Păstrat în spirit elveţian, dar cu preţ necunoscut: un BMW 535i E34 din 1988, cu doar 62,500 km la bord, în condiţie superbă!

19 Septembrie 2020, 21:29
Ilie Toma
Au elveţienii o dragoste aparte pentru maşini, asta clar! Iar cultura asta de a le preţui şi păstra nu e de azi sau de ieri, ci de zeci de ani, poate chiar de mai mult de jumătate de secol încoace. Şi asta pentru că bunăstarea şi valoarea proprietăţii au alte percepţii şi priorităţi în ţara asta.
Ei bine, acest BMW Seria 5 e tocmai o asemenea maşină superb păstrată în spirit elveţian. Şi când zicem în spirit elveţian, avem în vedere filosofia aia a lor de păstra din start lucrurile bune, menţinându-le la timpul potrivit, decât de a ajunge într-o stare deplorabilă cu ele pentru a le restaura pe urmă, cheltuind o avere. Aşa că şi acest BMW Seria 5 E34 e în starea excepţioală pe care o vedeţi nu pentru că a fost restaurat, ci pentru că a fost păstrat din 1988 încoace în condiţie extraordinar de bună, cu adăpostire în garaj, cu toate mentenanţele făcute la timp, la service-uri oficiale şi, bineînţeles, documentate corect şi deplin, că doar vorbim de Elveţia.
E un BMW 535i, cu un motor de 3,428 cm cubi sub capotă, cu 6 cilindri în linie, care dezvoltă 211 CP şi 305 Nm. Apropo, versiunea 535i s-a produs foarte puţin pe generaţia E34, doar între 1987 şi 1992, ea devenind ulterior canibalizată de noua motorizare 530i de după facelift, care avea un propulsor V8 şi o putere chiar un pic mai mare.
Maşina e echipată cu cutie manuală cu 5 trepte şi are o culoară albă Alpineweiss, iar la interior tapiseria e una de velur, foarte răspândită pe atunci. Mai mult ca atât, exemplarul ăsta a fost echipat în anul 1988 cu pachetul de design M, care-I aducea modificări discrete la exterior, un volan M cu 3 spiţe şi câteva mici gadget-uri specifice M pentru măsurarea performanţelor la interior.
Acest BMW a adunat din 1988 până azi doar 62,500 km pe bord, documentaţi cu stricteţe, după cum spuneam. Proprietarul său a avut atâta grijă de el, încât până şi anvelopele proaspete cu care e echipată maşina sunt tot Dunlop, de acelaşi model cu care venise maşina din uzină.
Despre starea maşinii putem vorbi mult, dar imaginile sunt elocvente. Nu există nici măcar vreo zgârâietură pe vreo jantă. Caroseria e în stare absolut superbă, iar piesele mai vulnerabile în faţa coroziunii, chiar şi cele din motor, au fost acoperite cu un strat special de lubrifiant, pentru a fi conservate încă din stare bună.
Deci, omul ăsta ori a ştiut din start că într-o zi va vinde maşina asta ca una de colecţie, ori a fost atât de norocos să facă ce trebuie din start, ori pur şi simplu e un vizionar care doar face totul pentru maşinile sale, ca să le păstreze ca şi piese de colecţie! Dar cert e că BMW-ul ăsta e poate E34-ul în cea mai bună stare pe care l-am văzut vreodată! Chiar şi câteva exemplare de Seria 5 cu parcursuri mai mici, din Germania şi Franţa, aveau componente de caroserie mai afectate de timp. Aici, însă, maşina asta pare că a avut îngrijire genială, de parcă un chimist sau un fizician ar fi ştiut exact cum să o protejeze de trecerea timpului şi de intemperii!
Şi uite că acum proprietarul său elveţian a pregătit-o de vânzare şi o va aduce la o licitaţie elveţiană, care va avea loc la 17 octombrie. Partea interesantă e că ţine deocamdată în secret preţul minim cu care ar vinde-o! Iar asta ne face pe noi şi mai intrigaţi şi ne dă ideea să ne aventurăm împreună într-o provocare interesantă: haideţi să estimăm în comentarii care va fi preţul cerut pe acest BMW Seria 5 E34? Iar ulterior, când vom şti cifra, vom reveni cu detalii şi vom vedea cât de aproape au fost cei care au comentat de preţul real!
0
3,010
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!