Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Noile Dacia Logan şi Sandero: cutie CVT şi motoare GPL în loc de diesel! Informaţii complete

29 Septembrie 2020 - 08:59
Denis Godorozea
La începutul acestei luni Dacia publica primele imagini oficiale cu noile generaţii Logan, Sandero şi Sandero Stepway. Prima galerie ne-a dezvăluit în detaliu aspectul exterior al noii familii de modele din portofoliul Dacia, urmând ca informaţiile oficiale referitoare la motorizări să fie publicate ulterior. Astăzi constructorul din Mioveni oferă informaţii complete despre substratul tehnic, motorizările şi toate noutăţile pregătite pentru compactele de generaţie nouă.
Aşadar, cum anticipam mai devreme, Dacia Logan/Sandero au migrat cu cea de-a treia generaţie pe platforma modulară CMF din portofoliul Renault, platformă ce stă la baza celor mai noi modele compacte franceze, precum Clio şi Captur. Fireşte, platforma aduce o gamă actualizată de motorizări, dar şi un pachet avansat de sisteme de siguranţă şi asistenţă pentru şofer, în conformitate cu legislaţia europeană.
Trecerea pe o nouă platformă a rezultat într-o creştere de dimensiuni pentru toate modelele din familia Logan/Sandero. Sedanul este mai lung cu 50 mm decât predecesorul, măsurând acum 4,396 mm, iar în lăţime creşterea este de tocmai 115 mm, Loganul măsurând acum 1,848 mm. Sandero a adăugat în lungime 19 mm (până la 4,088 mm), în timp ce varianta sa de offroad Sandero a crescut în lungime cu 10 mm (4,099 mm). Garda la sol pentru hatch-ul standard constituie 133 mm, precum şi în cazul generaţiei precedente, iar Stepway oferă o înălţime de 174 mm, mai mult decât poate oferi un crossover compact urban! În cazul Logan garda la sol constituie 135 mm.
Tot astăzi românii au publicat şi primele imagini cu interiorul noilor Logan/Sandero. Ei bine, deşi nu ne-am putea aştepta la schimbări majore la nivelul planşei de bord, atestăm aici o adevărată revoluţie tehnică şi o evoluţie stilistică în raport cu generaţiile precedente. Compactele optează pentru un interior minimalist cu elemente de control ochite sau chiar preluate direct de la Clio, precum setul comenzilor de climatizare, iar pe partea de sus a consolei centrale se regăseşte un display al sistemului multimedia, de 8 inch şi, conform trendurilor, în formă de tabletă, numit Dacia Media Control. Acesta oferă în versiunile de top conectivităţi de genul Apple CarPlay şi Android Auto, iar constructorul promite că chiar şi în nivelele incipiente gadget-urile mobile vor putea fi conectate la sistem prin intermediul USB sau chiar wireless şi să interacţioneze.
Nici la interior nu am rămas fără surprize. Cum vedeţi în imaginea oficială de mai sus, habitaclul are un element mai puţin specific — un suport pentru telefonul mobil în partea dreaptă de instrumentarul de bord. Ei bine, acesta este inclus standard, or astfel Dacia compensează posibilităţile mai reduse ale sistemului multimedia integrat în materie de conectivitate. O altă surpriză este disponibilitatea în premieră a unui plafon panoramic cu trapă electrică!
Până şi la nivelul portbagajului există surprize de genul Simply Clever în interpretare românească. În primul rând, volumul a crescut până la 528 litri în cazul Logan şi până la 328 litri în cazul Sandero. Totodată, aici Dacia oferă un organizator ajustabil, care permite separarea compartimentului în 4 spaţii de diferite dimensiuni în funcţie de tipul bagajelor transportate.
O altă mare actualizare ţine de sistemele de siguranţă activă şi pasivă. Logan şi Sandero oferă standard câte 6 airbag-uri la bord, iar în premieră este inclus un sistem automatizat de frânare de urgenţă, activ la viteze cuprinse între 7 şi 170 km/h, ce funcţionează pe baza unui radar. Tot în rândul sistemelor de siguranţă activă este inclus asistentul de monitorizare a unghiurilor oarbe, însă acesta este activ doar la viteze între 30 şi 140 km/h şi este menit să atenţioneze şoferul despre riscul unei coliziuni laterale în trafic, când acesta intenţionează să schimbe banda de circulaţie. Printre sistemele de asistenţă pentru şofer, cel mai probabil opţionale, se enumeră un asisten de parcare cu senzori şi cameră de marşarier, dar şi un asistent de pornire în rampă.
Iniţial familia Logan/Sandero va fi oferită cu 3 motorizări şi pentru prima dată Dacia exclude din ecuaţie motoarele diesel! Astfel, versiunile de bază vor fi propulsate de unitatea aspirată natural SCe de 1.0 litri, cu 3 cilindri, ce oferă 65 CP şi se cuplează la o cutie manuală cu 5 trepte. Acest motor este urmat de unitatea TCe de 1.0 litri, turbo, cu 3 cilindri şi 90 CP. Motorul se cuplează standard la o cutie manuală cu 6 trepte sau pentru prima dată, opţional, la o cutie cu variaţie continuă. Pentru variantele de top este prevăzută noua unitate TCe ECO-G, versiune alimentată cu gaz petrol lichefiat din uzină. Aceasta are la bază benzinarul turbo de 1.0 litri, cu 3 cilindri, ce dezvoltă 100 CP. Motorul se cuplează la cutia manuală cu 6 trepte. Pe lângă rezervorul de benzină, în această versiune Logan/Sandero sunt echipate cu un rezervor de 50 litri de GPL.
Galeria de imagini publicată astăzi de Dacia atestă că noua familie de compacte a şi ajuns pe linia de producţie, semn că în viitorul apropiat maşinile vor fi disponibile pe principalele pieţe din Europa. Cum se menţiona anterior, Logan va fi acum disponibil pe un număr mai mic de pieţe, pe când Sandero şi Sandero Stepway vor fi vândute pe întreg Bătrânul Continent. În Republica Moldova şi România noua gamă Logan/Sandero va fi completă. Deocamdată nu a fost anunţată data debutului comercial, dar nici preţurile de pornire, însă constructorul din Mioveni sugerează că preţurile fie vor fi similare cu generaţia precedentă, fie vor înregistra o creştere nesemnificativă.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter