Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

E francez, e în stare impecabilă şi costă mult! Acest Peugeot 205 GTI ne aminteşte cum erau odată hot-hatch-urile adevărate!

11 August 2020 - 21:42
Ilie Toma
Să vezi azi un hot-hatch francez atât de compact, produs tocmai în 1992, care să coste atât de mult, înseamnă inevitabil să faci ochii cât cepele şi să te întrebi care e secretul, de ce poate costa un Peugeot 205 GTI, produs acum 28 de ani, tocmai 20,000 euro? Da, douăzeci de mii de euro!
Adevărul a că Peugeot 205 a fost una din cele mai reuşite maşini franceze ale ultimelor decenii. Într-atât de reuşită, încă a stat în producţie, în mai multe ţări ale lumii, din 1983 până în 1998! Iar asta înseamnă că acest model de Peugeot a fost gândit la sfârşitul anilor 1970 către începutul anilor 1980, pe când Peugeot avea o reputaţie de maşini indestructibile! Da, o mulţime de ţări africane, de exemplu, preferau doar Peugeot, pentru că doar ele puteau rezista de minune pe acolo, având un preţ de achiziţie modest.
Ei bine, au existatu o mulţime de variaţii de motoare şi versiuni, cu 3 uşi şi cu 5 uşi, motoare de 1.0 litri, 1.1 litri, 1.3, 1.4, 1.6 litri, două dieseluri de 1.8 litri şi 1.9 litri şi un benzinar de 1.9 litri. Toate au făcut ca acest model să poată fi vândut în peste 5 milioane de exemplare în cariera sa. Ei bine, înţelegem că a fost reuşit, dar dacă s-au produs 5 milioane, cum poate ajunge un exemplar de 28 de ani să coste azi 20,000 euro?
GTI. Aici e secretul. Exemplarul despre care vorbim noi azi, cu acest preţ ameţitor, e un 205 GTI, iar lucrurile sunt mult mai interesante decât la un orice Peugeot 205 simplu. Primul 205 GTI a fost lansat în 1984, la doar un an de la lansarea modelului, având sub capotă un motor pe benzină de 1.6 litri, care dezvolta 105 CP! Pentru o maşină atât de mică şi uşoară, asta era suficient pentru o plăcere savuroasă în condus, la un preţ relativ accesibil! Aşa că ediţia 205 GTI a devenit repede un model legendar, într-o epocă în care oamenii adorau deja hatchback-urile şi începuseră să le adore pe cele sportive. Iar aici francezii s-au dovedit a fi foarte inspiraţi, devansându-i chiar şi pe germani în îndrăzneală şi-n inspiraţie!
În 1986 Peugeot 205 GTI a primit o actualizare a motorului său, care i-a permis să-şi sporească puterea la 117 CP. Între timp, tot în 1986, a fost lansată şi o versune a lui Peugeot 205 GTI cu motor mai mare, de 1.9 litri, care dezvolta aproape 130 CP şi care putea prinde prima sută în numai 7.8 secunde! Vă imaginaţi, în anul 1986 să poţi accelera de la 0 la 100 cu un hot hatch accesibil în doar 7.8 secunde! E uşor de înţeles acum de ce a devenit atât de legendar acest model!
Astăzi oamenii doar se dau cu părerea care motorizare a lui 205 GTI a fost mai plăcută în condus, cea de 1.6 litri sau cea de 1.9 litri, existând şi dintre cei care preferă motorul mai mic, dar mai uşor. Dar aproape unanim, acest Peugeot 205 GTI e considerat unul din cele mai bune hot-hatch-uri fierbinţi din câte s-au produs vreodată în istorie! Doar înşişi cei de la Peugeot pare să nu prea fi înţeles asta, întrucât au oprit producţia lui în 1994, cu patru ani mai devreme decât modelele standard ale lui 205.
Şi exemplarul ăsta de care vorbim noi azi, de 20,000 euro, e tocmai un Peugeot 205 GTI cu motor de 1.9 litri, fabricat în anul 1992, deci printre ultimii ani de producţie a modelului. Are 109,500 km parcurşi la bord şi e într-o stare perfectă de colecţionar.
Proprietarul său italian l-a adorat, însă nu l-a ţinut doar ca exponat de muzeu, ci l-a şi savurat aşa cum se cuvine unui model atât de legendar. Unicul său proprietar a deţinut-o până în 2017, când a înmânat-o unei companii specializate în maşini de colecţie, care a ţinut-o până azi în garajul său. Toată istoria maşinii e documentată minuţios, iar şi mai mai interesant e faptul că acest exemplar e dintr-o ediţie specială de 205 GTI, creată special pentru Italia pe atunci, care venea în această culoare specială de verde sorrento la exterior şi cu o tapiserie cu nuanţe de verde la interior.
Maşina nu a fost implicată în accidente, e lipsită de orice rugină şi e într-o stare tehnică şi estetică impecabilă, fiind pregătită fie să alerge imediat, fie să fie pusă în garajul unui colecţionar, fără alte lucrări necesare.
Deci, ce spuneţi, aţi accepta vreodată ideea de a da 20 mii euro pe acest Peugeot legendar, într-o asemenea stare?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter