O bijuterie din vremurile în care maşinile se făceau altfel: acest Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 îşi caută un proprietar pasionat

5 Septembrie 2020, 14:36
Ilie Toma
În anii 1970-1980 Mercedes-Benz avea o adevărată obsesie pentru proiectarea perfecţionistă a maşinilor sale, fiind fidel tradiţiei de overengineering, iar asta făcându-l respectat şi de cei care puteau doar visa la el, dar şi de oamenii foarte bogaţi ai lumii, care vedeau în aceste maşini o mostră de inginerie la fel de admirabilă precum bolizii Ferrari sau Lambroghini. Chiar dacă erau diferite în esenţă şi ţinteau la preţuri diferite.
Anume din acei ani e şi acest exemplar Mercedes-Benz 450 SEL 6.9. Versiunea 450 SEL 6.9 a fost un soi de motorizare de top absolut al generaţiei W116, adică a S-Class-ului de atunci. Cum ar veni, versiunea asta a fost un fel de S 600, sau poate chiar un S 63 / S 65 AMG, iar motorul de sub capotă era acelaşi benzinar V8 cu indicele M100 de sub capota lui W100! Fireşte, motorul are 6.9 litri volum.
De ce vorbim că ar putea fi comparat cu un AMG al acelor vremuri? Pentru că motorul ăsta scotea în acei ani 290 CP! Imaginaţi-vă cât de pivilegiat te simţeai în anul 1975 să conduci un asemenea Mercedes-Benz, cu un V8 imens sub capotă, cu 290 CP! Unele supercar-uri italiene nu scoteau atât, iar altele care scoteau — era doar nişte supercar-uri excentrice şi exclusiviste şi atât. Iar cu Mercedes-ul ăsta le puteai umili ziua pe autostradă, seara puteai merge liniştit la operă, iar în week-end puteai trage o fugă pe serpentinele Alpilor elveţieni, manevrând maşina asta pe acolo cu aceeaşi plăcere! Ah, ce vremuri!
Apropo, maşina asta avea suspensie hidropneumatică, despre care vorbeam cândva la Citroen SM, şi ea nu era doar cu o tehnologie similară, ci Mercedes-Benz chiar încheiase un contract cu cei de la Citroen pentru a beneficia de acea tehnologie — într-atât de bună era! Dar inginerii Mercedes-Benz au mai perfecţionat suspensia, creându-i nişte amortizoare de cauciuc de rezervă, pentru situaţia în care sistemul hidraulic avea să eşueze temporar. Când asta se întâmpla la modelele Citroen, maşina se „aşeza” pe burtă, în poziţia minimă a suspensiei. La modelel Mercedes-Benz una asta ar fi fost ruşinos să se întâmple, chiar dacă putea fi un caz la o mie, aşa că nemţii au pus şi acele amortizoare de rezervă în suspensie!
Ei bine, şi acest model de Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 a fost construit între anii 1975 şi 1981, versiunile americane diferenţiinu-se destul de mult prin aspect exterior de cele europene. În total au fost construite doar 7,380 exemplare, dintre care 1,816 erau americane şi mai puţin de 5,600 europene.
Iar exemplarul despre care vorbim noi azi ca despre o bijuterie de excepţie, ce-şi caută stăpân, a fost produs în 1977 şi a fost livrat pentru prima dată la 27 mai 1977 unei familii bogate din Paris. Maşina e vopsită în culoare metalizată Astral Silver Metallic (cod 735), iar habitaclul e tapisat cu piele neagră, ceea ce era o dotare opţională, standard fiind velurul. Anume pentru că a fost livrat în Franţa, acest Mercedes are faruri galbene, după cerinţele franceze din acea vreme.
Maşina a stat decenii la rând în proprietatea familiei, având un loc călduţ în garaj, alături de alte modele interesante. Totuşi, a fost destul de des condusă, pentru că era una din cele mai iubite dintre toate. Şi cum să n-o iubeşti, cu asemenea date tehnice?
Aşadar, abia câţiva ani în urmă, în 2017, familia franceză a decis s-o vândă, iar un britanic pasionat a cumpărat-o şi importat-o în Marea Britanie. Anume el i-a făcut o serie de lucrări de recondiţionare tehnică, dar nimic care să-i şteargă istoria autentică a maşinii. Caroseria şi habitaclul au rămas neatinse, pentru că au fost excelent conservate.
Aşadar, acest Mercedes-Benz a primit noi acumulatoare de presiune la suspensia hidropneumatică — un element esenţial în funcţionarea ei corectă. Tot la suspensie a mai primit alte câteva piese noi, iar pompa hidraulică a fost recondiţionată, la fel ca şi valvele regulatoare. Pompa servodirecţiei a fost de asemenea recondiţionată, la fel ca şi caseta de direcţie. Câteva braţe şi bucşe la direcţie şi suspensie au fost înlocuite cu altele noi. Ferice de cei de la Mercedes-Benz că îţi oferă şi azi posibilitatea de a comanda toate aceste piese originale, după specificaţiile de atunci!
Maşinii i s-a mai curăţat rezervorul de combustibil şi toate canalele de transportare a lui către motor, inclusiv pompa de combustibil, i s-au schimbat şi cablurile bujiilor şi, evident s-au schimbat şi toate consumabilele motorului şi cutiei de viteze. Iar la cutie s-au schimbat şi bucşele de conexiune cu levierul, pentru că-n acea vreme levierul se conecta mecanic cu cutia, chiar dacă era o cutie automată. Iar aici vorbim de o cutie automată cu 3 trepte.
S-au făcut lucrări şi la sistemul de frânare, pentru a-l recondiţiona la nivel de excelenţă. Motorul a fost doar verificat şi s-a trecut numai cu lucrări de mentenanţă, pentru că acesta funcţionează impecabil, demonstrând compresie excelentă şi azi, la 43 de ani după ce a fost produs!
Acest Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 SEL are azi 270,000 km pe bord, ceea ce e oarecum onorabil de puţin pentru vârsta sa. Şi azi îşi caută un nou pasionat, în mâinile căruia să ajungă. Costă 29,950 lire sterline, ceea ce er fi cam vreo 33,000 euro. Dar, la felul în care e conservată această bijuterie, pare a fi chiar un preţ chiar decent, mai ales dacă ne gândim cât de apreciate au fost aceste modele la vremea lor şi cât de iubite sunt şi astăzi! E o maşină din vremurile în care Mercedes-urile se făceau pentru a fi veşnice. Iar asta înseamnă că dacă o cumperi azi, o mai poţi ţine 43 de ani cel puţin, oferindu-i doar niţică grijă şi dragoste!
0
3,262
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!