Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

De ce scârţâie frânele: care sunt consecinţele şi cum putem soluţiona problema?

8 Septembrie 2020 - 17:27
Denis Godorozea
Probabil, unul dintre cele mai deranjante zgomote pe care le poate produce un automobil este scârţâitul de frână. Acest zgomot adesea tăios pentru urechile omului nu doar deranjează, dar şi sperie, or cei mai mulţi dintre noi imediat ne întrebăm care ar fi cauzele apariţiei sunetului nespecific, în special că acesta apare, deobicei, pe neprins de veste. Ei bine, ne-am propus astăzi să studiem subiectul şi să venim cu câteva recomandări.
Ca să nu panicaţi, ar trebui să menţionăm din start că scârţâitul neaşteptat la nivel de sistem de frânare nu înseamnă neapărat vreun defect critic, dar şi această probabilitate nu este exclusă chiar în totalitate. Până a veni cu recomandări ar trebui să înţelegem, care sunt motivele de bază, de fapt, de la care apare sunetul specific la nivelul frânei.
Aşadar, scârţâitul poate fi provocat până şi de murdăria pătrunsă în sistemul de frânare, în special între plăcile de frână şi discuri, astfel împiedicând contactul dintre cele două elemente pentru o frânare normală. Aşa poate apărea nu doar un zgomot specific, dar şi un defect nedorit sau uzură prematură a elementelor consumabile. De altfel, la o uzură prematură duce şi exploatarea incorectă a frâneror şi supraîncălzirea lor, de exemplu într-un tempou de condus mai aventuros. În acest caz zgomotul deranjant va fi însoţit, cel mai probabil, şi de un miros specific.
Murdăria este mai specifică maşinilor exploatate, probabil, în condiţii mai dure, iar în mediul urban zgomotul deranjat poate apărea mai des din cauza deservirii proaste sau a instalării incorecte a componentelor sistemului de frânare. Însă zgomotul poate apărea nu doar din vina mecanicului neexperimentat, dar şi din cauza componentelor de calitate proastă, alese de proprietarul maşinii în timpul deservirii.
De cele mai multe ori, însă, pentru un şofer mai puţin experimentat cauza apariţiei zgomotelor la nivelul sistemului de frânare va fi uzarea componentelor consumabile, fie plăcuţele de frânare fie discurile, sau chiar ambele elemente. De menţionat, că în cazul plăcuţelor uzate peste limita admisibilă zgomotul va fi mai deranjant şi mai înfricoşător decât un simplu scârţâit, iar discurile de frână uzate, în special, se vor face simţite prin vibraţii în timpul frânării, inclusiv în volan.
Stabilirea cauzei exacte a zgomotelor, precum şi înlăturarea lor, vor necesita o eventuală vizită la un service specializat. Fie că este vorba despre o simplă verificare, lucrare de mentenanţă, lubrifierea etrierelor sau un schimb al componentelor uzate, noi am recomanda să apelaţi la o deservire de calitate pentru a exclude chiar şi cele mai minore riscuri, dacă tot vorbim de un sistem de frânare, crucial pentru siguranţa celor de la bord dar şi celor din jur.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter