Agresivitate excesivă şi un litru sub capotă: noul Hyundai i20 N Line, compactă cu fiţe de hot-hatch

30 Septembrie 2020, 13:48
Denis Godorozea
De mai mulţi ani Hyundai visează să intre în segmentul sportivelor din Europa şi SUA. Cu această idee a fost creată divizia Hyundai N, specializată pe lansarea unor versiuni de performanţă pentru modelele existente în gama constructorului coreean, dar până acum Hyundai nu a reuşit să-şi surprindă fanii cu un model cu adevărat performant, limitându-se la numeroase pachete de tuning de uzină N Line, precum e şi hatch-ul european i20, care în esenţă propune doar modificări stilistice, precum versiunile R Line în portofoliul Volkswagen.
Aşadar, reţeta este bine testată de concurenţi şi pe cât se poate de simplă. Hyundai i20 N Line are un aspect exterior modificat, cu bare de protecţie noi şi prize de aer mai generoase. Bara frontală include un splitter, iar la posterior a fost integrat un difuzor cu două terminaţii pentru sistemul de evacuare, apropo, unele funcţionale. Aspectul exterior este completat de jantele originale bicolore de 17 ţoli, iar maşinile cu caroserie de culoare albă vor avea un plafon contrastant negru.
Condimente asemănătoare sunt rezervate şi interiorului, unde Hyundai i20 N Line vine cu un nivel de echipare mai generos şi decor specific maşinilor sportive, precum inserţii din fibră de carbon şi cusături contrastante de culoare roşie. Sunt prezente şi scaune cu suport lateral mai profilat, dar şi un volan modificat. Standard hatch-ul are incluse sisteme de siguranţă activă şi asistenţă pentru şofer, prevăzute doar pentru versiunile de top i20 în Europa.
Tehnic, însă, maşina este identică cu cea prezentată mai devreme în acest an. Versiunile de bază i20 N Line vor avea benzinarul aspirat natural de 1.2 litri, ce dezvoltă 84 CP, iar pentru versiunile de top este prevăzută unitatea turbo 1.0 T-GDI, cu 3 cilindri, disponibilă în două variante de putere, fie cu 100 CP, fie cu 120 CP. Totuşi, cei de la Hyundai sugerează că versiunea N Line are o suspensie revizuită în raport cu versiunile standard, fără a oferi însă informaţii concrete în acest sens. Cumpărătorii vor alege dintre două cutii manuale, cu 5 sau 6 trepte, iar pentru versiunea de top, care este şi un mild-hybrid cu generator-starter de 48 V, este rezervată cutia robotizată cu 7 rapoarte şi dublu ambreiaj. Cuplul este distribuit, bineînţeles, doar pe puntea faţă.
Noua versiune este disponibilă pentru comandă în Europa, iar coreenii promit să lanseze o versiune de performanţă ulterior, un i20 N, care va avea sub capotă un motor absolut nou, turbo, cu circa 200 CP la activ.
0
886
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!