E american, are un motor imens de 8.2 litri şi e într-o condiţie superbă: un legendar Cadillac Deville, scos la vânzare în Germania

1 Septembrie 2020, 23:42
Ilie Toma
Cadillac Deville, în unele variante scris şi ca De Ville, e o adevărată legendă americană, iar designul său le pare tuturor atât de familiar, pentru că l-am văzut în nenumărate filme. Tocmai de asta, când am zărit acest exemplar superb, în condiţie excelentă, scos la vânzare nu în America, ci în Germania, n-am putut trece peste el! Aproape că e prea frumos ca să fie adevărat!
Adevărul e că numele Deville porneşte de la începutul anilor 1950, dar diversele sale generaţii au fost renumite pentru diverse lucruri. Cele mai apreciate generaţii au fost totuşi în anii 1970 şi începutul anilor 80, pentru că din 1985 modelul a trecut la tracţiune faţă, după care s-a mai zbătut în producţie pe parcursul a câtorva generaţii, până a dispărea cu totul în istorie.
Dar exemplarul despre care vorbim noi azi e tocmai un Cadillac Deville din acei ani de glorie ai modelului! Cu tracţiune spate, motor uriaş de 8.2 litri şi, atenţie, lungime totală de 5.86 metri, datorată barelor de protecţie mai lungi impuse de normele de siguranţă din ultimii săi ani de producţie! Doamne fereşte, am spune azi, să auzim că un coupe cu două uşi poate măsura 5.86 metri lungime! Asta înseamnă că acest Cadillac mai lung decât un S-Class sedan cu ampament mărit din zilele noastre!
Ei bine, să nu vă imaginaţi că motorul imens de 8.2 litri scotea din el multe sute de cai-putere. El torcea agale şi dulce a V8, dar puterea maximă era de 192 CP, suficient de mult încât maşina asta să o iubească până şi poliţiştii, atât cei reali, cât şi din filme, dar parcă neobişnuit de puţin dacă în zilele noastre ne gândim că totuşi caii aceştia izvorau din dimatai 8.2 litri! Însă cuplul maxim era secretul acestui motor, fiind cât se poate de generos, de tocmai 488 Nm! Mmm, ce plăcere!
Şi ca să fim sinceri şi informativi până la urmă, trebuie să spunem că-n acei ani exista şi o motorizare mai mică pentru acest Cadillac, uşor mai „modestă”, cum ar veni — de „doar” 7.7 litri V8. Dar exemplarul scos la vânzare în Germania, despre care vorbim noi azi, e cu motorizarea de top de 8.2 litri. Şi pentru că vorbim de un Cadillac, cutia e una automată, cu 3 trepte, că numărul ăsta de trepte era unul normal pe atunci.
Aşadar, maşina asta a fost fabricată în 1976, şi vândută în statul Carolina de Nord din SUA. A avut noroc să fie exploatată cu grijă de-a lungul anilor, fără a alerga prea multe mile. Din 1976 până astăzi a adunat doar 76,469 mile, echivalentul a puţin peste 123,000 km. Maşina a mai fost uşor împrospătată la aspectul din habitaclu, dar n-a trecut prin proceduri de restaurare până la cel mai mic şurub, fiind mult mai aproape de condiţia autentică de uzină decât multe alte exemplare pe care le mai poţi găsi azi prin State.
De altfel, habitaclul ei chiar pare să te transpună în timp, acum vreo 44 de ani, când a fost produsă. Scaunele late, ca nişte fotolii de sufragerie, te aşteaptă, iar bordul şi panourile uşilor abundă de inserţii de lemn şi velur galben, în stilul hotelelor luxoase din acei ani. Pe ici pe colo se mai simte amprenta timpului şi tocmai asta e frumos la acest exemplar — că nu e o maşină restaurată radical, ca să i se dea istoria la zero, ci una autentică, plină de istorie.
E uimitor şi faptul că elementele de crom au putut fi aduse la o condiţie atât de bună, iar vopseaua bine păstrată de pe caroserie şi pielea recondiţionată a acoperişului îi dau maşinii eleganţa obligatorie pentru acest model Cadillac.
Fireşte, starea tehnică a maşinii este şi ea excelentă. Motorul toarce la fel de vioi, cutia automată funcţionează fără reproşuri, într-un cuvânt — poţi să te bucuri de magia ei fără să te apuci de lucrări la ea.
E o maşină fantastică pur şi simplu! Iraţională, neînţeleasă de către foarte mulţi, dar adorată chiar şi de către cei care n-ar cumpăra-o nici în ruptul capului.
Ei bine, o companie din Germania a importat-o, i-a plătit toate taxele obligatorii pentru Uniunea Europeană şi a scos-o acum la vânzare, fiind gata s-o trimită în orice ţară europeană. Partea frumoasă e că nu trebuie să vă speriaţi de taxele de import la acest uriaş motor V8 de 8.2 litri. La vârsta ei, maşina asta e exemplar retro cu acte în regulă, iar importul ei înseamnă taxe relativ simbolice.
Cât costă această bijuterie americană în Germania? Probabil aşteptaţi să menţionăm o cifră de veo 30-50 mii euro, cel puţin, sau poate chiar vreo 100 de mii, ca-n emisiunile celor de la Discovery despre maşini americane în condiţie excelentă? Nu, de această dată realitatea e mult mai atractivă!
Frumuseţea asta de Cadillac Coupe De Ville din 1976, excelent conservat, costă doar 19,950 euro. Atât costă să ajungă visul american în garajul tău!
0
2,349
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!