Muscle-car-ul italian uitat de lume: această superbă Alfa Romeo Montreal din 1972 se vinde azi la un preţ exorbitant

11 Septembrie 2020, 22:08
Ilie Toma
Azi când vorbim de Alfa Romeo, vorbim de zvâcniri mult prea rare de genialitate, când printre suprimările corporative inginerii mai reuşesc să mai strecoare câte un motor nou, câte o ediţie nouă a unui model sau — şi mai rar — câte un model nou. Dar nu întotdeauna a fost aşa.
Au fost vremuri când numele Alfa Romeo suna mai cu greutate şi mai cu respect decât multe alte mărci din Europa. O Alfa nu putea fi decât o maşină cu caracter, iscusit desenată, îndrăzneţ gândită, cu tehnologii curajoase şi aproape întotdeana puternică. Iar în rezultat aveai o senzaţie de dolce vita trăită mai dulce şi mai intens ca toţi ceilalţi,.

Aşa a fost şi modelul uitat pe nume Montreal, despre care putem spune cu tot curajul că a fost un adevărat muscle car italian! Uită-te la el cât de bine arată! Proporţii, caracter, forme şi linii îndrăzneţe! Şi acum imaginează-ţi cum îţi puteai face cu el apariţia pe coasta Amalfi sau poate chiar pe undeva prin Monaco în anul 1972!
Alfa Romeo Montreal a fost lansată în 1970, dar a fost prezentată ca şi concept încă în 1967 la salonul auto de la Montreal, Canada. De acolo i se trage şi numele, fireşte. Şi ca să înţelegeţi şi mai bine contextul — Ford Mustang se lansase cu doar doi ani mai devreme, în 1965, deci nu e ca şi cum italienii de la Alfa s-ar fi trezit la un moment dat să dea o replică întârziată muscle-car-urilor americane. Au fost şi ei printre cei ce-au creat primele modele fascinante.
Ba chiar mai mult. Italieni fiind, aveau un cu totul alt talent de a gândi motoarele de sub capotă! Dacă primul Ford Mustang venise cu câteva variante de V8-uri uriaşe, de 4.3 litri şi 4.7 litri, care produceau puţin peste 200 CP în cazul primului şi 275 CP în cazul celui de-al doilea cu două carburatoare, apărut un pic mai târziu, atunci Alfa Romeo Montreal scotea 200 CP dintr-un V8 de doar 2.6 litri! Cu aspirare naturală! Iar cuplul ajungea la 235 Nm!
Şi motorul lui Montreal era admirabil în acea vreme. Nu, el nu mai folosea carburator deja, ci injecţie, iar blocurile sale erau poziţionate la 90 grade, făcute din aliaj uşor, motorul fiind derivat din prototipul de curse al celor de la Alfa, pe nume Tipo 33.
Montreal venea cuplat cu o cutie manuală cu 5 trepte, furnizată de ZF, iar diferenţialul punţii spate era cu alunecare limitată! Puntea spate era fixă, însă cea din faţă era una cu braţe duble, double wishbone, aceasta din urmă fiind construcţia folosită astăzi la sedanurile şi sportcarurile de top.
Şi mai impresionante erau performanţele dinamice ale acestei Alfa. Ea putea accelera de la 0 la 100 km/h în numai 7.4 secunde, dar o revistă auto din acea vreme i-a măsurat un timp de 7.1 secunde. Viteza maximă pe care o putea atinge Montreal ajungea la 220 km/h!
Iar exemplarul pe care-l vedeţi în aceste imagini, produs în 1972, a fost livrat într-una din cele mai adorate culori — Arancio, adică oranj. Apropo, majoritatea exemplarelor Alfa Romeo Montreal au rezistat foarte bine în timp, fiind aproape imune la rugină, pentru că aceste caroserii desenate de Bertone treceau pe atunci prin prelucrare cu fosfat de zinc înainte de vopsire.
Exemplarul din imagini, însă, a avut parte de un tratament şi mai special, fiind păstrat cu sfinţenie până în zilele noastre şi savurat în doze mici, aşa cum ai pune doar puţin pesto pe mozarella. Tocmai aşa a ajuns azi să aibă doar 20,008 km la bord şi să fie scos la vânzare într-o condiţie absolut superbă!
Costă mult, pentru că-n toţi anii ăştia a fost pus la maturare cam cum fac italienii cu renumitul lor prosciutto. Acum, când a ajuns la gustul ideal, proprietarul său cere 85,000 euro pe el, în condiţia în care-l vedeţi.
Să zici că e mult nu poţi îndrăzni, nu-i aşa? Maşina asta e atât de iubită şi de specială, încât proprietarii ei practic se ştiu pe nume indiferent de continentul pe care trăiesc, comunicând între ei cu un entuziasm pe care rar îl mai vezi în zilele noastre. Deci, maşina asta nu mai e doar o bucată de fier de colecţie pe care să ţi-o ciumperi şi să o pui la păstrare în garaj. E un stil de viaţă în care biletul de intrare costă 85,000 euro. Şi odată cu el, primeşti dolce vita cu gust intens de prosciutto, mozarella şi pesto!
0
1,915
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!