Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Cât costă sportivitatea în Moldova? Top 7 maşini sport de vis, vândute azi la mâna a doua cu preţ accesibil

23 Septembrie 2020 - 19:24
Ilie Toma
Nu-i aşa că atunci când ne gândim la maşini sport, puternice, plăcute, poate chiar decapotabile, cei mai mulţi dintre noi cred imediat că acestea au un preţ mult prea mare pentru ca măcar să le iei în considerare? Adevărul e că tocmai aceste maşini se devalorizează în preţ mai repede ca altele şi de asta suntem convinşi că cei mai mulţi dintre noi vor fi impresionaţi să afle cât poate costa o maşină sport, pentru plăcerea sufletului, la mâna a doua, în Moldova!
Şi pentru că vorbim de maşini speciale, criteriile n-au fost foarte dure. Să fie plăcută sufletului, în primul rând, concepută din start ca o maşină sport şi să fie disponibilă la un preţ foarte atractiv în comparaţie cu cât costa modelul nou. Că are două sau patru locuri că e înaltă sau joasă — asta n-am luat în considerare, pentru că asemenea maşini de obicei se iau pe lângă una principală şi funcţională în familie. Scopul nostru este să vă arătăm că sportivitatea şi plăcerea sufletului poate costa mult mai puţin decât preţurile enorme care figurează de obicei în mintea noastră pentru asemenea maşini sport. Fireşte, vorbim doar de maşini într-o stare tehnică decentă.

Şi pentru a nu vorbi doar la general, vom vorbi la fiecare model de câte un exemplar foarte concret, cu câteva comentarii despre posibile variaţii la alte exemplare ale aceluiaşi model.

Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor
Fabricat: 2001. Preţ: 4,600 EUR.


Maşina asta era un adevărat vis de bun venit în lumea sportcar-urilor adevărate Mercedes-Benz în acei ani şi n-a costat puţin nici măcar în motorizările de bază. Acest exemplar e în motorizare SLK 200 Kompressor, ceea ce înseamnă că are un motor de 2.0 litri cu compresor mecanic, livrând 163 CP şi 230 Nm. Motorul e cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte — da, 6 trepte chiar şi în anul 2001, când a fost fabricată!
Pentru că avea o greutate proprie de sub 1,300 kg la gol, acest SLK 200 Kompressor făcea prima sută în 7.9 secunde, iar viteza maximă trecea de 230 km/h. Dar, desigur, adevărata plăcere e dată de poziţia joasă de condus, tracţiunea spate, manevrabilitatea şi senzaţiile din volan. Exemplarul pe care l-am ochit noi costă doar 4,600 EUR şi are 150,000 km parcurşi. Am fost asiguraţi de starea tehnică impecabilă a maşinii, de parcursul original şi până şi de funcţionalitatea mecanismului de pliere a acoperişului.

BMW Z3 1.8i
Fabricat 1997. Preţ: 4,499 EUR.


Maşina asta are cei mai mulţi ani de când e produsă din toată lista şi am inclus-o ca cea mai accesibilă variantă decentă din ideea de sportivitate pe care o ţintim. Are şi cel mai slab motor dintre toate — benzinarul său de 1.8 litri, aspirat natural, scotea doar 116 CP şi 180 Nm, ceea ce era şi atunci un fel de entry-level. Dar necătând la asta, un Z3 rămâne un Z3 chiar şi cu o asemenea motorizare, iar manevrabilitatea şi poziţia la condus tot e savuroasă şi-ţi va aminti de Pierce Brosnan din filmul James Bond, unde a debutat modeulul acesta acum 25 de ani.
Exemplarul pe care l-am ochit noi costă sub 4,500 euro şi pretinde să aibă 175,000 km parcurşi. Starea tehnică ar fi excelentă, conform proprietarului său, dar habitaclul are tapiseria într-o stare proastă, aşa că fie eşti de acord s-o exploatezi aşa, fie va trebui să mai investeşti un pic în aspectul estetic.

Audi TT 3.2 V6 quattro
Fabricat: 2007. Preţ: 8,999 EUR


N-ai aşteptat să vezi o maşină cu un ditamai motor de 3.2 litri V6 şi chiar tracţiune integrală în această listă, nu-i aşa? Mai aruncă o privire la preţul ei şi cu siguranţă vei face ochii cât cepele. La început nici noi n-am crezut că poate fi adevărat, dar am găsit proprietarul şi am vorbit cu el ca să aflăm datele corecte şi să confirmăm că toată treaba e veridică. Şi e. Maşina e fabricată în 2007, are 136,000 km la bord azi, care se declară a fi originali, iar preţul e într-adevăr de fix sub 9,000 euro!
Sub capotă e motorul V6 de 3.2 litri, aspirat natural, care dezolvă 250 CP şi 320 Nm! Dar, deşi denumirea oficială e V6, de fapt e vorba de motorul VR6 — acea construcţie genială a motoarelor VR ale grupul VW! Deci, e o bijuterie la acest capitol!
Cutia e una automată, iar puterea e trimisă la toate 4 roţi prin sistemul de tracţiune integrală quattro. Maşina are ceva ani buni de când a fost importată în Moldova, pentru că acum, la preţul ăsta, importul ar costa mai mult decât automobilul, dar se pare că a avut noroc de proprietari buni, care i-au păstrat starea tehnică foarte bună.

Porsche Boxtser 2.9
Fabricat: 2012. Preţ: 16,900 EUR


Cel mai probabil nu v-aţi aşteptat să vedeţi un model Porsche în această listă, dar iată că, la doar 8 ani de când a foat produs, şi la doar 85,000 km parcurşi, acest model a pierdut atât de mult în preţ, încât costă acum 16,900 EUR într-o stare excelentă. Şi în acelaşi timp, e un model sport Porsche suficient de modern, încât să aibă cutie automată PDK şi o mulţime de bunătăţi moderne, prezente şi azi pe modelele mărcii germane!
Sub capotă — sau mai bine zis în spate, că la Boxster motorul e amplasat între axe, în spatele scaunului şoferului — e un motor de 2.9 litri boxer, care dezvoltă 255 CP şi 290 Nm! Maşina asta accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 5.8 secunde, iar viteza maximă ajunge la 261 km/h! Iar despre plăcerea în condus, e de prisos să vă mai vorbim, e totuşi, un Porsche!

Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor
Fabricat: 2004. Preţ: 7,800 EUR


Aici avem ceva din nou mai accesibil, un SLK 200 de generaţie mai nouă decât cel din capul listei. Sub capotă e un motor de 1.8 litri cu compresor, de 163 CP şi 240 Nm, iar exemplarul ăsta ne-a atras atenţia printr-un preţ mic şi o stare foarte bună a habitaclului. Parcursul declarat e de puţin peste 160 mii km, iar starea tehnică pare a fi impecabilă.
Motorizarea nu e foarte puternică, fireşte, fiind chiar cea entry-level pentru această generaţie, dar maşina e uşoară şi manevrabilă, aşa că oricum veţi avea o bună doză de plăcere. Iar dacă vă mai imaginaţi că o puteţi şi decapota, atunci cu siguranţă puteţi avea nişte seri foarte plăcute cu ea, cu un preţ foarte decent de achiziţie!

BMW Z4 sDrive28i
Fabricat: 2012. Preţ: 18,500 EUR


Modelul ăsta e un pic mai scump decât celelalte din lista asta, chiar cel mai scump, dar are şi cel mai mic parcurs dintre toate aceste maşini, de doar 67,000 km. Motorul de sub capotă e un benzinar de 2.0 litri turbo, ce livrează 245 CP şi 350 Nm, transmişi punţii spate prin intermediul unei cutii automate.
Şi aici vorbim de un roadster de vis, cu o poziţie joasă în condus, foarte aproape de puntea spate, aşa cum ştiu bavarezii să-şi facă roadster-ele. Şi în acest caz e un BMW suficient de modern, încât să ai impresia că eşti la volanul unui model curent. Prorpietarul i-a schimbat arcuri noi la suspensie, cu gardă la sol mai mic, şi amortizoare Bilstein. Dar cumpărătorul primeşte şi arcurile originale.

Scion FRS / Toyota GT86
Fabricat: 2013. Preţ: 12,500 EUR


Maşina asta nu a scăzut atât de drastic din preţ faţă de momentul când era nouă, având 7 ani de când a fost fabricată şi 115,000 km parcurşi, dar am inclus-o aici pentru că reflectă un alt tip de sportivitate, niponă, foarte interesantă ca esenţă. Şi am mai inclus-o pentru că proprietarul său actual nu s-a obosit să-i facă şi nişte modificări interesante, punându-i suspensia pe coilover-e reglabile, coborându-i astfel şi garda la sol. I-a mai modificat şi radiatorul mai puternic, şi eşapamentul, şi e interesant că ceea ce a montat sunt piese de o calitate cu mult peste medie, ceea ce denotă şi o dragoste mai specială faţă de acest model. Preţul indicat e cel care cuprinde şi jantele din imagine, dar şi toate modificările efectuate, deci cumva începe să fie oarecum justificat. Proprietarul mai menţionează că a schimbat uleiul la fiecare 5,000 km, punând ulei de top.
La motor nu a umblat, el livrând aceeaşi 200 CP. Şi e vorba de un motor boxer de 2.0 litri. Iar maşina asta e, de fapt, un Scion FRS, vândut iniţial în SUA, dar pasionaţii ştiu că e o clonă identică lui Toyota GT86 şi Subaru BRZ. Şi, apropo, aici vorbim de un exemplar cu cutie mecanică, iar la acest model asta e important, pentru că transmisia automată era cam leneşă la modelul ăsta. Mai există în altă parte în vânzare un exemplar cu cutie automată, cu parcurs mai mic şi mai ieftină, dar istoria lui pare foarte netransparentă, motiv din care nu l-am inclus aici. Acest exemplar, însă, face de-a dreptul din ochi!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2020 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter