Bijuterie unică în Germania: GAZ-13 Chaika restaurată până la ultimul şurub, scoasă acum la vânzare!

30 August 2020, 09:48
Ilie Toma
Ne-am fi putut aştepta să descoperim multe modele rare şi improprii poate în Germania. Dar să găsim o ditamai GAZ-13 Chaika, restaurată până la ultimul şurub, într-o condiţie fantastică, scoasă acum la vânzare — asta e de-a dreptul incredibil!
Cei din ţările est europene s-ar punea să ţină minte acest automobil graţios, rezervat doar elitelor. Dar tocmai pentru că era rezervat numai celor privilegiaţi, publicul a ajuns să ştie extrem de puţin despre maşina în sine — ce motor avea, ce cutie de viteze, ce putere, ce viteză maximă, câte se produceau, de fapt?
Ei bine, GAZ-13 Chaika a fost produs în URSS între anii 1959 şi 1981 — tocmai 22 de ani, deci! Maşina era o adevărată limuzină în dimensiuni, măsurând 5.6 metri lungime, cu 40 cm mai mult decât un S-Class Long de azi, fiind mai apropiată de dimensiunile unui S-Class Pullman.
Chaika era propulsată de un motor V8 de 5.5 litri, unii calificându-l trept 5.6 litri, întrucât avea 5,526 cm cubi. Acesta dezvolta 195 CP la 4,400 rpm şi 412 Nm la 2,500 rpm, ceea ce, pentru anul 1959, era extraordinar de productiv, Spre exemplu, sportcar-ul BMW 507 avea un motor V8 de 3.2 litri pe atunci, care dezvolta 150 CP şi 235 Nm.
Chaikăi i se recomanda benzină cu cifra octanică 92 pe atunci, când majoritatea altor maşini consumau benzină cu cifră 72 sau 76. Dar cel mai impresionant e că în 1959, acest GAZ-13 Chaika primise deja o cutie de viteze automată! Cu 3 trepte, ce-i drept, dar numărul ăsta de trepte era o normalitate pe atunci. Cutia era acţionată prin butoane de pe planşa de bord, 4 la număr. Arhivele istorice mai sugerează că sovieticii au cam copiat ingineria cutiei de viteze de la o cutie automată Chrysler, dar acea cutie avea doar două trepte, iar odată ce ei au adăugat-o pe a treia, nu le putem imputa o copiere completă.
În acei ani GAZ-13 Chaika putea prinde viteza de 160 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h dura doar 20 de secunde, parametri foarte demni pentru timpul său.
Bineînţeles, maşina abunda în detalii cromate, opulente, atât la exterior, cât şi la interior. De luxul interior, însă, se puteau bucura doar miniştrii, secretarii sus-puşi. GAZ-13 Chaika era atât de exclusivă, încât nici nu se vindea oamenilor obişnuiţi, chiar dacă aceştia ar fi vrut să o cumpere, motiv din care niciodată nici n-a fost anunţat vreun preţ al ei. Se estima, însă, că dacă modelul s-ar vinde, el ar costa cât 3-4 exemplare Volga de pe atunci, iar asta ar fi însemnat un preţ de-a dreptul astronomic. Deci, nu e de mirare că-n toată perioada de producţie de 22 de ani s-au asamblat doar 3,179 de exemplare Chaika. Câte au supravieţuit până astăzi şi câte din ele sunt în stare cel puţin decentă — nu se cunoaşte, însă chiar şi cifrele cunoscute sunt suficiente pentru a-i reda acestui model un statut de piesă de colecţie.
Poate tocmai asta i-a atras ce germanii despre care vorbim azi să facă totul pentru a avea acest exemplar excepţional de GAZ-13 Chaika în garajul lor. Maşina asta e produsă în luna mai 1965 şi a fost restaurată cu meticulozitate, până la fiecare şurub, după cum declară vânzătorii ei. Nimic n-a scăpat de restaurare şi totul s-a făcut pentru a-i reda maşinii starea de nou, autentic şi original, aşa cum a ieşit ea de pe poarta uzinei!
Germanii spun că au documentat în detaliu şi fotografiat toate etapele restaurării, astfel încât viitorul cumpărător să primească toată povestea renaşterii ei într-o formă completă şi transparentă.
Maşina are acum statutul de vehicul istoric confirmat, revizia germană trecută şi a fost scoasă la vânzare, alteptându-şi răbdătoare cumpărătorul colecţionar. Se află în oraşul Dusseldorf din Germania şi poate fi văzută în orice zi de orice cumpărător cu adevărat interesat, ne spun cei de la compania care o vinde.
Ah, cât costă? Nu vă aşteptaţi la un preţ mic, nu, dacă luăm în considerare munca titanică de restaurare, care a fost făcută la ea? Ei bine, preţul acestui exemplar GAZ-13 Chaika din Germania e de 119,890 euro!
E mult? E puţin? Spuneţi voi! Noi spunem doar că această Chaika e unică probabil nu doar în Germania, dar în întreaga lume, prin povestea şi starea ei! Cât are pe bord? După restaurare a mai pacurs doar 10 km. Înainte de asta, se pare că a parcurs doar vreo 6,300 km. Incredibil, nu?
0
9,111
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!