RAM 1500 TRX vine să distrugă Ford F-150 Raptor! Americanii susţin că au creat cel mai rapid pick-up de serie

19 August 2020, 09:35
Denis Godorozea
Peste ocean concurenţa în segmentul pick-up-urilor este la fel de fierbinte, precum rivalitatea dintre Ferrari şi Laborghini pe Bătrânul Continent, or americanii se aventurează în lansarea unor versiuni demenţiale a modelelor menite să servească fermierii. Reţeta acestor monştri este, în mare parte, similară cu cea a sportcar-urilor clasice americane, cu putere excesivă sub capotă şi mai puţină manevrabilitate, doar că această putere este condimentată de posibilităţile uriaşe pe teren accidentat şi practicismul similar unui pick-up obişnuit. Coctail absolut nebun.
Întrebaţi despre cum arată un pick-up de performanţă american, cei mai mulţi dintre noi vor numi imediat faimosul Ford F-150 Raptor, unul dintre cele mai populare şi renumite modele din segment. Însă fanii acestor maşini vor reproşa, că există aici şi o altă creatură diabolică, lansată de sub aripa americană a concernului FCA FIAT-Chrysler Automobiles, brandul RAM. Acum acest monstru revine în forţă pentru a spulbera liniştea Ford-ului, cu noul RAM 1500 TRX, despre care se vorbeşte că este cel mai rapid şi cel mai performant pick-up de serie din istorie! Să vedem, deci, dacă e aşa!
Versiunea de performanţă a pick-up-ului RAM a fost prevestită de conceptul Rebel TRX, prezentat acum 4 ani, însă acel model nu a evoluat într-o variantă de serie. Cu schimbul de generaţii, însă, americanii au îndrăznit, totuşi, să lanseze un rival pentru F-150 Raptor. Varianta de serie are sub capotă acelaşi benzinar Hemi V8 de 6.2 litri, anunţat şi pentru Rebel TRX în 2016, dar între timp inginerii au introdus câteva modificări tehnice, astfel încât motorul a indicat un surplus de 129 CP, fiind capabil să livreze acum 712 CP şi 881 Nm, deci simţitor mai mult decât poate oferi un Raptor (456 CP şi 691 Nm cu benzinarul turbo V6 de 3.5 litri). Motorul se cuplează la cutia automată ZF cu 8 rapoarte.
Varianta de performanţă a beneficiat de o actualizare minuţioasă la nivelul platformei cu cadru dur şi transmisiei integrale. Inginerii au dotat TRX-ul cu o suspensie fortificată, mai adaptată pentru aventuri la limită în offroad, la viteze mai mari, garda la sol fiind acum de 300 mm, cu 50 mm mai mult decât oferă standard un RAM 1500. Pe lângă cele menţionate, RAM 1500 TRX se laudă cu un sistem de frânare performant, cu discuri de 381 mm pe puntea faţă, cele mai mari în segment.
În noua ipostază pick-up-ul poate accelera de la 0 la 60 mph (97 km/h) în doar 4.5 secunde, viteza de 100 mph (sau 161 km/h) este cucerită în 10.5 secunde. Cursa drag de un sfert de milă are loc în 12.9 secunde. Acul vitezometrului va opri în drept cu cifra de 190 km/h.
Aceste performanţe au şi un preţ piperat, însă. Pentru cel mai performant şi cel mai rapid pick-up de serie din segment cumpărătorii americani vor fi nevoiţi să achite cel puţin 70,000 dolari, sau cu aproape 17,000 dolari mai mult decât costă un Ford F-150 Raptor. Marea surpriză este că americanii planifică să lanseze acest model şi pe Bătrânul Continent, dar nu au anunţat încă un termen exact de lansare. În SUA livrările vor demara până la sfârşitul acestui an.
0
2,954
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!