Două Mercedes-Benz V-Class, ambele cu câte 1 milion 250 mii km parcurşi la muncă! Cum arată şi cum au ajuns la asemenea parcurs?

25 Septembrie 2020, 20:21
Ilie Toma
Unii zic că Mercedes-urile moderne nu mai sunt ce-au fost odată, că nu mai sunt proiectate să aibă acelaşi overengineering, că nu mai rezistă la fel de mult şi la fel de bine.
Dar aceste două exemplare Mercedes-Benz V-Class V220 Long şi ExtraLong din generaţia curentă vin să spulbere orice asemenea declaraţie pe propriul exemplu: unul are 1,244,643 km pe bord, iar altul — 1,249,212 km şi ambele arată impecabil şi merg de minune! De, fapt, mai există şi un alt treilea camarad de-al lor, totul un V220 Long, care are 1,231,947 km, doar că acesta din urmă a avut ghinionul de a nimeri într-un mic accident cu partea sa frontală inferioară şi nu mai arată la fel de bine, deşi motorul n-a fost mişcat de la accident şi ar putea fi reparat. În fine, când vorbim de o singură maşină care rezistă ca prin minune, parcă e o excepţie, dar aici vorbim de trei exemplare şi toate au reuşit să alerge aproape 1 milion 250 mii km, cifre demne de Cartea Recordurilor!
Aşadar, cum de au ajuns aceste Mercedesuri la asemenea parcurs şi în asemenea stare? Noi am vorbit chiar azi cu compania din Slovacia, care le-a expus acum la vânzare, şi le-am aflat istoria succintă.
Cum aţi intuit deja, probabil, toate 3 maşini au aparţinut aceluiaşi proprietar şi au fost cumpărate simultan. Fiind vorba de generaţia curentă, asta nu putea fi cu prea mult timp în urmă, nu? Uimitor, dar maşinile sunt fabricate în 2016, şi au intrat la serviciul lor în luna martie a aceluiaşi an. Iar asta înseamnă că au parcurs în cei 4 ani şi un pic de operare cam câte 300,000 km pe an! Ce-au putut ele face, ce-au putut ele munci pentru ca să alerge atât de mult şi de intens?
Ne-am gândit şi noi că au fost în slujba vreunui serviciu de taxi, dar nu a fost aşa. Aceste V-Class-uri au muncit la o companie ce presta servicii de nursing, ceea ce înseamnă asistente medicale la domiciliu pentru îngrijirea unor pacienţi, în special în etate sau a celor în incapacitate temporară de a fi mobili. Cele trei maşini asigurau logistica asistentelor medicale atât în Austria, cât şi în Germania, cursând dintr-un punct în altul, ceea ce înseamnă că au parcurs o mare parte din kilometrii de pe bord pe autostrăzile civilizate ale Austriei şi Germaniei. Iar asta înseamnă că şi motoarele lor diesel, dar şi cutiile de viteze, s-au simţit pur şi simplu de minune într-un asemenea regim de exploatare, chiar dacă e unul intens.
Apropo, observaţi că Mercedes-urile moderne au capacitatea de a afişa pe bord parcursuri mai mare de un milion, cu 7 cifre, deci când ajungi la 999,999 odometrul nu se resetează apoi la 000,000, ci merge mai departe!
Ei bine, aceste Mercedes-uri de care vorbim azi au fost deservite cu regularitate doar la service-uri oficiale, ne spune reprezentantul companiei slovace care le vinde, şi e logic să fie aşa, pentru că în primii 2 ani au beneficiat şi de garanţia aia de 2 ani fără limită de kilometri a celor de la Mercedes-Benz, iar în cazul lor asta a însemnat cam vreo 600 mii km parcurşi doar în perioada garanţiei. Şi ulterior, atât timp cât vorbim de servicii medicale bine plătite de către companiile de asigurări, se poate da crezare că maşinile au putut beneficia de mentenanţă ca la carte. Anvelopele lor, de exemplu, sunt şi astăzi de marcă Michelin. Până la urmă, şi faptul că au ajuns la acest parcurs uriaş într-o asemenea stare bună e o confirmare!
Maşinile sunt echipate destul de specific în funcţie de ce-au avut nevoie cei de la compania de nursing. Spre exemplu, habitaclele sunt tapisate cu material textil, iar cutiile de viteză sunt manuale la toate. Apropo, levierul cutiilor este cel care manifestă cel mai mare grad de uzură la toate aceste maşini.
Au reglaje manuale la scaune, nu abundă în dotări care să te alinte vizual, în schimb au sistem multimedia cu display adiţional pentru pasagerii spate şi alte chestii de care a fost cu adevărat nevoie.
Şi estetic vorbind, maşinile sunt într-o condiţie incredibil de bună pentru parcursul lor uriaş! Motoroarele diesel de sub capotă sunt cele de 2.1 litri, în ipostaza lor de 163 CP şi ambele funcţionează ireproşabil. Cutiile — la fel. Suspensia nu a avut probleme majore, iar cele minore au fost de curând tratate prin înlocuirea cu piese noi, originale. Şi, cum ne spune slovacul, a rămas şi el profund impresionat de starea acestor maşini, nu denotă nici măcar scârţâituri la interior, zgomote nedorite. Sunt într-o stare incredibil de bună pentru parcursul lor, conchide el.
Poate tocmai de asta aceste exemplare Mercedes-Benz V-Class, cu 1 milion 250 mii km parcurşi, nu se vând cu preţuri chiar foarte mici. Una costă 17,800 euro, iar alta 17,900 euro, preţ care are inclus şi TVA-ul de 20% din Slovacia, pe care l-aţi putea recupera la exportul din această ţară. Ah, da, cel de-al treila exemplar, accidentat, se vinde cu 10,900 inclusiv TVA, dar pe el îl lăsăm mai umbră un pic.
Totuşi, partea cea mai frumoasă în toată povestea e că aceste trei Mercedesuri moderne demonstrează că modelele mărcii pot atinge şi-n zilele noastre parcursuri milionare fără probleme majore! Să fie doar V-Class un model atât de reuşit? Sau, totuşi, Mercedes-Benz e în general la fel de bun ca şi legendele de demult?
0
48,800
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!