Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Bijuteria pe care n-o observă colecţionarii: acest Mercedes-Benz E 320 W124 T e o descoperire de vis

16 Septembrie 2020 - 23:43
Ilie Toma
Din când în când mai apar la vânzare exemplare bine păstrate de Mercedes-uri din seria W124. Şi cele mai scumpe din ele sunt, de obicei, versiunile 500E, E500 sau E60 AMG. Dar adevărul e că de la un punct încolo, cam orice exemplar de Mercedes-Benz din această generaţie, dacă e bine păstrat şi-n stare autentică, nu face deja decât să-şi crească valoarea, indiferent de motorizare.
Maşina despre care vorbim azi este, de fapt, soluţia pasionatului de W124, care ar vrea un exemplar absolut impecabil şi special, dar care nu are cei 80-250 de mii euro ca să-i dea pe un E 500 în condiţie impecabilă. Şi o vrea pentru el, având răbdare să înţeleagă un pic mai mult decât se arată la prima vedere.
Aşadar, ca la lecţia de matematică pe tabla cu ecuaţii, în care componentele se tot reduceau, ia uitaţi-vă cum stă treaba cu acest Mercedes-Benz. Generaţia W124 a fost super populară şi s-a produs în peste 2.5 milioane de exemplare! Da, atât de multe! Dintre toate aceste milioane, însă, doar 63,000 au fost în motorizare E 320, pentru că acest indice s-a livrat doar între 1994 şi 1996. Anterior, câţiva ani se produsese 300 E şi 320 E. Iar dintre ele, şi mai puţine au fost în caroserie break, sau T-Modell cum ar fi corect să le numim. De fapt, la situaţia de la 1 ianuarie 2019, spre exemplu, în întreaga Germanie mai erau activ înmatriculate doar 301 exemplare de Mercedes-Benz E320 din această generaţie! Cât de repede s-a redus ecuaţia de la milioane la câteva sute!
Şi, desigur, motorul ăsa e marea magie, apreciată de cunoscători! E un benzinar aspirat natural, de 3.2 litri volum, cu 6 cilindri, dar nu e un V6, ci unul cu 6 cilindri în linie, cu câte 4 valve pe cilindru, deci un motor care respira foarte bine şi torcea plăcut la orice turaţii. Şi în acei ani, el livra 220 CP la 5,500 rpm, iar cuplul maxim era de-a dreptul ameţitor — de 310 Nm! Şi astăzi 310 Nm înseamnă mult pentru un o maşină de 1,490 kg, cât cântărea E320, dar atunci asta era mai mult decât fantastic! O maşină desăvârşită, deci!
Iar maşina de care vorbim noi azi e unul din acele exemplare păstrate şi menţinute cu sfinţenie. A fost produsă în 1994 şi a fost livrată în Elveţia, însă nu oricum, ci trecută prin tratamentul estetic al celor de la Lorinser! Eh, ecuaţia aia cu 301 de exemplare tocmai s-a redus la maxim câteva unităţi, sau poate chiar la una singură, unică în lume?
Da, deci cei de la Lorinser au făcut doar chestii estetice şi de suspensie, fără a atinge motorul. Piesele modificate cuprind ambele bare de protecţie, jantele mai mari, de 17 ţoli, spoiler pe acoperiş cu stopul de frână încorporat în el, gura de eşapament, praguri laterale, calandrul, volanul combinat cu lemn, iar toate piesele sunt certificate TUV încă din start.
Maşina în sine a fost comandată cu generozitate de primul proprietar elveţian, având scaunul şoferului ajustabil electric, cu memorie, senzor de temperatură exterioară, tapiserie de piele bej, airbag opţional pentru pasager, scaune faţă ortopedice, trapă acţionată electric, sistem de aer condiţionat, sistem de alarmă, toate patru geamuri acţionate electric, cruise control, sistem antiderapare. Ah, da, şi cutie automată!
Şi, după cum puteţi vedea, starea estetică a maşinii e excepţional de bună. La fel e şi starea tehnică. Proprietarul actual e un german, care declară cu mândrie că toată istoria de deservire a maşinii a fost documentată şi de elveţian, şi de el. Mai mult ca atât, în ultimii doi ani germanul a mai investit 6,000 euro în mentenanţă şi înlocuirea unor componente cu altele originale, pentru a-i menţine excelenţa tehnică a maşinii. Azi ea are 158,500 km parcurşi, iar pentru acest model asta e ca şi cum abia a făcut rodajul.
Mai mult ca atât, în ianuarie 2020 el i-a făcut o inspecţie oficială la o organizaţie de certificare a valorii maşinilor clasice. Aceştia i-au confirmat autenticitaea şi i-au stabilit o valoare de 28,300 euro, cu nota 2+. Ca să înţelegeţi ce înseamnă asta — 1 e condiţia impecabilă conservată ca nouă, în timp ce 2 se atribuie maşinilor care au fost exploatate, dar întotdeauna au primit piese originale, au istorie transparentă şi indică o uzură minimă.
Nu mai e nevoie să mai spunem nimic. E absolut clar că acest exemplar merită toată atenţia unui colecţionar, la starea sa şi transparenţa certificată pe care o are. Şi, spre deosebire de căutatele E 500, care costă între 80 şi 250 mii euro chiar, acest exemplar de Mercedes-Benz E 320 T Lorinser costă doar 24,900 euro! Pentru un exemplar practic unic, al unui model atât de adorat, e o adevărată descoperire!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter