E franceză, e produsă în 1974 şi costă tocmai 140,000 euro! Ce e atât de special la acest Citroen?

16 August 2020, 20:43
Ilie Toma
Chiar dacă ai avea un milion în cont, ai fi vreodată gata să dai pentru un Citroen 140 mii euro? Fie el şi un model clasic, excelent păstrat, cu o istorie curată, demn de un colecţionar — dar parcă n-am prea auzit de exemplare ale mărcii franceze, care să coste chiar atât de mult! Deci, ce are maşina asta atât de special, încât să se ceară atâţia bani pe ea?
În primul rând, e un Citroen SM — iar despre modelul ăsta, printr-o coincidenţă absolută, noi am scris chiar la începutul lunii august. Dacă vrei cu adevărat să înţelegi cât de special e SM, trebuie să vezi acel articol. Iar aici noi vom spune doar că modelul acesta are sub capotă un motor de Maserati, pentru că-n acei ani Citroen cumpărase Maserati, şi că e unul din cele mai geniale modele din punct de vedere al ingineriei din câte au fost produse vreodată nu doar de marca Citroen, ci de toată industria auto. Suspensie hidropneumatică, frâne asistate, direcţie asistată adaptiv în funcţie de viteză, aerodinamică de invidiat şi pentru zilele noastre, un confort care i-a făcut mai apoi şi pe cei de la Mercedes-Benz, dar şi pe cei de la Rolls-Royce să le cumpere licenţa pentru a produce suspensii similare pe modelele lor — toate astea sunt ingredientele care l-au făcut unic pe Citroen SM, produs între ani 1970 şi 1975.
Iar motorul de Maserati, de 2.7 litri V6, era şi el o bijuterie în sine. La început a fost lansat cu 3 carburatoare Weber pe el, dezvoltând 170 CP, dar în 1972 a apărut şi o versiune cu sistem de injecţie de la Bosch în loc de carburatoare, care dezvolta 178 CP. Datorită puterii suplimentare, viteza maximă a versiunii cu injecţie crescuse de la 220 km/h la 228 km/h! Cu toată genialitatea lui Citroen SM, au fost produse destul de puţine maşini în total, cele cu motor cu injecţie totalizând doar 3,500 exemplare în întreaga istorie.
Ei bine, şi aici am ajuns la momentul în care revenim la maşina asta de 140,000 euro despre care vorbim azi. Acest Citroen SM, scos acum la vânzare în Elveţia, e tocmai un asemenea SM cu motor cu injecţie, adică unul din cele 3,500 produse vreodată. Maşina e fabricată în 1974 şi are doar 66,300 km la bord!
În 1974, când a fost produs, i-a fost livrat primului proprietar într-un mic orăşel din cantonul Solothurn din Elveţia, situat la doar câteva zeci de kilometri de hotarul cu Franţa. A fost întreţinut cu dragostea care i se cuvinea unui asemenea model, iar apoi a fost cumpărat de unul din cei mai pricepuţi mecanici din Elveţia, specializat în modele Citroen. Acesta şi-a restaurat-o cu grijă pentru a o folosi chiar el şi a exploatat-o cu plăcere după asta drept maşina sa personală.
În 2012, a fost cumpărată de actualul proprietar, un colecţionar cu multe şi diverse maşini în garajul său elveţian. Acum, însă, acesta e decis să-şi reorganizeze un pic colecţia, că nu mai încap alte maşini noi în ea, aşa că a decis să vândă acest minunat Citroen SM, care e într-o stare tehnică impecabilă. Într-atât de impecabilă, încât compania care îi organizează vânzarea declară ambiţios că e probabil exemplarul de Citroen SM în cea mai bună şi originală stare din câte există azi în lume!
Iar declaraţia asta e susţinută şi de fotografiile acestui Citroen. O maşină cu o istorie atât de transparentă şi elveţiană nu mai găseşti! Şi în lumina la toate aceste fapte, parcă nici cei 150,000 franci elveţieni ceruţi pe ea (am făcut noi conversia în euro în sumele menţionate mai sus) nu mai par exageraţi, nu?
Voi ce spuneţi, îşi merită acest Citroen preţul cerut pe el?
0
3,477
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!