BMW continuă tradiţia anuală şi lansează actualizări tehnice majore pentru întreaga gamă de maşini

24 Septembrie 2020, 15:17
Denis Godorozea
BMW se ţine de tradiţia de a lansa actualizări tehnice pentru întreaga gamă de modele în toamna fiecărui an. Acum bavarezii au relatat despre modificările şi tehnologiile noi pregătite pentru modelele existente, iar printre acestea se enumeră şi lansarea unor noi motorizări, inclusiv pe motorină, în cadrul sistemelor de propulsie de tip mild-hybrid. Deci, să descoasem modificările esenţiale, în funcţie de model!

BMW Seria 1 şi Seria 2
Cele mai compacte modele au beneficiat acum de motorizări noi având, astfel, cel mai diversificat portofoliu de sisteme de propulsie printre colegii din gamă. Hatch-ul Seria 1 a primit o nouă motorizare incipientă, cu indicele 116i, ce are sub capotă un benzinar de 1.5 litri, cu 3 cilindri, ce dezvoltă 109 CP şi 190 Nm. Noul motor se cuplează standard la o cutie manuală cu 6 trepte, iar opţional este disponibil cu cutia robotizată Steptronic cu 7 rapoarte şi dublu ambreiaj. Tot pe lista Seriei 1 apare şi motorizarea 120i, ce are sub capotă un propulsor pe benzină de 2.0 litri, cu 178 CP şi 280 Nm, dar acest motor vine în tandem doar cu cutia robotizată cu 7 rapoarte.

Sedanul stilat Seria 2 Gran Coupe are în gamă un nou propulsor pe motorină, cu indicele 216d. Acesta are la bază unitatea turbo de 1.5 litri, ce oferă un total de 116 CP şi 270 Nm. Este vorba despre o motorizare mai scumpă în gamă, iar astfel unitatea se cuplează doar la cutia robotizată Steptronic.

BMW Seria 3
Pe listele BMW Seria 3 îşi va face apariţia un nou propulsor pe motorină, asistat de un generator-starter în cadrul sistemului mild-hybrid de 48 V. Oferta respectivă are la bază unitatea de 3.0 litri, cu 6 cilindri în linie. În configurator acest motor va fi disponibil în una dintre cele 4 variante, 2 pentru caroseria sedan şi 2 pentru caroseria break: 330d şi 330d xDrive. Diferenţa se rezumă, după cum e clar din denumire, la sistemul de tracţiune, standard pe puntea spate sau pe toate cele 4 roţi.

Motorul livrează la activ 286 CP şi 650 Nm, deci mai mult decât anterior, dar fiind, totodată, mai eficient datorită sistemului electric adiţional. Pe lângă surplusul natural de putere, sistemul mild-hybrid poate oferi un adaos de 11 CP în clipe de acceleraţie mai intesă. În rezultat, Seria 3 cu un asemenea turbodiesel sub capotă şi-a îmbunătăţit performanţele cu 0.2 secunde în exerciţiul de acceleraţie de la 0 la 100 km/h, acesta având loc acum în 5.3 secunde.

BMW Seria 5
Cele mai importante noutăţi au intervenit, însă, în gama Seriei 5, care de curând a trecut printr-un facelift de mijloc de carieră. Bavarezii anunţă lansarea a încă 3 versiuni electrificate, de tip plug-in hybrid, dar în esenţă acestea nu prea diferă între ele. În rezultat, Seria 5 are acum în ofertă 5 motorizări de acest tip, disponibile în ambele tipuri de caroserie.

Printre motorizările noi se enumeră varianta 545e xDrive în cazul sedanului şi variantele 530e Touring şi 530e xDrive Touring. Sedanul Seria 5 în noua versiune optează pentru un benzinar turbo de 3.0 litri, cu 6 cilindri în linie, cuplat la cutia automată Steptronic cu 8 trepte. Cumulativ sistemul livrează 394 CP, iar bateriile pot fi alimentate de la o priză electrică pentru un consum de combustibil minim şi o autonomie electrică maximă, care variază între 47 şi 57 km, în funcţie de stilul de condus.

Break-urile Seria 5 530e Touring şi 530e xDrive Touring se disting prin sistemul de tracţiune, fie pe puntea spate fie integrală. Ambele mizează pe un benzinar de 2.0 litri, turbo, asistat de un motor electric. Cumulativ cele două propulsoare oferă 292 CP, autonomia electrică fiind similară, în acest caz, cu sedanul 545e xDrive.

BMW Seria 8
Întreaga gamă a Seriei 8, versiunile Coupe, Convertible şi Gran Coupe, a fost suplinită cu o nouă motorizare diesel. Este vorba despre varianta 840d xDrive, care vine doar în tandem cu cutia automată cu 8 trepte şi sistemul de tracţiune integrală. Sistemul are la bază unitatea de 3.0 litri, cu 6 cilindri în linie, ce oferă acum 340 CP, mai mult cu 20 CP decât anterior, iar motorul termic mai este asistat de un generator-starter de 48 V. Surplusul de putere a adus îmbunătăţiri la nivelul caracteristicilor dinamice. Cel puţin, în cazul coupe-ului, repriza 0-100 km/h are loc în 4.8 secunde, sau cu 0.1 secunde mai rapid decât anterior.
0
1,200
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!