De la renumitul 280 la cel mai nou Ikarus 125: constructorul maghiar de autobuze revine cu un model nou

7 August 2020, 19:43
Denis Godorozea
Constructorul maghiar de autobuze revine în forţă — după o pauză de aproape două decenii Ikarus prezintă un autobuz absolut nou, ce a primit indicele 125. Noul model va circula pe trasee inter-urbane din Ungaria, dar şi în ţările vecine din Europa. Însă acest Ikarus nu este chiar un model 100% maghiar, ci are un substrat tehnic împrumutat, dar nu mai puţin interesant.
Istoria mărcii Ikarus enumeră acum circa 120 ani, iar din 2003 a fost pe cale de dispariţie, or producţia autobuzelor a încetat, iar brandul a fost cumpărat de diverşi investitori de mai multe ori, fără un plan concret de revenire pe piaţă. Ei bine, actualii proprietari nu şi-au făcut planuri imaginare cu autobuze electrice sau pe hidrogen, care să se spulbere de realitatea crudă în lipsă de mijloace financiare. Nu. Primul model al noului Ikarus este unul absolut clasic, cu motor termic, şi nu aduce careva picanterii noi în industrie. Însă astfel compania va putea menţine un preţ mai accesibil pentru noua lor creaţie, iar astfel să se asigure cu un nivel decent de vânzări. Cel puţin în Ungaria şi ţările balcanice.
Costurile au fost limitate pe cât se poate, iar substratul tehnic nu a fost conceput de inginerii companiei, or la baza Ikarus 125 se regăseşte platforma B8RLE a celor de la Volvo. Autobuzul măsoară 12 metri în lungime şi 2.55 metri în lăţime, înălţimea fiind de 3.4 metri. La interior se pot adăposti până la 80 pasageri, dintre care 42 pe scaune, plus şoferul. Dacă substratul tehnic a fost preluat de la suedezi, atunci componenţa interioară este asigurată de compania turcească Yilkar, inclusiv scaunele şi sistemul de aer condiţionat. Constructorul mai oferă la interior 8 prize USB pentru încărcarea gadget-urilor.
Bineînţeles, sistemul de propulsie a fost şi el împrumutat de la suedezi, la pachet cu platforma. Astfel, Ikarus 125 este propulsat de unitatea turbodiesel de 7.7 litri, cu 6 cilindri, ce dezvoltă 320 CP. Motorul se cuplează la cutia automată Volvo I-Shift cu 12 rapoarte. Vor exista, însă, motorizări cuplate la alte două cutii: unitatea ZF EcoLife cu 6 trepte şi Voith D864.6 cu 4 rapoarte.
Ikarus 125 este primul model al companiei relansate. Ulterior constructorul maghiar urmăreşte să-şi suplinească oferta în segment cu alte modele, dar informaţii în acest sens nu au fost făcute publice încă. Cel mai probabil, conducerea îşi va revizui planurile în regim real, după reacţia pieţei.
0
3,160
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!