm că la nivel de suspensie s-a lucrat mult. SRT Hellcat are o suspensie complet modificată, cu amortizoare adaptive şi arcuri rigidizate. Sistemul de frânare standard este înlocuit cu unul livrat de Brembo, cu etriere cu câte 6 pistoane pe puntea faţă şi discuri de 400 mm. Puntea spate are mecanisme cu 4 pistoane şi discuri de 350 mm.
Vânzările versiunilor actualizate Dodge Durango vor demara în SUA în toamna acestui an, iar versiunea sportivă va veni abia la începutul anului viitor. Americanii nu au indicat un tiraj limitat pentru această ediţie nebunatică, dar au relatat că pe piaţă va fi disponibilă doar pe parcursul a 6 luni.
0
1,189
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!