Acest Moskvich luxos de export din 1973 se vinde azi în România şi e într-o stare de excepţie!

26 August 2020, 21:56
Ilie Toma
Mai rar vezi maşini sovietice de vânzare în România, dar acest Moskvich 408, scos la vânzare în Braşov, e o adevărată capsulă a timpului, fiind conservat într-o stare de excepţie şi fiind un adevărat chilipir pentru orice colecţionar interesat!
Dacă vă uitaţi bine la el şi dacă mai şi cunoaşteţi un pic versiunile lui Moskvich, aţi putea să vă întrebaţi de ce are farurile pătrate în anul 1973 acest Moskvich 408 şi de ce atâta crom pe el, iar la interior atâta piele (recondiţionată acum, evident). Ei bine, pentru că acest Mosvkich a fost unul „de export”, iar cei care au trăit în fosta URSS ştiu că, de obicei, lucrurile cele mai bune erau exportate şi vândute în afară.
Păi iată, acest Moskvich 408 e unul din acele exemplare exportate de URSS, iar el era gândit să fie mult mai consistent decât exemplarele vândute în interiorul URSS. Ba chiar în unele ţări versiunea de export purta numele de Moskvich 1300 Elite, 408 Elite, Elite 1300, sau chiar Elite De Luxe 1300. Deci, aţi înţeles — modelul ăsta era vârful luxului provenit din URSS şi conceput pentru cei din lumea vestică.
Şi, probabil, după indicele 1300, menţionat mai sus, aţi intuit deja că sub capotă era montat un motor de 1.3 litri. Dar, dacă în URSS motorul dezvolta 50 CP, atunci versiunile de export dezvoltau 54 CP şi aveau emisii mai mici.
Iar luxul venea de la tapiseria de piele, dintr-un soi de piele fiind făcute şi panourile interioare ale portierelor. În fine, detalii cromate existau din abundenţă, şi acest Moskvich a fost mai popular decât credem în ţările europene, ajungând şi în Marea Britanie, şi în Finlanda, şi în Franţa, nemavorbind de ţările blocului estic. În unii ani, mai mult de jumătate din producţia acestui model pleca spre export!
Ei bine, şi acest exemplar de Moskvich 408, vândut acum în Braşov, e unul din puţinele asemenea Moskvich-uri păstrate până în ziua de azi. Iar condiţia lui excelentă — cu vopsea originală de uzină, din câte menţionează vânzătorul, cu lipsa totală a ruginei şi cu un parcurs original de doar 59,000 km, îl face de-a dreptul unic!
Sincer, dacă despre maşina asta ar afla cei din Rusia, probabil ar da buzna imediat s-o cumpere, care reuşeşte primul, pentru că acolo, în Rusia, valoarea ei ar fi mult mai mare decât preţul cerut de vânzătorul din Braşov. Cât cere el pe ea? Un preţ absolut neverosimil! Neverosimil de mic! Doar 3,500 euro pentru bijuteria asta, conservată în stare absolut excepţională!
2
7,240
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!