La 41 de ani arată excelent şi costă scump! Acest Volvo 245 GL îşi caută un proprietar care să-l aprecieze

3 Septembrie 2020, 11:57
Ilie Toma
Vă mai amintiţi despre povestea unui Volvo 245 din Finlanda, care reuşise să atingă 2.6 milioane de kilometri parcurşi, poveste despre care vă relatam acum o lună? Ei bine, ceea ce vedeţi azi în imagine, e un exemplar din acelaşi model nemuritor, un pic mai vechi la anul de producţie, dar cu parcurs de 10 ori mai mic! Cu alte cuvinte, abia de a alergat 10% din recordul acelui Volvo din Finlanda. Iar asta înseamnă că poate fi exploatat şi păstrat multă vreme de acum încolo!
Maşina asta a fost fabricată tocmai în 1979, fiind livrată unui cumpărător din Italia la acea vreme. Are sub capotă un motor pe benzină de 2.0 litri, care dezvoltă 117 CP, puterea fiindu-i trimisă spre puntea spate, pentru că-n acei ani modelele Volvo încă nu aveau tracţiune pe faţă. Spre deosebire de motoarele diesel, care erau preluate de la VW, acest motor pe benzină era unul ce aparţinea celor de la Volvo.
E în caroserie de break, sau station wagon cum i se mai spunea, iar această caroserie era şi mai mult adorată de fanii Volvo şi ai modelului din acea vreme, socotindu-se că suspensia spate e şi mai rezistentă, fiind pregătită pentru transportarea sarcinilor mai mari. Şi adevărul e că în acele timpuri majoritatea break-urilor aşa şi erau făcute, cu suspensie spate cu elemente calculate pentru o rezistenţă şi mai mare!
Maşina asta a fost cumpărată anume de un asemenea fan italian al mărcii Volvo. A plătit la acea vreme bani suplimentari pentru a avea sistem de aer condiţionat la bord şi 7 locuri, dar ultimul rând de scaune a rămas fixat doar în documente, fiind ulterior demontat din lipsă de necesitate. Şi italianul şi-a comandat maşina exact după anunţarea facelift-ului acestui model din 1979, aşa că exemplarul vine deja cu farurile pătrate în faţă.
Ei bine, şi acest Volvo a fost păstrat cu sfinţenie, dar nu ca o piesă de decor, ci ca o maşină care a îndeplinit toate sarcinile zilnice a proprietarului său. Doar că, fiind o maşină indestructibilă, ea arată şi azi într-o condiţie excelentă, în ciuda faptului că are deja 41 ani împliniţi.
Exemplarul n-a trecut prin vreun proces de restaurare, pur şi simplu a primit jante vopsite din nou, anvelope noi, şi o curăţenie generală peste tot. De mai mult n-a avut nevoie, pentru că starea maşinii e foarte bună, caroseria nefiindu-i afectată de rugină. De fapt, în primii ani de producţie a modelului, Volvo 245 avea o mare problemă cu rugina metalului său, dar apoi suedezii au aplicat o combinaţie diferită la tratarea metalului şi la vopseaua maşinii, aşa că modelele ulterioare n-au mai avut asemenea probleme.
Habitaclul acestui Volvo păstrează amprenta timpului, având tapiseria uşor uzată, mai ales la scaunul şoferului. Dar, un scaun de 41 de ani să arate aşa — e iertabil, nu?
Ah, da — câţi kilometri o fi adunat pe bord acest exemplar de când e nou până astăzi? Doar 280,000 km, ceea ce, după cum vă spuneam e cam 10% din parcursul acelui exemplar finlandez care a bătut recordul absolut. Iar fanii Volvo ştiu fără nici un dubiu că Volvo 245 e un model proiectat să alerge 1-2 milioane de kilometri fără probleme! Deci, maşina asta de 280,000 km e un fel de exemplar care abia a trecut de rodaj!
Şi cât costă ea azi, fiind scoasă la vânzare tot în Italia? Mult pentru o maşină din 1979 cu 280,000 km parcurşi, însă extrem de puţin pentru un Volvo 245 GL din 1979 cu asemenea parcurs şi-n asemenea condiţie: doar 8,900 euro. Nu e ca şi cum cineva pretinde că maşina ar ochi vreun colecţionar sofisticat sau vreun muzeu, ci mai degrabă ar putea să-i aducă alifie pe suflet unui pasionat adevărat de Volvo sau de acest model legendar şi indestructibil!
0
1,182
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!