Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Mai bun decât orice VW nou: povestea austriacului îndrăgostit de VW Golf R32 Mk IV

5 August 2020 - 19:43
Ilie Toma
Mai rar întâlneşti oameni care să fi încercat generaţii mai noi ale aceluiaşi model, ca să revină apoi la o ipostază clasică, mult mai veche, şi să-ţi spună convinşi că modelul clasic e cu mult mai bun decât orice alt model nou.
Austriacul Rony Pitz din Klagenfurt, însă, a trecut prin toate etapele posibile până a ajunge la această concluzie despre Golful său actual, un Golf R32 din 2004, care are peste 250,000 km parcurşi la bord.
VW Golf Mk IV R32 e un model legendă. A fost lansat în anul 2003 de Volkswagen, în cadrul aceleiaşi idei inginereşti demenţiale din care se crease şi Passat W8, doar că aici era vorba de un motor cu 6 cilindri, cu două blocuri cilindrice a câte 3 cilindri, situate la un unghi foarte mic unul faţă altul. Motorul putea ajunge la turaţii extrem de curajoase şi dezvolta 240 CP şi 320 Nm din cei 3.2 litri ai săi.
Puţini ştiu, dar Golf IV R32 a fost primul model al grupului VW, echipat cu transmisie cu dublu ambreiaj DSG, fiind vorba de o cutie cu 6 trepte pe atunci. Ea promitea schimbări de trepte extrem de rapide şi un consum aproape identic cu cutia manuală!

Ei bine, să revenim la austriacul nostru şi la Golful său. Şi-a cumpărat prima maşină în anul 2009, pe când avea doar 19 ani. Era un alt Golf IV R32. A mers câţiva ani cu el şi l-a adorat, dar s-a gândit ulterior să treacă la ceva mai nou, aşa că l-a vândut, pentru a cumpăra un Golf R din generaţia a V-a.
În ziua în care şi-a vândut Golful R32, a plâns. Ca să nu-l vadă nimeni, dar a plâns. A mai mers, totuşi, câţiva ani cu acel Golf R Mk5. Apoi l-a vândut şi pe acela, pentru a lua ceva şi mai nou, un Golf R din generaţia a 6-a. Nici acela nu i-a atins coardele sufletului, aşa că l-a vândut pentru un Golf R şi mai nou, din generaţia Mk7.
Mulţi nu şi-ar putea imagina cum ar putea fi un om nemulţimit de un Golf R demenţial, însă pentru Rony maşina era plăcută din punct de vedere tehnic, dar îi lipsea emoţia acelui Golf Mk4. Totuşi, nu voia să se întoarcă la primul său model din cauza nostalgiei, aşa că a făcut un ultim efort şi a cumpărat ulterior cea mai puritană ipostază a unui Golf nou din câte existau, dedicată celor mai aprigi fani: Golf GTI Clubsport.

Bună maşină a fost. Dar îi lipsea spiritul acela autentic, nefiltrat, sunetul ăla de ”vrrrroarrr”. E o sportivitate ceva mai bombastică, mai rapidă şi mai precisă cu siguranţă, dar fără legătura aia mecanică supremă.
Aşa că în 2018 Rony a făcut decizia pe care puţini o vor înţelege. A început a căuta din nou un Golf IV R32. E acest exemplar pe care-l are şi azi. Când l-a găsit, era în al nouălea cer de fericire, mai ales că avusese norocul să dea peste un exemplar bine păstrat.
Azi merge cu el şi pentru activităţi uzuale, dar, uneori, când i se face dor de un episod de relaxare, urcă pur şi simplu în maşină şi o ia prin munţii de alături, ”topind” anvelopele pe serpentinele alpine. E o maşină cu conexiune mecanică supremă cu şoferul, zice el. Ştii ce face în fiecare secundă, pe unde calcă fiecare roată. Nefiltrat, brut, dar cu precizie maximă. Şi nimic nu răsună mai bine în văile Alpilor decât sunetul irepetabil al motorului VR6 de sub capota lui Golf R32!
Maşina sa indică 259,000 km parcurşi azi. Cutia e manuală, dar atât ea, cât şi tracţiunea integrală sau motorul, funcţionează ireproşabil, iar Rony e pur şi simplu îndrăgostit de acest Golf IV R32. Într-atât de îndrăgostit, încât, deşi nu vrea să ofenseze Golf-urile sportive mai noi, declară totuşi că n-ar schimba-o acum nici pe un alt model curent al celor de la Volkswagen!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter