Maşini care erau făcute să ţină o viaţă: acest Lexus LS 400 a parcurs 1.6 milioane de kilometri!

15 August 2020, 16:38
Ilie Toma
Acest Lexus LS 400 e din prima generaţie de LS a celor de la Lexus, fiind, de fapt şi primul model lansat de marcă niponă. Şi modelul are o instorie pe cât de incredibilă, pe atât de frumoasă.
Proprietarul de azi al maşinii, Matt Farah, avea 9 ani când tatăl său a cumpărat un Lexus LS 400 identic, în 1991, vânzând maşina sa anterioară, un Saab 900 Turbo din 1988. Matt îşi aminteşte că după ce Lexusul a venit în familia lor, el îşi chema prietenii acasă şi-şi ruga tatăl să pornească motorul. Acesta lucra atât de liniştit, încât nu puteau spune dacă funcţionează sau nu, decât dacă priveai cadranele de bord. Într-atât de echilibrat şi silenţios era!

În acei ani, maşina asta era suma unor task-uri imposibile, pe care inginerii niponi reuşiseră să le atingă. Era cel mai liniştit sedan din lume, cântărea mai puţin de 1,700 kg, producea 250 CP şi atingea o viteză de 250 km/h. Era mai rapidă şi cam cu 25% mai eficientă decât BMW 735i din acelaşi an sau Mercedes-Benz 420 SE. Şi costa în SUA cu 10,000 dolari mai puţin.
Jurnaliştii auto din acea vreme erau fascianţi de suspensia şi motorul acestei maşini. Felul lin în care mergea maşina, aproape libsit de vibraţii şi totodată cu o stabilitate de curs exemplară, făcea din ea un nou standard de civilizare a sutelor de cai-putere pe o limuzină de lux.

Şi proprietarii acestui prim Lexus LS erau pur şi simplu încântaţi. Un studiu petrecut în acei ani arăta că 97% din proprietarii maşinii îşi cotau modelul drept bună sau chiar excelentă. Acest indice pentru Mercedes-Benz atunci era de 77%. Şi tatăl lui Matt era la fel de satisfăcut. Tocmai de asta n-a vrut mult timp să se despartă de Lexusul său.
Maşina nu se strica niciodată, pur şi simplu, îşi aminteşte Matt, iar service-ul Lexus de pe atunci, din oraşul în care trăiau, era de o calitate ireproşabilă. Maşina continua să arate ca nouă, deşi tatăl lui Matt nu era neapărat un cunoscător avansat de maşini şi nu o întreţinea în vreun fel special. După 6 ani, tatăl său i-a dat-o lui Matt, care era un tânăr liceean fierbinte deja, în 1997. Dar nici el n-a putut-o strica, îşi aminteşte. Dar totuşi, ulterior familia sa s-a despărţit de automobilul lor.

Apoi, în 2014, Matt a primit un mesaj de la un prieten, care-şi întreba amicii dacă n-ar vrea cineva să ajungă la 1 milion de mile cu un Lexus LS 400 scos la vânzare, care avea deja 897,000 mile pe odometru, ceea ce ar însemna cam 1,443,000 km. Vânzătorul cerea doar 1,400 dolari pe ea. Lui Matt i-a tresărit inima, pentru că Lexusul din anunţ arăta identic cu maşina care fusese cândva a tatălui său.
Nu, nu era acelaşi exemplar, fiind doar unul identic, fabricat un pic mai târziu. Dar Matt ştia deja ce avea de făcut. A mers să vadă maşina, investigând-o niţel la un service. Da, maşina avea într-adevăr 897,000 mile originale, documentate, şi partea senzaţională era că starea ei tehnică era absolut perfectă. Toate accesoriile electronice funcţionau, iar motorul, capul lui de sus, nu fusese decopertat niciodată în acest interval de timp, pentru că nu avusese nici o problemă în toată exploatarea sa! Nu în zadar aceste motoare V8, cu indicele 1UZ, sunt atât de legendare!
Prin urmare, Matt a cumpărat acest Lexus, cu doar 1,200 dolari, şi a pornit imediat cu el într-o călătorie alături de prietena sa. În acea călătorie au atins şi bariera de 900,000 mile pe odometru.
Apoi, Matt a săpat şi mai adânc în istoria maşinii. Primul proprietar a cumpărat-o într-un soi de leasing pe 3 ani, de la dealer, şi n-a mers foarte mult cu ea. Al doilea a cumpărat-o de la dealer şi a mers mai mult de 700,000 mile, fiind un agent de vânzări, motiv din care maşina a şi parcurs atât de mult. Scaunele faţă s-au uzat mult mai mult decât cele din spate, semn că şoferul călătorea în mare parte singur. Însă agentul de vânzări a întreţinut bine maşina, deservind-o regulat până în 2012. În următorii doi ani au mai fost alţi doi proprietari, care n-au iubit maşina deloc şi n-au vrut să o întreţină prea grijuliu. Din fericire, Lexus LS a stat suficient de puţin în mâinile lor ca să n-o distrugă.
În mâinile lui Matt, Lexusul a primit din nou atenţia pe care o merita, vizitând centre de deservire corecte şi făcându-i-se mentenanţa necesară. Şi atât Matt, cât şi prietena sa Hanna, s-au îndrăgostit de el. O maşină cu atât de mulţi km la bord, care să fie într-o asemenea stare bună şi să meargă atât de confortabil, te cucereşte imediat! Şi aşa a apărut ideea de a atinge, totuşi, exact 1 milion de mile cu ea!
Fiind un jurnalist auto acum, Matt mai avea 5 alte maşini în garaj. Deci, să facă singur încă 100,000 mile ar fi însemnat ceva timp pentru el. Şi mai şi suferise două intervenţii chirurgicale, care însemnau mai puţin timp ce putea fi dedicat condusului. Aşa că şi-a cooptat câţiva colegi jurnalişti, să-l ajute fiecare să ia acest Lexus în nişte călătorii mai lungi prin SUA, ca să se adune milele mai repede pe odometru. Prietenii au acceptat cu entuziasm.
Matt a decis să schimbe tot ce era oarecum uzat la maşină — amortizoare, caseta de direcţie, arcuri la suspensie, bucşe şi braţe, un furtun la sistemul de aer condiţionat, radiatorul şi câteva siguranţe electrice. A luat şi o asigurare care permitea condusul de către mai multe persoane, iar pe prieteni i-a rugat să noteze într-un jurnal unde merg cu maşina sa, pentru istorie, şi ce simţeau.
Primele 20,000 mile au trecut fără bătăi de cap. La volan a fost chiar şi un pilot de curse, apoi şi un fotograf. Toţi o lăudaseră ca o maşină cu un motor perfect, care nu vibrează, nu tuşeşte, nu scoate fum nici la parcursul ăsta uriaş. Datorită faptului că mulţi dintre cei care o conduceau erau jurnalişti, maşina a devenit o vedetă, fiind invitată chiar şi într-un renumit muzeu american o perioadă.
La 930,000 mile cutia de viteze a dat o problemă, refuzând să retrogradeze la accelerări mai intense. O inspecţie a dezvăluit că a fost vorba doar de nişte depuneri de murdărie în blocul de valve. S-a reparat uşor, dar reparaţia a costat, totuşi, 3,700 dolari.
Între 2016 şi 2018, Lexusul ăsta a plecat către mulţi alţi jurnalişti americani care erau interesaţi şi pe care Matt nu-i mai cunoştea deja personal. Era un fel de maşină de teste drive, deţinută de un jurnalist.

Până în 2019, milele continuau să se învârtă, a mai fost nevoie de câteva reparări minore, una chiar a necesitat un camion evacutor. Dar toate s-au rezolvat uşor. În martie 2019, Matt mergea chiar el la volanul Lexusului, când a fost oprit de poliţie, cu girofarele incluse în spatele său. Poliţistul l-a întrebat dacă ştie cu ce viteză circula. 89 mile la oră pe un drum de 65 de mile. Adică avea 160 km/h. Matt a zâmbit, uitându-se la odometru, care indica 999,780 mile şi şi-a zis că e oarecum incredibil că Lexusul său, la aproape 1 milion de mile parcurse, se simte de minune la o viteză de croazieră de 160 km/h. I-a arătat poliţistului odometrul şi i-a zis ”Uite, mai am 220 mile să ating milionul, trebuie să mă laşi să fac asta!”.
Poliţistul l-a lăsat să plece doar cu o avertizare. Nu în fiecare zi vezi o asemenea maşină, nu? Matt a continuat să se deplaseze. Când a ajuns la 999,999 mile, odometrul său digital a încremenit pur şi simplu — mai departe el nu ştie arate din nou 000,000 şi nici un milion, aşa că Matt a resetat odometrul călătoriilor scurte la 0 şi a mai parcurs o milă. Acum milionul era atins oficial!
Totul s-a întâmplat în Florida, iar după asta, Matt a decis să-şi lase maşina în Florida pur şi simplu, luându-şi cu el doar jurnalul de înregistrări ale tuturor celor ce o conduseseră în 100,000 mile de când o avea el. A decis că anume asta e important pentru el.
Şi a plecat acasă cu jurnalul de amintiri despre Lexus LS 400, care porniseră de pe când avea doar 9 ani, cu maşina de pe aleea casei sale, şi au culminat cu milionul de mile marcat acum, aproape 30 de ani mai târziu. Aşa cum se minuna când era mic de motorul său care nu se auzea când lucra la ralanti, aşa se minunează şi azi de această creaţie indestructibilă, care şi-a trăit momentul de glorie în mâinile sale!
0
3,906
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!