Un exemplar unic în lume de Volga GAZ 21 Coupe se vinde în Moldova!

14 August 2020, 13:49
Redacţia PiataAuto.md
Volga GAZ 21 a fost un model legendar în această parte a lumii, fiind lansat tocmai în 1956 şi rămânând în producţie până în 1970, când a fost înlocuit de succesoarea sa mai modernă, Volga GAZ-24. Dar parcă de GAZ 21 ne amintim ca de un sedan cu 4 uşi, nu de un coupe, nu?
Explicaţia acestui fapt e simplă. În producţia de serie nu au existat versiuni coupe cu două uşi ale lui GAZ-21! Păi şi atunci ce e cu acest exemplar, scos la vânzare în Moldova, atunci, veţi întreba?
Ei bine, aflaţi că în anii de demult uzina GAZ a experimentat cu ideea de a dezvolta o versiune coupe a legendarului model. Au existat schiţe de design, discuţii, se analiza chiar opţiunea de a echipa coupe-ul doar cu imensul motor V8, rezervat doar exemplarelor vândute forţelor speciale. Dar în acei ani s-a considerat că un asemenea coupe ar fi însemnat un lux prea mare pentru omul sovietic, care era încă însetat să aibă o primă maşină în viaţa sa. Aşa că proiectul unui coupe aşa şi a rămas pe hârtie în arhivele uzinei GAZ, despre el cunoscând doar cei mai aprigi fani ai mărcii Volga.
Şi atunci ce e cu acest exemplar de Volga GAZ-21 Coupe din Moldova, veţi întreba din nou? Ei bine, cineva din ţara noastră a decis să transpună în realitate ideea nebună a unui GAZ-21 Coupe, pentru un comanditar colecţionar din Italia.

Acum câţiva ani a început o muncă anevoioasă de creare a coupe-ului pe baza unei Volga GAZ-21 obişnuite, cu 4 uşi. Toată treaba a însemnat multă muncă de sudură, iar creatorii proiectului s-au ghidat de una din schiţele de design din arhiva GAZ. În rezultat, a ieşit prima Volga GAZ-21 Coupe creată în ”carne şi oase”, sau în caroserie şi roţi, dacă ar fi să parafrazăm, iar ea s-a născut în Moldova.
Sub capotă a rămas acelaşi motor de 2.4 litri, original, care dezvolta 70 CP. Întreaga parte frontală a rămas nemodificată, de fapt, iar părerea noastră e că maşina rezultată arată uşor ciudată ca şi proporţii, dar voi ştiţi că designul e întotdeauna o chestie subiectivă.
Interiorul maşinii e destul de aproape de original, fără restaurări minuţioase, scaunele fiind învelite cu o tapiserie de piele, ce ar trebui înlocuită cu una mai autentică, dacă maşina ar nimeni în mâinile unui adevărat colecţionar. Fireşte, însă, bancheta originală din spate a trebuit demontată, iar acum acolo e mai mult un spaţiu de depozitat o geantă din aia rectangulară, de tip ”diplomat”.
După ce-a fost desăvârşită în starea în care e, însă, această Volga GAZ-21 Coupe n-a mai putut ajunge în Italia. Pentru că o asemenea modificare radicală de caroserie trebuia certificată corespunzător, iar autorităţile noastre au refuzat efectuarea modificărilor necesare la înmatriculare, fără vreun suport documental.
Aşa că cei care au făcut lucrările iniţiale şi-au pierdut clientul italian şi au decis s-o vândă în interior, în Moldova, unui colecţionar de Volga GAZ-21, care a avut răbdarea să definitiveze procedurile de omologare. Le-a scris celor de la uzina GAZ din Rusia, a corespondat cu ei vreme de jumătate de an, trimiţând pozele maşinii şi primind înapoi confirmări cu schiţe şi noi întrebări. Într-un final, a primit marea veste: uzina GAZ i-a confirmat că maşina creată azi în Moldova se conformează ideii iniţiale a unuia din prototipurile de Coupe şi are dreptul la viaţă!
Cu această scrisoare, proprietarul actual a mers la autorităţile noastre, care i-au permis acum înmatricularea, iar pentru acest exemplar a fost creat şi un model nou în baza de date: GAZ-21 Coupe! Acum coupe-ul creat în Moldova are statut deplin legal şi poate fi exportat oriunde în lume, ba chiar şi valoarea lui de colecţie a crescut odată cu confirmarea obţinută de la uzina producătoare. Doar mici detalii ar mai trebui modificate, pentru a-i reda maşinii un statut cu adevărat autentic!
Şi, încă un detaliu important: odată cu scrisoarea primită de la uzina GAZ, producătorul a confirmat şi posibilitatea instalării unui motor V8 sub capota acestui exemplar, fără necesitatea de a efectua careva modificări la suspensie. Deci, dacă viitorul proprietar al acestei maşini va dori să desăvârşească visul conceptual de cândva al designerilor şi inginerilor Volga, montând un V8 sub capotă, el va putea face legal acest lucru!

Aşadar, cu cât e vândut azi acest exemplar unic în lume de GAZ-21 Coupe? Cu 5,500 euro, aici, în Moldova, chiar lângă noi. Dacă e mult sau puţin — spuneţi în comentarii!
1
5,928
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!