Deci, suma totală a tuturor acestor servicii evacuare plus timpul de staţionare va fi de
5,515 lei într-un asemenea caz fericit de week-end, când maşina a fost luată chiar la sfârşitul programului vineri şi întoarsă imediat după începutul programului luni. În practică, s-ar putea să avem încă ore în plus, care vor duce suma reală până după 6,000 lei sau chiar mai mult.
Aici nu includem şi suma amenzii propriu-zise, de câteva sute de lei, şi n-o includem pentru că anume ea e costul corect, onest, care reprezintă plata pentru încălcarea propriu-zisă comisă. Marea întrebare e
de ce cetăţeanul va fi obligat, stors practic, să achite costuri exorbitante cât un salariu mediu pe economie nu pentru încălcarea propriu-zisă, ci pentru proceduri şmechere aferente încălcării, practicate prin aşa-numite derogări aprobate într-un regulament intern al unui SRL? Cine a permis ca evacuarea să aibă loc 24 de ore din 24, în timp ce returnarea numai în ore comode? De ce maşina ar trebui ţinută ostatică 3 zile pentru una din cele mai elementare încălcări în trafic, în timp ce şoferul băut cu Mercedesul de pe str. Alecu Russo de
astă vară, după care s-au gonit 6 echipaje de poliţie, a fost lăsat şi el, şi maşina să plece acasă în aceeaşi seară de duminică? De ce se pedepeşte nu pentru încălcarea propriu-zisă, ci prin mecanisme absurde de implementare a ei?
Ce credeţi, e revoltător ce se întâmplă? Atunci spuneţi-vă părerea, daţi mai departe, pentru că de aici încolo noi, susţinuţi de voi toţi din comunitate, vom săpa şi insista pe la toate aceste mecanisme şi instituţii, ca să vedem cum de se admite una ca asta!