BRABUS E V12 rămâne a fi unul dintre cele mai performante E-Class din istorie! Descoperiţi un exemplar rulat în stare perfectă

21 August 2020, 14:44
Denis Godorozea
BRABUS a creat un adevărat monstru pe baza generaţiei precedente Mercedes-Benz E-Class W212, varianta de până la facelift. Faimosul E V12 a uimit atunci cu performanţele sale incredibile, cu care a ajuns şi în Cartea Recordurilor ca şi cel mai rapid sedan din lume. Însă acest E-Class a fost capabil să umilească până şi hypercar-urile unice de acum 10 ani. De altfel, şi această capodoperă inginerească este una foarte rară, or tunerii au produs doar 10 unităţi E V12.
Acest exemplar, da, unul din cele 10 produse vreodată, a fost scos în vânzare de showrom-ul Hexagon Classics din Marea Britanie. Maşina din imagini a fost păstrată într-o stare tehnică impecabilă, odometrul indicând doar 6,599 kilometri. Vânzătorul este gata să vândă maşina pentru suma de 149,500 lire, pe când în momentul lansării un asemenea exemplar costa aproape 500,000 euro.
Dar să ne amintim despre caracteristicile de performanţă cu care ne-a şocat BRABUS E V12, caracteristici care vor rămâne în veci în istoria familiei E-Class. Sub capota sedanului diabolic s-a situat benzinarul V12 de 6.3 litri, asistat de două turbocompresoare. Maeştrii de la BRABUS au insuflat în acest motor o putere totală de 800 CP şi 1,420 Nm, însă au fost nevoiţi să limiteze cuplul maxim la 1,100 Nm, or cutia automată cu 5 rapoarte, chiar şi fortificată, nu făcea faţă unui asemenea cuplu imens. Mai mult de atât, acest cuplu este transmis exclusiv pe puntea spate, deci cu sistemele de aistenţă şi siguranţă deconectate, maşina cu greu va porni din loc.
În această ipostază bolidul este capabil să accelereze până la km/h în doar 3.7 secunde, pe când reprizele 0-200 km/h şi 0-300 km/h au loc în 9.9 şi, respectiv, 23.9 secunde. Viteza maximă anunţată de tuneri pentru această creatură infernală este de 370 km/h.
Caracterul diabolic al maşinii este accentuat de aspectul ei exterior, începând cu nuanţa distinctivă BRABUS de negru. Emblemele constructorului din Stuttgart au fost înlocuite cu cele ale tunerilor din Bottrop, bara de protecţie originală a cedat în faţa unei bare noi, cu incizii de aer mai generoase şi elemente de iluminare LED adiţionale. Dar cea mai neobişnuită modificare aplicată de cei de la BRABUS a fost kit-ul aerodinamic lateral, care acoperă roţile punţii spate.
0
6,044
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!