Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Motocicleta electrică de serie este aici şi e superbă: Harley Davidson LiveWire

17 Septembrie 2020 - 12:46
Ilie Toma
Probabil unii dintre voi aţi ajuns să vă întrebaţi vreodată de ce se tot lansează maşini 100% electrice, dar despre motociclete electrice nu se aude nimic? Ei bine, adevărul e că Harley Davidson a anunţat mai mult timp în urmă că pregăteşte una, dar acum modelul 100% electric a ajuns în sfârşit să fie lansat în versiunea de serie, cu caracteristici clare şi preţ. Şi, mai mult ca atât, imediat ce a fost lansat s-a pornit la bătut recorduri!
Aşadar, cum stă treaba cu un Harley Davidson 100% electric, totuşi? Ce îl propulsează? Ce a mai rămas din senzaţiile legendare ale unui Harley? Cât o fi autonomia, dacă totuşi vorbim de un model electric? Cât durează încărcarea?
Ei bine, propulsia e asigurată de un electromotor Revelation, care livrează 105 CP şi 117 Nm, iar fiind vorba de un motor electric, cuplul maxim e disponibil instantaneu. Tocmai forţa imensă şi imediată i-a făcut pe primii pasionaţi car au apucat să pună mâna pe noua motocicletă electrică să bată recorduri la 1/4 milă cu ea. LiveWire a parcurs distanţa de 402 metri cu start de pe loc în 11.156 secunde, atingând la linia de final viteza de 179.59 km/h.
Acceleraţia de la 0 la 100 km/h e şi mai impresionată. În mâinile unui motociclist experimentat, noua Harley Davidson LiveWire atinge suta în numai 3.0 secunde! Iar asta e o cifră aflată la limita între supercar-uri şi hipercar-uri!
Motocicleta vine cu suspensie ajustabilă în rigiditate şi are şi o poziţie de condus foarte agresivă. Şi, bineînţeles, şi în materie de design noua LiveWire arată superb!
Bateria e poziţionată pe mijloc, cât mai jos posibil. Ea are o capacitate de 15.5 kWh şi promite o autonomie urbană de 235 km sau una combinată cu autostradă de 152 km. Greutatea totală nu e inadmisibil de mare, situându-se imediat sub 250 kg.
Încărcarea poate fi făcută la o priză AC standard sau publică, prin port Type 1 în SUA şi ulterior Type 2 în Europa, dar această metodă de încărcare e destul de lentă, putând lua peste 8 ore la Type 1. Există şi posibilitate de încărcare DC fast charge, însă, când plinul complet durează 1 oră, iar de la 0 la 80% bateria se încarcă în 40 minute.
Şi acum, preţul. În SUA ea începe de la sub 30,000 dolari, iar cei care o cumpără mai pot primi subsidiere de 2,500 dolari de la stat pentru achiziţia unui vehicul electric.

Deci, ce părere aveţi, are şansă la viaţă acest nou Harley Davidson electric?
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter