Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

E blindat, cântăreşte 5 tone şi e un adevărat buncăr pe roţi: Range Rover-ul care costă peste jumătate de milion de euro

27 Septembrie 2020 - 11:44
Ilie Toma
„Daţi-mi vă rog o maşină blindată cu de toate” — cam asta ar trebui să fie dorinţa unui viitor cumpărător, pentru care a fost conceput acest buncăr pe patru roţi. Pentru că doar aşa poţi spune despre un vehicul care e şi o limuzină cu ampatament mărit, e şi un offroader, e şi un bolid blindat în grad de VR8 — adică aproape maxim posibil în lume!
Şi dacă vă gândiţi cum se conduce, nu vă mai gândiţi, pentru că trebuie mai degrabă să angajaţi un şofer, doar că fiţi atenţi la anunţul de angajare — cereţi-i să aibă şi permis de conducere pentru camioane, adică pentru vehicule de peste 3.5 tone, pentru că acest Range Rover cântăreşte 5 tone! Să explicăm de ce.
Maşina asta a fost dezvoltată pe baza unui Range Rover în dotare Autobiography, adică un soi de interpretare de lux a modelului de top din gama producătorului britanic. Dar nici asta n-a fost de ajuns, aşa că maşina a fost alungită cu încă un metru, astfel încât a ajuns să măsoare cam 6.2 metri lungime, cât o limuzină cu cel mai lung ampatament posibil, deci, un soi de Pullman în lumea SUV-urilor.
În spaţiul nou creat, atelierul german care a conceput-o, pe nume Klassen, a mai amplasat două uşi discrete, iar la interior două scaune, care pot sta cu faţa spre rândul 3 de scaune. Toată maşina e blindată pentru a corespunde standardului VR8, ceea ce înseamnă că se poate împuşca şi cu arme automate în ea şi tot ar rezista, ba chiar şi la câteva grenade. Geamuri triple, panouri de caroserie ranforsate, toate au fost prevăzute, ba chiar maşina are sisteme anti-incendiare şi de asigurare a aerului curat la interior în cazul unor atacuri.
În interior există şi un soi de geam surd, care poate fi ridicat ca perete despărţitor între şofer şi cei din spate, ca acela să n-audă conversaţiile private între marii şefi ce circulă acolo. Există şi tot soiul de chestii hi-tech, precum ecrane mari şi mici, multimedia şi tot ce ţi-ai putea dori în timpul călătoriei. Ah, da, pe acoperiş există o incizie mare în rol de trapă, prin care poţi ieşi şi saluta poporul în timp ce treci prin faţa lui.
Cu dimensiunea crescută, cu blindajul şi cu toate dotările suplimentare, acest SUV a ajuns să-şi dubleze greutatea, cântărind acum 5 tone. Asta a însemnat şi necesitata unei noi suspensii, a unor noi elemente de ranforsare a caroseriei, dar şi anvelope noi, care să reziste greutăţii şi să fie şi oarecum blindate. La calibru mic, acestea ar trebui să reziste, iar la cel mai mare vor fi găurite, însă au caracteristici de run flat şi vor putea rula fără presiune mai departe o anumită perioadă.
Motorul de sub capotă e rămas acelaşi, de top, de la Range Rover — un 5.0 V8 Supercharged ce livrează 551 CP pe acest exemplar. Pe maşina iniţială, motorul era ca unul reactiv de rachetă, dar aici va trebui să fie ceva mai domol din cauza greutăţii, însă oricum îi poate asigura maşinii un dinamism decent.
Deci, acest Range Rover e blindat, cântăreşte peste 5 tone, are tot luxul imaginabil la interior şi e un adevărat buncăr pe roţi. Cât costă, aşadar? Ei bine, germanii îl vând pentru ceva mai mult de 630,000 euro. Dar e drept că-l vând cam demultişor, de prin ianuarie încoace cel puţin, iar preţul ăsta de acum e unul cu discount. Adică e un soi de mega ofertă la bunchere germano-britanice, cum ar veni!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter