Acesta e Mercedesul preşedinţilor de altă dată: W100 600 Pullman. Şi e de vânzare, în condiţie impecabilă!

8 August 2020, 14:44
Ilie Toma
Renumita combinaţie de S600 provine de la acest model. Ideea de lux absolut, încadrat într-o limuzină mare, dar în continuare manevrabilă, plăcută, şi mai ales impecabil de bine asamblată, până la cel mai mic detaliu, tot de aici vine. Ba chiar mulţi spun că şi obsesia de overengineering a celor de la Mercedes-Benz tot de la acest model legendar se trage.
Din păcate, în memoria noastră acest Mercedes-Benz nu ne răscoleşte amintiri foarte familiare, pentru că nu l-am prea văzut pe drumuri, spre deosebire de modelele mai târzii. E şi explicabil de ce, asemenea Mercedes-uri nu prea ajungeau prin blocul comunist al Europei de Est, iar dacă ajungeau, erau ţinute de obicei departe de ochii lumii. Tocmai de aceea, însă, s-ar putea să fiţi şi mai fascinaţi să descoperim ce a însemnat, de fapt, Mercedes-Benz W100 şi cât de special e acest exemplar, restaurat complet şi scos la vânzare acum în Germania!
Generaţia cu numele de cod W100 a fost dezvăluită publicului la salonul auto de la Frankfurt din 1963 şi a fost o premieră uluitoare din prima secundă. Mercedes mai avea anterior modele mari şi luxoase, chiar şi înainte de al doilea război mondial, dar acum, în 1963, maşina asta inventa practic o clasă nouă, a sedanurilor mari, spaţioase, modern concepute ca formă şi substrat tehnic. Aceste maşini trebuiau să fie plăcute atât la volan, cât şi pe bancheta spate, în cazul în care urmai să-i încredinţezi condusul unui şofer.
Modelul ăsta a fost conceput atunci pentru prima dată astfel, încât să cuprindă în el absolut toate tehnologiile cel mai noi, mai bune şi mai avansate din câte existau în industrie. Un absolut suprem, dacă vreţi! Numit oficial Type 600, nu e de mirare că mai apoi succesorii lui aplicat indicele S600 pe versiunile de top.
În 1963, însă, indicele de 600 venea de la cilindreea aproximativă a motorului V8 de sub capotă. Zicem ”aproximativă”, pentru că ea nu era de 6.0 litri, ci de 6.3 litri, de fapt. Acest propulsor, cu numele de cod M100, beneficia deja de injecţie de combustibil, în acei ani, în loc de clasicele carburatoare! Şi era un motor genial, care dezvolta 250 CP şi 503 Nm! Mai mult ca atât, acceleraţia de la 0 la 100 km/h dura sub 10 secunde, iar viteza maximă era departe peste 200 km/h!
Nu putem să nu menţionăm că-n acelaşi an 1963, maşina asta venea deja echipată doar cu o cutie de viteze automată, una manuală nefiind nici măcar propusă. Cutia automată avea 4 trepte, într-o vreme când puţinele cutii automate aveau în mare parte 3 trepte.
Desigur, noi vorbim deocamdată de versiunea ”normală” a lui Mercedes 600, cea care debutase în 1963, pentru că versiunea alungită, Pullmann, precum e exemplarul din acest articol, era ceva mai lungă şi mai grea şi a ajuns în producţie niţel mai târziu. Imaginaţi-vă că în 1963, când jurnaliştii au fost invitaţi la testul internaţional al lui Mercedes-Benz 600, aceştia au fost pur şi simplu consternaţi de agilitatea exemplară a maşinii, departe peste ceea ce ar fi aşteptat oricine de la o maşină atât de mare! Şi ştiţi de ce? Pentru că-n acel an 1963, aproape 60 de ani în urmă, Mercedes-Benz 600 avea deja amortizoare cu reacţie ajustabilă, ajustarea lor putând fi făcută din mers! Şi nu doar amortizoarele ajustabile erau fascinante, ci şi suspensia pneumatică, dragilor, suspensie PNEUMATICĂ în anul 1963 pe un sedan!
Pe lângă asta, Mercedesul ăsta mai beneficia de direcţie asistată hidraulic, frâne cu discuri pe toate patru roţi, asistate şi ele pneumatic de două circuite, închidere centralizată a maşinii, dar şi un soi de sistem de climatizare automată, dirijat electronic! Mai mult ca atât, funcţiile care rămăseseră a fi controlate manual, precum acţionarea geamurilor sau a portbagajului, erau asistate de un circuit hidraulic. Deci, practic, cu mâna le puneai în mişcare, dar efortul era preluat de sistemul hidraulic! Chiar şi uşile era închise automat de acelaşi sistem.
Era un model absolut genial, deci, pe care-l adorau toţi, dar şi-l puteau cumpăra doar preşedinţii, regii, şeicii sau, în lumea mai civilizată — vedetele şi marii oameni de afaceri. Lista celebrităţilor care au avut un asemenea Mercedes 600 e uriaşă. Şi totuşi, în acei ani, în ciuda admiraţiei majore, puţini au fost cei care au avut efectiv bani de a cumpăra asemenea maşini.
Maşina s-a aflat în producţie mai bine de 17 ani — confirmare a faptului cât de genială a fost — iar în toţi aceşti ani s-au produs şi vândut doar 2,667 exemplare de Mercedes-Benz 600 W100! Iar dacă facem distribuţia pe ampatamente, maşina cu ampatament şi lungime normală de 5.54 metri s-a produs în 2,190 exemplare. Versiunile Pullman erau de două feluri — la fel de lungi ambele, măsurând 6.24 metri lungime, doar că unele aveau 4 uşi şi cel de-al doilea rând de scaune amplasat invers, iar altele aveau 6 uşi, ca şi exemplarul despre care vorbim noi azi, iar cel de-al doilea rând de scaune, pliabil, era montat în în mod standard, cu faţa în direcţia de mers. În total, cele două configuraţii de Pullman s-au produs în numai 428 exemplare! Iar dacă ar fi să le divizăm între ele — 304 exemplare de 600 Pullman au fost cu 4 uşi şi doar 124 exemplare au avut 6 uşi, la fel ca maşina din acest articol. Alte 59 exemplare au revenit versiunii ”decopertate” de acoperiş, Laundaulet.
Deci, maşina din acest articol este una din cele doar 124 produse în istorie de acest fel! Ea a fost fabricată în anul 1972, iar preţul original al acestei maşini în acel an era de 110,000 mărci germane, o adevărată avere! Ea a fost comandată de către un renumit om de afaceri american din New York şi anume acolo şi-a dus cea mai mare parte din viaţa sa, purtându-l pe magnat pe bancheta din spate, cu şofer. Maşina avea şi câteva dotări unice comandate de el la uzină — compartiment spate răcit cu perete separator, sistem audio de top Becker Grand Prix cu telecomandă şi scaune separate în faţă.
Maşina a fost în proprietarea americanului până la mijlocul anilor 1990, după care a tot fost revândută până când a ajuns în Germania la începutul anilor 2000. Anii şi-au lăsat amprenta pe ea, aşa că proprietarul maşinii a decis în anul 2010 să lanseze restaurarea sa ca la carte, care să nu omită nici măcar un singur şurub din maşină. Procesul de restaurare a durat 3 ani şi l-a costat pe proprietar suma incredibilă de 500,000 euro!
Ei bine, după această restaurare la condiţie de nou, care i-a permis maşinii să-şi dea odometrul la 0 km, proprietarul a mai savurat-o vreme de 7 ani la ocazii super speciale, reuşind să adune cu ea doar puţin peste 2,000 km! Şi acum, această bijuterie genială a ingineriei şi istoriei Mercedes-Benz a fost scoasă la vânzare, în condiţia asta impecabilă pe care o vedeţi şi din poze!
Cât costă? Ei bine, preţul ei acum e de 773,000 euro! Nu, nu e puţin, dar Mercedes-Benz 600 Pullman din generaţia W100 n-a fost niciodată o maşină accesibilă. Şi, la o adică, dacă sunteţi un milionar capabil să şi-o permită, vă alăturaţi imediat unei liste de oameni care au sau au avut un asemenea model: Elvis Presley, Coco Chanel, Dawid Bowie, John Lehnon, Elizabeth Taylon, Rowan Atkinson, Jeremy Clarkson, nenumăraţi regi şi şeici, iar lista lor e lungă de tot şi abia aşteaptă să fie completată cu numele norocosului, care va putea cumpăra acest exemplar, expus acum la vânzare în Germania!
0
3,622
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!