Cum arată un Volvo 740 GLT din 1989, scos la vânzare în Elveţia ca maşină de colecţie

14 Septembrie 2020, 16:22
Ilie Toma
Acum două zile, vă arătam un exemplar extrem de interesant de Volvo 740 GLE din Moldova, produs în 1986 şi scos la vânzare la un preţ foarte moderat faţă de starea şi valoarea lui emoţioanlă. Totuşi, dacă acel exemplar va nimeri pe mâna unui colecţionar, el va trebui să treacă inevitabil prin procese plăcute de împrospătare a detaliilor, până a-şi căpăta luciul pe care-l merită.
Dar astăzi avem un alt Volvo 740, care are acel luciu păstrat pe el şi care a avut norocul să fie exploatat în Elveţia, în mâinile unui pasionat înflăcărat al mărcii Volvo şi al acestui model. Şi vrem să vă arătăm cât de special poate fi acest Volvo 740, într-o asemenea ipostază savuroasă.
Aşadar, maşina asta e un 740 GLT cu motor de 2.3 litri şi 16 valve, iar în acei ani asta însemna la un pas de versiunea de top absolut în materie de forţă şi chiar topul absolut în aspect şi dotări. Uită-te la acest Volvo, ce agresiv arată! Şi asta pentru că versiunea GLT venea cu acest kit aerodinamic pe caroserie, care să emane forţa sa superioară!
Motorul de 2.3 litri cu 16 valve era aspirat natural şi dezvolta 155 CP şi 203 Nm. Mai puternică în ierarhie era doar versiunea 2.3 Turbo, dar acel motor dezvolta cu doar câţiva cai-putere mai mult, pentru că nu avea 16 valve, ci 8. Aşa că adevăraţii cunoscători au apreciat mult mai mult versiunea de 2.3 litri cu 16 valve, mai ales că ea s-a produs doar între anii 1989 şi 1990, devenind poate cea mai rară interpretare a modelului Volvo 740!
Exemplarul din Elveţia, despre care vorbim, a fost produs în 1989, fiind livrat din start în această ţară, motiv pentru care şi locurile pentru plăcuţele de înmatriculare faţă sunt ceva mai mici, după standardul elveţian de atunci, valabil şi astăzi la dorinţă. Maşina are o formidabilă culoare albastră, vopseaua acestui exemplar fiind cea originală.
Maşina are un habitaclu de culoare bej, tapisat cu velur, aşa cum era în trend în acele vremuri. Şi pentru că era în dotarea de top GLT, ea dispune de mai multe opţionale apreciate la acea vreme, inclusiv o trapă acţionată electric. Starea habitaclului este una excelentă, doar levierul transmisiei având uşoare urme de uzură.
Parcursul maşinii este neobişnuit de mic pentru vârsta sa de 31 de ani: doar 140,700 km. E de prisos să vă mai spunem că proprietarul elveţian a deservit-o aşa cum se cuvine unei asemenea maşini speciale, deţinute de un pasionat care o îndrăgeşte cu adevărat.
Ei bine, să vorbim acum şi despre preţ. Dacă acel Volvo din Moldova, despre care vă vorbeam acum 2 zile, de model ceva mai simplu 740 GLE, costa 3,000 euro, atunci exemplarul din Elveţia va fi expus la licitaţie în luna octombrie şi va fi vândut celui care va da mai mult pe el. Preţul de start al licitaţiei nu este anunţat, dar acum câteva zile, înainte ca proprietarul să decidă că o va scoate la licitaţie, el cerea 40,000 franci elveţieni pe ea, ceea ce ar fi echivalentul la aproximativ 37,000 euro! Asta spune multe despre valoarea acestor modele Volvo, cu siguranţă!
0
3,828
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!