Are 306 CP şi poate merge 75 km pur electric! Detalii complete despre Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

14 Septembrie 2020, 13:47
Ilie Toma
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid a ajuns la momentul în care se lansează oficial în Europa, dând start şi vânzărilor. Modelul a fost anunţat încă în 2019, iar la începutul acestui an Toyota dezvăluise ceva mai multe detalii tehnice, preliminare şi incomplete. Acum, însă, odată cu startul vânzărilor, au devenit cunoscute datele tehnice complete şi oficiale ale noului SUV cu propulsie plug-in hibrid de la Toyota. Aceasta va fi prima Toyota RAV4, care va putea fi încărcată de la priză şi va putea rula în regim pur electric.
Aşadar, noua Toyota RAV4 Plug-in Hybrid va fi cea mai puternică versiune a SUV-ului nipon, dispunând de un sistem de propulsie ce livrează un total de 306 CP! Sistemul foloseşte acelaşi propulsor pe benzină ca şi hibridul tradiţional, un benzinar aspirat natural, ce funcţionează în ciclu Atkinson, de 2,5 litri. Acesta livrează 185 CP şi 227 Nm. Şi motorul electric care propulsează puntea spate este identic cu cel de pe versiunea hibridă tradiţională a lui RAV4, livrând 54 CP. Electromotorul de pe puntea faţă, însă, este unul nou, mult mai puternic, livrând tocmai 182 CP.
Cea mai îmbucurătoare este autonomia oficială în regim pur electric anunţată acum. Dacă la începutul anului, niponii estimau o cifră de peste 60 km, omologarea oficială a confirmat că RAV4 Plug-in Hybrid dispune de o autonomie reală de 75 km, măsurată în ciclu WLTP. Mai mult ca atât, dacă ar fi să facem o paralelă cu vechiul ciclul de măsurare NEDC, atunci autonomia oficială urbană ar fi de 98 km în regim pur electric. Deci, putem avea încredere că modelul va putea parcurge cei 75 km electrici promişi în viaţa reală.
Autonomia se datorează unei baterii litiu-ion de 18.1 KWh, de care dispune noul model Toyota. Partea mai puţin plăcută este indisponibilitatea unui încărcător fast charge de tip CCS sau CHAdeMO. RAV4 Plug-in Hybrid va putea fi încărcat doar la prize AC, cu port Type 2, fiind capabil să tragă o putere maximă de 6.6 kW. Asta înseamnă că în condiţii ideale încărcarea completă va dura ceva mai puţin de 3 ore.
Bateria mai mare va fi încadrată în podea, astfel încât practicismul modelului rămâne în continuare foarte bun, cu un portbagaj generos de 480 litri până la linia geamurilor.
Noua baterie şi electromotorul mai mare pe puntea faţă au făcut modelul ceva mai greu, el cântărind între 1,910 kg şi 2,000 kg la gol. Dar, cu 306 CP la activ, Toyota RAV4 Plug-in Hybrid va fi cât se poate de dinamică, accelerând de la 0 la 100 km/h în numai 6.0 secunde!
0
9,898
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!