Rival accesibil pentru Passat şi Superb, un sedan chinezesc cu motor şi tehnologii Volvo, noul Geely Preface

14 August 2020, 16:31
Denis Godorozea
Geely profită din plin din achiziţia de acum un deceniu, când a intrat în posesia Volvo. Trecerea sub controlul chinezilor a fost un eveniment crucial pentru suedezi, ce a marcat o renaştere adevărată a mărcii, care a dat naştere unui portofoliu absolut nou de modele, platforme, motorizări, tehnologii, dar şi mărci auto. Astfel, chinezii profită nu doar din veniturile generate de vânzările Volvo, dar şi ingineria suedeză, iar acum Geely prezintă primul său sedan pe platforma modulară CMA, acea platformă care a stat la baza SUV-ului compact Volvo XC40. Dar nu este vorba de o clonă.
Anterior acest sedan a fost prezentat în China în formă de concept, iar acum Preface debutează în varianta sa de serie care, potrivit vocilor apropiate companiei, ar putea fi lansat şi pe alte pieţe, afară de cea chinezească, ba chiar să ajungă în Europa! Deci, pieţele de pe Bătrânul Continent ar putea fi invadate cu modele accesibile, care să concureze direct cu Volkswagen şi Skoda, de exemplu, modele ce să aibă la bază tehnologiile Volvo. Atractivă ideea, nu? Aşa au zis şi cei de la Geely, iar acum au dezvăluit toate detaliile despre versiunea de serie a sedanului Preface.
Ei bine, însăşi platforma CMA nu presupune prea mari surprize de ordin tehnic pentru orice fan Volvo, familiar cu gama actuală a mărcii. Astfel, sub capota sedanului Geely Preface s-a situat motorul bine cunoscut de 2.0 litri, turbo, cu 4 cilindri în linie. În cadrul Volvo acesta este oferit în diverse versiuni de putere, iar în cazul sedanului chinezesc promite 190 CP şi 300 Nm. Precum probabil anticipaţi, motorul se cuplează tradiţional doar la cutia automată Aisin cu 8 rapoarte. Nu este exclus că ulterior gama motorizărilor va fi suplinită cu motoarele de 1.5 litri, disponibile pe Volvo XC40, dar şi cu motorizări electrificate.
Pe piaţa din China, dar şi ulterior în Europa (dacă va fi lansat), Geely Preface va concura direct cu modele precum Volkswagen Passat şi Skoda Superb, or chinezul măsoară 4,785 mm în lungime şi are un ampatament de 2,800 mm, în aceste condiţii fiind chiar niţel mai mare de rivalul german (4,767 mm şi, respectiv, 2,791 mm).
Ce ziceţi, prieteni, ar fi atractiv un asemenea sedan din segmentul D pe piaţa europeană, ţinând cont că combină tehnologiile Volvo cu design creat de studiourile europene? Aţi opta chiar voi pentru un Preface, sau totuşi un alt sedan din segmentul respectiv?
0
4,649
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!