Acesta este noul Mercedes-Benz S-Class! Tot ce trebuie să ştiţi despre cea mai importantă premieră a anului

2 Septembrie 2020, 16:42
Denis Godorozea
Cea mai importantă şi aşteptată premieră a acestui an are loc astăzi — Mercedes-Benz prezintă noua generaţie a navei amiral S-Class, a limuzinei ce dictează standardele în segmentul premium de top. Iar noul S-Class vine doar să-şi confirme poziţia de lider absolut şi ireproşabil în segmentul său, fiind cel mai tehnologizat, cel mai luxos Mercedes-Benz creat vreodată, dar e şi pe bune ultima treaptă spre acel viitor descris în operele Sci-Fi! Haideţi să-l descoperim în detaliu!
Viitorul este simplu şi minimalist — această concepţie s-a stabilit de câţiva ani practic pe toate ramurele industriei, fie că vorbim de smartphone-uri şi computere, fie de automobile. Un gadget al viitorului este simplu în operare şi nu face abuz de detalii, iar noul S-Class demonstrează acest lucru cu fiecare element al său, interior sau exterior. Totul ce poţi vedea pe noua navă amiral din Stuttgart e simplist, minimalist, dar inspiră confortul suprem. Şi nu facem referire la suspensia capabilă să absoarbă denivelări sau izolarea fonică de excepţie, ci confortul de utilizare, fără griji, iar această concepţie este aplicată pentru toţi pasagerii de la bordul lui S-Class.
Astfel este până şi aspectul său exterior — noul S-Class nu este burduşit cu detalii şi accente de prisos, dar designerii au reuşit să-i asigure o aparenţă poate chiar mai impunătoare decât cea a predecesorilor. Efectul este atins prin accentuarea anumitor elemente exterioare, precum grila radiatorului, mai mare decât anterior, dar în forme caracteristice şi cu o structură interioară parcă inspirată de la electromobile. Grila este integrată în bara frontală şi se combină cu prizele de aer de mai jos, fie că vorbim despre o interpretare standard sau o limuzină cu accesorii AMG. Farurile au căpătat o formă mai îngustă şi agresivă şi ajung acum până pe aripile faţă. Partea laterală are doar două muchii orizontale şi mânere ascunse la interiorul portierelor. Posteriorul aduce blocuri optice generoase într-o formă nouă, triunghiulară — acesta este noul stil corporativ al celor de la Mercedes-Benz, iar în traficul nocturn un sedan va putea fi distins de altul prin structura interioară a elementelor LED de la interiorul stopului.
Aceste forme ondulate şi inspirate de la navele amiral clasice Mercedes-Benz au şi o menire funcţională, or acesta este primul S-Class din istorie cu un coeficient aerodinamic de 0.22, un record în segment şi indicator nevirosimil pentru un sedan de această talie. Cu noua limuzină germanii vin să impună un alt standard în tehnologiile de iluminare cu sistemul Digital Light, descris de ingineri drept unul digital. Doar imaginaţi-vă: fiecare far are elemente de iluminare LED proiectate în faţa maşinii de cîte 1.3 milioane (!) elemente reflectorizante. În fiecare far! Astfel, spaţiul din faţa maşinii este punctat de milioane de "pixeli", iar fiecare rază poate fi acţionată şi resetată individual în cadrul sistemului adaptiv de iluminare frontală. Dar adevărata surpriză este posibilitatea de a proiecta diferite simboluri direct pe carosabilul din faţa maşinii, de exemplu viteza maximă de rulare în zona respectivă — o cantitate anumită de raze poate fi concentrată predominant într-o zonă pentru a afişa schiţa indicatorului, de exemplu, însă farurile vor fi capabile să ilumineze la fel de eficient drumul!
Această ultimă treaptă spre viitor, despre care am pomenit mai sus, este perfect sesizabilă la nivel de habitaclu, chiar şi dacă să vorbim despre design. Vedeţi structura consolei centrale, care este dominată de un ecran vertical integrat într-un panou aerat. Dar se pare că cei de la bord nu vor avea să interacţioneze cu suprafeţele de la bord, decât doar şoferul cu volanul şi pedalele, dar şi această afirmare poate fi pusă la îndoială de pilotul automat integrat, dar despre el vă relatăm mai jos. Acum cu sistemul de infotainment MBUX poate interacţiona separat orice persoană de la bord, fie şoferul sau pasagerul faţă, fie cei de pe bancheta spate — practic toate sistemele periferice pot fi acţionate doar vocal. De exemplu, puteţi solicita o funcţie de masaj, seta temperatura aerului, lumina ambientală şi să comandaţi o piesă dorită, sau sau stilul dorit de muzică.
Însă chiar dacă nu aveţi chef să interacţionaţi vocal cu MBUX, acesta va servi mereu mai bine decât un asistent personal — habitaclul este împânzit de mii de camere de supraveghere şi senzori, fiind monitorizată chiar şi privirea ocupanţilor de la bord, iar astfel sistemul poate anticipa următoarea acţiune a şoferului sau pasagerului pentru a se adapta în timp real următoarei solicitări — până şi parasolarele sunt acţionate automatizat atunci când ocupanţii au nevoie. Interacţiunea cu cei de la bord are loc acum inclusiv prin lumina ambientală, care nu mai are acum doar un rol decorativ. De exemplu, lumina îşi poate modifica intensitatea sau culoarea predictibil, în funcţie de starea emoţională a celor de la bord (prin monitorizarea gesturilor şi comportamentului, piesei solicitate etc.), dar şi să atenţioneze despre apariţia unui pericol, în funcţie de direcţia din care vine acesta. Totodată, dacă cineva de la bord şi-a direcţionat privirea spre un spaţiu întunecat de la bord, poate în căutarea unui obiect personal scăpat din mâini, asistentul de la bord va ilumina zona respectivă.
Pasagerii banchetei din spate vor fi cei mai răsfăţaţi la bordul S-Class-ului, or limuzina oferă în continuare luxul suprem în segment, dar la un nivel mai avansat. Pe lângă accesul deplin şi direct la sistemul multimedia de la bord, persoanele celui de-al doilea rând de scaune sunt înconjurate de guri de ventilare şi boxele sistemului audio — sistemul de climatizare are misiunea de a seta temperatura solicitată la bord, fără disconfort acustic, iar sistemul audio va livra sunet de calitate în toate direcţiile, astfel încât să creeze efectul prezenţei în sala unui concert simfonic. Sistemul se numeşte 4D sound system şi include 31 difuzoare pe toată suprafaţa interiorului. Acum ca şi sistemul de climatizare cu mai multe zone, volumul sunetului poate fi setat individual pentru fiecare ocupant la bord. Puterea totală a sistemului de top Burmester atinge 1,750 watt.
Dar şi cel din spatele volanului nu se va simţi neglijat în noul S-Class. Dimpotrivă, dacă este un mare pasionat de tehnologii noi şi şofat, va fi răsfăţat de noul head-up display cu realitate augmentată. Sistemul inteligent monitorizează starea lucrurilor de la exteriorul maşinii, fiind capabil să ofere recomandări specifice, precum afişarea limitei de viteză, să evidenţieze indicatoarele rutiere sau să proiecteze anumite simboluri chiar pe carosabil, virtual, bineînţeles, la distanţe de până la 10 metri în faţa maşinii. Per total imaginile sunt proiectate pe parbriz pe un ecran virtual cu o diagonală de 77 inch. Deci un ecran mai mare decât orice sistem multimedia, cu informaţii amănunţite şi vizibile.
În aceste condiţii, un instrumentar de bord ar părea inutil, nu? Dar şi acesta este prezent la bordul lui S-Class, ba este mai performant acum. Germanii anunţă că ecranul are afişaje tridimensionale adaptive, deci ecranul va afişa pe prim plan informaţii de primă necesitate, însă şoferul va putea personaliza afişajele după bunul plac sau în funcţie de regimul de rulare ales. Mai mult de atât, şoferul are şi difuzoare audio dedicate, precum şi pasagerii, astfel încât poate opri muzica pentru a-şi concentra gândul în şofat, iar recomandările vocale ale sistemului de navigaţie vor răsuna doar în boxele şoferului, astfel încât să nu deranjeze călătoria celorlalţi pasageri la bord.

Printre alte tehnologii inovatoare se enumeră asistentul de parcare — S-Class poate parca automatizat chiar şi fără prezenţa şoferului la bord. Mai mult de atât, limuzina va identifica de sine stătător un loc de parcare, chiar şi într-o clădire cu mai multe nivele, iar apoi se va deplasa spre şofer la solicitare, prin intermediul aplicaţiei specializate. Totodată, S-Class-ul este acum şi mai manevrabil datorită roţilor viratoare de pe puntea spate — acestea pot vira în direcţia opusă roţilor faţă la un unghi de până la 10 grade. Puntea este pusă în funcţiune şi la viteze mai mari, în aceeaşi direcţie cu roţile punţii faţă.
Iniţial noul Mercedes-Benz S-Class va fi oferit cu o gamă de motoare de 6 cilindri, însă ulterior germanii planifică să lanseze un propulsor V8 pentru limuzina de performanţă, dar şi un plug-in hybrid cu o autonomie electrică de 100 km. Motorizările pe benzină S 450 şi S 500 au sub capotă unitatea de 3.0 litri, cu 6 cilindri şi sistem micro-hibrid EQ Boost. Versiunile livrează 367 şi, respectiv, 450 CP. Cea din urmă poate propulsa sedanul până la 100 km/h în doar 4.9 secunde.

Pentru pasionaţii motoarelor diesel vor fi disponibile versiunile S 350 d, S 350 d 4MATIC şi S 400 d. Acestea au un volum similar de 3.0 litri şi 6 cilindri în linie, fiind capabile să ofere 286 şi, respectiv, 330 CP. Toate motoarele se cuplează exclusiv la cutia automată cu 9 rapoarte.
Acesta este noul Mercedes-Benz S-Class, prieteni, limuzina care impune standarde în segmentul său. Voi ce ziceţi de aspectul său, de inovaţiile tehnologice, şi cam ce pot opune concurenţii acestui ansamblu perfect de inginerie şi design?
0
8,582
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!