Îngrijoraţi de apariţia lui Bronco, oficialii Jeep vor împărţi pliante cu avantajele lui Wrangler în faţa noului rival

24 August 2020, 18:31
Denis Godorozea
Se pare că cei de la Jeep sunt serios îngrijoraţi de apariţia noului Ford Bronco, principalului rival pentru offroader-ul Wrangler. Proaspătul concurent s-a bucurat de o lansare spectaculoasă pe piaţa americană, timp de câteva zile reuşind să acumuleze peste 150 mii comenzi preliminare! Astfel, pentru a convinge pasionaţii de offroad să facă alegerea în favoarea modelului lor, cei de la Jeep au pregătit o listă cu enumerarea principalelor avantaje ale lui Wrangler în faţa Bronco. Ce e asta, concurenţă neloială sau panică excesivă?
Ei bine, nu chiar toate cele 15 avantaje enumerate de cei de la Jeep sunt importante, însă unele chiar merită menţionate sau dezbătute de voi, prieteni, cei mai pricepuţi în offroad, care cunoaşteţi ce calităţi trebuie să posede un offroader adevărat. Mai jos vom enumera principalele avantaje ale lui Wrangler, iar voi scrieţi părerea voastră, ce model dintre cele două aţi alege şi de ce.

Aşadar, principalul avantaj al lui Wrangler comparativ cu noul Bronco este, probabil, propulsorul turbodiesel de 3.0 litri — un motor diesel lipseşte în totalitate în gama noilor Bronco şi Bronco Sport. Pe lângă aceasta, Wrangler se declară a fi mai adaptat condiţiilor diverse de offroad prin mai multe posibilităţi de transformare — comparativ cu Bronco offroader-ul celor de la Jeep poate avea parbriz pliabil, dar şi un plafon acţionat electronic. Mai mult de atât, Jeep se laudă cu o listă de peste 200 accesorii originale, dar şi accesorii livrate de partenerii de la Mopar.
Avantajele de ordin tehnic se rezumă la posibilitatea bifării în lista opţionalelor a diferenţialului posterior mai performant Trac-Lok. Totodată, per ansamblu Wrangler se laudă cu un raport total de transmisie mai mare în cazul versiunilor Rubicon, în timp ce Ford Bronco are un raport de 94.75:1 doar pe versiunea incipientă, cu benzinar cu 4 cilindri cuplat la cutia manuală cu 6 trepte.

Printre alte avantaje se enumeră şi o listă mai generoasă de motorizări, care va fi suplinită curând cu încă două versiuni. Printre acestea se enumeră varianta electrificată Wrangler 4xe, dar şi o versiune de top Wrangler Rubicon 392, cu propulsor V8 sub capotă. Însă aici ar trebui menţionat că aceste motorizări vor fi disponibile în viitor, fără o dată exactă specificată, iar cei de la Ford, la rândul lor, au o gamă variată de motoare V8 şi sisteme electrificate, care ar putea fi adaptate pe noile Bronco. De fapt, precum şi motorizările diesel.
Ei bine, nouă nu ne rămâne decât să le vedem pe cele două modele în acţiune, în special pe teren accidentat, dar şi, de ce nu, pe un traseu de curse, unde Wrangler şi Bronco să se angajeze în recorduri de viteză. Cert este că o asemenea concurenţă crâncenă va da naştere unor performanţe noi şi tot mai frumoase.
0
1,898
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!