Exces de agresivitate: Volkswagen prezintă noile Golf Variant şi Golf Alltrack

9 Septembrie 2020, 10:12
Denis Godorozea
Volkswagen prezintă în premieră mondială cele mai practice versiuni ale celei de-a opta generaţie Golf: Variant şi Alltrack. Cele două maşini au beneficiat de un surplus de agresivitate, în cazul break-ului standard acest lucru datorându-se pachetului opţional R-Line, pe când Alltrack-ul este mai agresiv ca niciodată în pachetul exterior standard! Dar break-urile sunt apreciate pentru practicism, deci să vedem ce îmbunătăţiri aduc ele cu schimbul de generaţii!
Aşadar, Volkswagen Golf Variant VIII are o lungime de 4,630 mm, ceea ce este cu 68 mm mai mult decât în cazul generaţiei precedente şi cu 346 mm mai mult decât măsoară noul hatch Golf. Datorită platformei modulare MQB de generaţie nouă, Variant a beneficiat chiar şi de un ampatament simţitor mai generos decât hatchback-ul, cu 50 mm mai mare şi, respectiv, cu 51 mm mai mare decât Variant-ul precedent — 2,686 mm. Astfel, volumul portbagajului a indicat o majorare de 6 litri, până la 611 litri comparativ cu predecesorul, iar cu bancheta spate rabatată volumul atinge 1,642 litri (cu 22 litri mai mult decât anterior).
Deci portbagajul lui Golf Variant este simţitor mai mare şi în comparaţie cu hatch-ul standard, care oferă un spaţiu de depozitare de 380 litri în compartimentul destinat bagajelor. De menţionat că surplusul de ampatament dintre Variant şi hatchback se face cel mai mult resimţit prin spaţiul oferit pasagerilor banchetei spate, iar asta pe când generaţia precedentă Golf oferea un ampatament similar pentru toate tipurile de caroserie.
Aceleaşi cifre sunt valabile şi pentru varianta pregătită de offroad Golf Alltrack, de altfel, dar deocamdată germanii nu au dezvăluit garda la sol oferită de Alltrack. Precedentul Alltrack oferea circa 152 mm, deci anticipăm cifre similare şi pentru noul model. Notabil este însă decorul exterior al acestui break, or acum acesta aduce nu doar practicism în abordarea terenului accidentat, dar şi un surplus de agresivitate, în special în partea frontală, cu o bară de protecţie proieminentă, cu incizii de aer generoase şi lumini LED integrate — element parcă desprins de pe noua gamă GTI/GTE/GTD şi decolorat.
Golf Alltrack este poziţionat, de regulă, pe o treaptă mai sus decât standardele Variant, iar astfel viitorii cumpărători pot anticipa un nivel de echipare mai generos inclus din start, dar şi decor exterior mai atractiv, cu tot soiul de LED-uri, inserţii cromate sau de culoare neagră, dar şi dispozitive periferice precum sisteme de asistenţă incluse la bord.
În această ordine de idei, Golf Alltrack va avea o gamă de motorizări ceva mai limitată, dar constituită doar din motorizări de top, unităţile pe benzină de 1.5 litri şi turbodiesel de 2.0 litri. Golf Variant va moşteni, însă, întreaga gamă de motoare de la hatchback, dar germanii nu au oferit încă informaţii exacte în acest sens. Acestea urmează să fie făcute publice odată cu lista de preţuri mai aproape de lansarea comercială, ce va avea loc la finalul acestui an. În showroom-uri maşinile îşi vor face apariţia în primele săptămâni ale anului viitor.
0
2,047
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!