Mercedesul cu inimă de japonez: acest C-Class cu motor Toyota sub capotă e de vânzare!

29 August 2020, 08:48
Ilie Toma
Maşina asta nu vine să facă din ochi colecţionarilor de exemplare retro, care să fie păstrate aproape de original. Dimpotrivă, ea e atât de mult modificată, încât doar oamenii nebuni după performanţe şi metamorfoze ar putea-o înţelege.
Motorul 2JZ e o adevărată legendă printre fanii maşinilor japoneze şi a celor sportive. Având 6 cilindri în linie şi o cilindree de 3.0 litri, el a fost pus în diverse ipostaze sub capota multor modele legendare, dintre ele făcându-se remarcată mai ales Toyota Supra. Iar japonezii cu gust de tuning au descoperit ulterior că, fiind un motor atât de bine construit şi cu rezerve inginereşti mult mai mari decât media pe industrie, el putea fi dus la puteri mult mai mari decât cele de stoc, oferind senzaţii incredibile.
Aşa că s-au răspândit repede şi tot soiul de reţete de „swap”-uri — proceduri prin care maşinile primeau motorul 2JZ chiar dacă în original aveau cu totul alte motoare când ieşiseră din uzină. Şi asemena swap-uri se făceau nu doar cu modele Toyota sau Lexus, nu doar cu modele nipone, ci cu multe alte modele din industrie, venite de oriunde vă puteţi inchipui. Dintre maşinile din afara Japoniei, foarte des asemenea swap-uri se făceau pe modele BMW, datorită apropierii construcţiei cu 6 cilindri în linie, dimensiunilor, compatibilităţii cu valorile de cuplu maxim. Practic, 2JZ şi-a adjudecat statutul de cel mai râvnit şi iubit motor al celor fascinanţi de tuning avansat şi metamorfoze îndrăzneţe la maşini.
Anume din aceeaşi poveste e şi acest Mercedes-Benz C-Class despre care vorbim azi. El a ieşit din uzină drept un simplu C-Class C180 în anul 2000, iar în acei ani motorizarea C180 de pe generaţia W202 dezvolta doar 122 CP cu motorul său de 1.8 litri. Motorul ăsta era un entry-level pentru acest model, altul mai slab nu exista.

Şi anume în această ipostază calmă şi-a petrecut o mare parte din viaţă acest Mercedes-Benz, până când a nimeni în mâinile unui grec înnebunit după motoare 2JZ şi maşini sport. El a cumpărat C-Class-ul la mâna a doua cu ideea de a-l transforma într-un adevărat bolid sportiv.
Aşadar, de sub capota acestui Mercedes au plecat motorul şi cutia originală şi a venit un 2JZ japonez, în stare impecabilă. Mai mult ca atât, el n-a venit în formă aspirată natural, ci turboaspirată, fiind echipat cu o turbină Precision 6266, la care i s-a mai adăugat şi un intercooler. Motorul a primit o nouă pompă de combustibil, mai puternică, capabilă de 400 litri per minut, dar şi noi injectoare de la BOSCH. Nu s-a trecut nici fără un modul de control nou al motorului, care să poată scoate totul la maxim de aceste componente noi. În rezultat, noul 2JZ dezvoltă acum 675 CP!

Era nevoie de o cutie de viteze capabilă să reziste noii puteri, iar aici a jucat un rol uzanţa de a pune aceste motoare pe modele BMW. Aşa că s-a optat pentru o cutie de M3 E46.
Ulterior, maşina a primit un diferenţial cu alunecare limitată pe puntea spate, dacă tot întreaga putere pleacă acolo, dar şi elemente noi, sportive, la suspensie. S-au montat şi frâne mai mari. Astfel, Mercedesul a primit o cutie de BMW şi o inimă de japonez, şi acum e gata de a topi asfaltul.

Toate aceste modificări s-au făcut în 2019, după care maşina a mai parcurs 17,000 km. Parcursul total acum e de 205,000 km, dar acesta nu e foarte relevant, pentru că întregul substrat tehnic a fost modificat. Iar acum proprietarul grec şi-a scos la vânzare maşina sa metamorfozată.
La început a cerut 17,000 euro pe ea. Dar, după două săptămâni în care a văzut că entuziaşti atât de nebuni sunt puţini la număr, a scăzut preţul la 15,000 euro. Voi ce spuneţi, îşi merită această creaţie nebună germano-japoneză banii ceruţi pe ea?
0
5,506
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!