Top 10 automobile rulate care pot fi cumpărate cu 2000 euro în Moldova

24 Iulie 2020, 18:33
Denis Godorozea
Achiziţia primului automobil devine uneori o mare problemă pentru persoanele care abia au obţinut un permis de conducere sau se văd nevoiţi să intre în posesia unui automobil personal pentru a satisface nevoile zilnice, fie personale sau familiare. Astfel, cu o limită de buget şi dorinţa de a căpăta mai multă experienţă de condus până la achiziţia unui automobil de vis, tinerii şi familiştii ar alege să cumpere în rol de primă maşină un model accesibil, dar care să nu-i creeze mari bătăi de cap în primii ani de exploatare.
Cu această idee ne-am propus să analizăm piaţa maşinilor rulate din Moldova pentru a identifica cele mai oportune modele, care să fie suficient de accesibile dar şi la fel de fiabile, deci să nu fie un model premium de peste 30 de ani în stare tehnică deplorabilă. Astfel, precum şi în cazul topurilor precedente, am impus şi anumite limite pentru candidaţii topului, precum limita de preţ de cel mult 2,000 euro, vârstă de până la 15 ani şi parcurs de cel mult 250,000 kilometri.
Bineînţeles, am analizat doar modele care la acest preţ mai sunt încă într-o stare tehnică bună. Să vedem, deci, ce maşini pot fi cumpărate în aceste condiţii. Dar ca şi anterior, dacă am omis noi vreun model, sau aţi ochit voi, dragii noştri, vreo variantă mai bună, vă invităm să scriţi în comentarii!

Brilliance BS6
Lista de astăzi o deschide sedanul chinezesc Brilliance BS6. Acest model a fost comercializat oficial în ţara noastră acum un deceniu şi este cel mai mare din cele analizate de noi astăzi, fiind singurul reprezentant al segmentului D (conform dimensiunilor). Preţurile pentru exemplare produse în 2005 pot porni în ţara noastră de la aproximativ 1,600 euro, iar pentru acest preţ maşina poate oferi şi un minim decent de confort la bord, în primul rând datorită suspensiei capabile să absoarbă denivelările celor mai avariate drumuri din ţară, dar şi sistemelor periferice de la bord.
Brilliance se mai laudă, în acest context, cu un substrat tehnic simplist, precum şi ceilalţi candidaţi din top. Deci chiar şi având probleme de fiabilitate la nivel de suspensie, piesele de schimb şi manopera nu vă vor speria cu preţuri exorbitante. Mai mult de atât, maşina asta este printre puţinile la acest preţ care vă poate răsfăţa cu senzori de parcare, cutii automate (4 sau 5 rapoarte) şi interior tapisat cu piele, fie chiar şi artificială, iar chinezii se mai lăudau în momentul lansării că designul sedanului a fost elaborat de atelierul italian Italdesign Giugiaro! BS6 a fost echipat, însă, doar cu motoare pe benzină de 1.8, 2.0 şi 2.4 litri.

Chevrolet Aveo
Sedanul Chevrolet Aveo a fost un model îndrăgit în anii săi de glorie în ţara noastră — maşina asta înregistra vânzări anuale bune şi era cumpărată atât de familişti, cât şi de companiile de taxi. Modelul a fost comercializat cu diverse embleme în cadrul General Motors pe un număr impunător de pieţe, având sub capotă doar motoare pe benzină de 1.2, 1.4, 1.5 şi 1.6 litri. Posesorii au apreciat fiabilitatea maşinii şi costurile minime de exploatare. Totodată, Aveo este capabil să ofere un nivel de confort şi spaţiu decent la bord, în special pentru un model compact din segmentul B, iar la nivel de design exterior şi ambianţă interioară este unul dintre cele mai atractive modele din lista de astăzi.
Partea proastă a istoriei lui Aveo este că în condiţiile indicate de noi există prea puţine exemplare scoase în vânzare, starea tehnică a cărora nu e tocmai cea mai bună. Un Aveo îngrijit porneşte acum în ţara noastră de la două mii şi încă câteva sute de euro.

Dacia Logan
Cea mai diversificată ofertă în segmentul specificat de noi pe piaţa automobilelor rulate din Moldova aparţine modelelor constructorului din Mioveni. În funcţie de anul de producţie, kilometrii parcurşi şi starea tehnică, Dacia Logan/Sandero poate porni în ţara noastră chiar şi de la 1,200 euro, însă în acest caz vorbim despre un model de până la facelift, care va mai impune investiţii pentru o exploatare confortabilă.
Dacia Logan a căpătat o faimă datorită simplităţii substratului tehnic şi fiabilităţii de excepţie. Nu uităm nici de costul de exploatare extrem de accesibil. Pe lângă asta, Logan oferă probabil cea mai variată gamă de motorizări printre modelele vizate de noi astăzi, fiind disponibile motoare pe benzină şi motorină, însă doar în tandem cu cutii de viteze manuale.

Daewoo Matiz
Încă o creaţie a celor de la General Motors, dar venită din Coreea de Sud, este compacta Daewoo Matiz, care precum şi Aveo s-a bucurat de un succes pe piaţa din Moldova, deservind flotele auto ale companiilor private, dar achiziţionate şi de şoferi începători sau familişti. La simplitatea substratului tehnic şi costuri de exploatare, se pare că Matiz poate opune rezistenţă chiar şi Logan-ului.
Matiz este cel mai compact model din lista de astăzi, dar în ciuda dimensiunilor poate adăposti la bord 4 persoane cu un confort minim, din spusele proprietarilor, iar motoarele pe benzină de doar 0.8 litri bucură cu un consum de combustibil redus. Preţurile pentru această maşinuţă pe piaţa automobilelor rulate porneşte de la aproximativ 1,400 euro.

Daewoo Nexia
Acesta este un alt bestseller retras al pieţei din Moldova. Nexia a devenit un soi de succesor al faimosului Opel Kadett, având o platformă şi substrat tehnic similar. Deci rudele mai vârstnice care au avut ocazia să cunoască acele maşini vă vor putea ghida cu uşurinţă în materie de exploatare şi întreţinere. Sub capota acestui model se pot regăsi motoare de 1.5 şi 1.6 litri.
Preţurile pentru Nexia rulată pornesc în ţara noastră de la aproximativ 1,200 euro, iar cu un adaos de circa 600 euro la această sumă puteţi opta pentru un sedan produs în 2008-2010, actualizat, cu aspect exterior îmbunătăţit.

Ford Fiesta
Comparativ cu celelalte modele din lista de astăzi, hatch-ul american are un aspect exterior mai contemporan, însă în aceste limite de preţ şi an de producţie există doar câteva exemplare disponibile în ţara noastră. Totodată, cel mai probabil acest model va fi optim doar pentru un tânăr care nu şi-a întemeiat încă o familie, or pentru 2,000 euro în vânzare veţi putea găsi doar versiuni cu 3 uşi. În schimb, Fiesta va fi şi cel mai savuros în condus model din cele vizate de noi astăzi.
În funcţie de anul de producţie, Ford Fiesta poate avea motoare pe benzină şi motorină cu o capacitate cilindrică cuprinsă între 1.2 şi 2.0 litri. 2,000 euro este limita minimă de la care pornesc aceste maşini rulate în ţara noastră.

Lada Kalina
Acest hatch este printre ultimele modele din gama constructorului din Rusia de până la revoluţia francezilor, când activitatea Lada a început să fie dirijată de Renault. Prezentată ca un model absolut nou, Kalina a moştenit, totuşi, substratul tehnic al predecesorilor, iar împreună cu acesta şi simplitatea şi problemele care mai pot apărea fie imediat ce maşina a părăsit porţile uzinei, fie peste mii de kilometri.
Sub capota Lada Kalina se pot adăposti benzinare de 1.4 sau 1.6 litri de origine rusească. Deşi nu se prea fac văzute pe drumurile publice din Moldova, noi am fost surprinşi să aflăm că oferta pentru acest model este chiar mai mare decât pentru un Matiz, de exemplu. Preţurile pentru hatch-ul rusesc pe piaţa automobilelor rulate oscilează deobicei între 1,400 şi 1,900 euro, în funcţie de starea tehnică, dar există exemplare chiar şi mai accesibile.

Lada Priora
Acesta este cel de-al doilea reprezentat al vechii şcoli auto ruseşti. Ca şi Kalina, Lada Priora a moştenit substratul tehnic cu anumite actualizări de la predecesori, sub capota sedanului adăpostindu-se benzinare de 1.6 şi 1.8 litri, toate în tandem cu cutii de viteze manuale.
Oferta pentru acest model este simţitor mai limitată, în raport cu Kalina, dar Priora poate fi o alternativă pentru cei ce-şi doresc o maşină rusească, dar ar prefera un sedan, or până şi preţurile pentru modelele rulate sunt similare.

Opel Corsa
Uite că în lista noastră de astăzi şi-au făcut loc şi modele din gama constructorilor europeni. Precum şi Ford Fiesta, Opel Corsa are un aspect exterior mai atractiv în raport cu ceilalţi concurenţi din listă, dar în limitele specificate de noi va fi disponibil doar în versiunea de caroserie cu 3 uşi. Deci, este un model adresat acum şoferilor începători mai mult.
Această generaţie Corsa s-a recomandat graţie fiabilităţii decente şi costurilor de exploatare reduse. Sub capota compactei se pot regăsi benzinare cu cilindree cuprinsă între 1.0 şi 1.8 litri, dar şi unităţi pe motorină între 1.3 şi 1.7 litri. Preţurile pornesc de la aproximativ 1,200 euro, însă un exemplar îngrijit va costa cu vreo 700-800 euro mai scump de atât.

Renault Clio/Symbol/Thalia
Bestseller-ul francez încheie topul nostru de astăzi. Acest model s-a bucurat de succes pe principalele pieţe din lume, inclusiv şi în ţara noastră, fiind oferit într-o gamă mai diversă de caroserii. Precum şi orice alt model originar din Europa, compacta franceză a oferit o gamă diversă de motorizări. În ţara noastră cele mai răspândite sunt cele pe benzină de 1.2 şi 1.4 litri, dar şi faimosul propulsor turbodiesel de 1.5 litri. Toate acestea vin la pachet cu un substrat tehnic simplist şi accesibil în întreţinere.
În funcţie de stare tehnică preţurile pot porni de la 1,500 euro, însă pot ajunge şi până la 2,000 euro şi mai mult, în special dacă e să vorbim despre exemplarele echipate cu motoare diesel sub capotă.

Bonus — Peugeot 206 CC
Cu mici devieri de la parametrii enunţaţi de noi mai sus poate fi achiziţionată o adevărată maşină de vis — chiar dacă nu sunteţi fan al mărcii Peugeot, cu siguranţă nu puteţi nega că o decapotabilă arătoasă la preţ accesibil este mai mult decât atractivă! Ei bine, pentru a intra în posesia unui asemenea model va trebui să vă împăcaţi cu gândul că maşina are un pic peste 15 ani, dar şi să scoateţi din buzunar cu cel puţin 500 euro mai mult decât limita impusă de 2,000 euro. Dar noi zicem că merită, dacă căutaţi un model cu adevărat unic şi savuros în acest segment!
De altfel, accesibilitatea acestei maşini şi substratul tehnic simplist şi fiabil, moştenit direct de la hatch-urile 206 au asigurat un succes remarcabil acestui Peugeot, or în anii de producţie francezii au vândut peste 360 mii unităţi în întreaga lume. Mai mult de atât, 206 CC a cucerit în anii săi de glorie tocmai 40% din totalul vânzărilor mărcii în Germania!
Această decapotabilă poate avea sub capotă doar motorizări pe benzină de 1.6 sau 2.0 litri. În funcţie de versiunea aleasă, motorul se cuplează fie la o cutie manuală cu 5 trepte, fie la una automată cu 4 trepte. Datorită plafonului metalic, apropo acţionat electric, decapotabila poate fi transformată într-un coupe, iar mecanismul nu impune dificultăţi adiţionale de exploatare precum plafoanele textile.
Acesta este topul nostru de astăzi, prieteni! Vă îndemnăm să scrieţi părerea despre modelele prezentate în comentarii. Totodată, în caz că decideţi să achiziţionaţi un automobil rulat, indiferent de anul de producţie şi preţ, vă îndemnăm să verificaţi minuţios starea tehnică a maşinii, dar şi să ţineţi cont de faptul că modelele mai vechi, precum cele din lista noastră de astăzi, nu oferă acelaşi nivel de siguranţă pasivă şi mai ales activă comparativ cu maşinile contemporane.
0
15,925
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!