Premieră: Audi Q5 Sportback, un nou SUV cu siluetă Coupe care vine să atace X4 şi GLC Coupe

28 Septembrie 2020, 10:46
Denis Godorozea
După ani de aşteptare şi serii de teaser-e Audi prezintă noul său SUV cu siluetă coupe, Q5 Sportback, model ce vine să atace pe piaţă rivalii BMW X4 şi Mercedes-Benz GLC, care sunt prezenţi în segmentul respectiv de mai mult timp. Comparativ cu cele mai mari modele din gamă, Q7 şi Q8, în cazul lui Q5 şi versiunii lui Coupe constructorul din Ingolstadt nu s-a decis să-i ofere modelului un indice nou, Q6, după cum am putea intui. Asta pentru că modificările tehnice şi estetice sunt minime, dar şi pentru că indicele Q6 este rezervat unui model mai important, ce abia urmează să marcheze debutul.
Conform reţetei clasice, noul Audi Q5 Sportback se distinge de varianta standard Q5 doar prin aspectul stilistic. Cele mai vizibile modificări au avut loc, fireşte, în partea posterioară, unde Sportback are un pafon şi montanţi spate înclinaţi, dar mai vine cu un hayon, blocuri optice şi bară de protecţie spate originale. Totodată, coupe-ul are o fascie frontală modificată, cu faruri noi, ondulate, şi o grilă mai mare.
Datorită barelor retuşate Sportback-ul este cu 7 mm mai lung decât Q5 în caroserie clasică, celelalte dimensiuni, fireşte, fiind similare. Habitaclul este similar cu ceea ce oferă SUV-ul standard după actualizarea de mijloc de carieră. Astfel, pe consola centrală se regăseşte noul sistem multimedia MMI cu ecran tactil de 10.1 inch, iar în spatele volanului — un instrumentar de bord complet digital. Metamorfozele caroseriei la posterior au rezultat într-un spaţiu mai restrâns pentru pasagerii banchetei spate şi un volum cu 40 litri mai mic la nivel de portbagaj — 510 litri.
Iniţial, gama de motorizări este reprezentată de două unităţi pe motorină şi două pe benzină. Versiunea 40 TDI are sub capotă unitatea de 2.0 litri, ce dezvoltă 204 CP şi 400 Nm. Ulterior va fi disponibilă o variantă incipientă a acestui motor, 35 TDI, cu 163 CP şi 370 Nm la activ. Amatorii de motoare pe benzină vor putea alege dintre versiunile 40 TFSI şi 45 TFSI, ce au acelaşi benzinar turbo de 2.0 litri sub capotă, ce dezvoltă 204 CP şi, respectiv, 265 CP. Mai aproape de finalul acestui an va fi disponibilă unitatea turbodiesel 50 TDI cu V6 de 3.0 litri, ce poate oferi 286 CP, iar ulterior se aşteaptă apariţia versiunii de performanţă SQ5 Sportback, cu 341 CP la activ.
Toate motoarele se cuplează la cutii automate şi tracţiune integrală quattro — cutia robotizată S tronic cu 7 trepte pentru versiunile incipiente sau cutia automată cu 8 trepte pentru unităţile de top turbodiesel. Acestea sunt asistate de câte un generator-starter de 12 V, iar unitatea turbodiesel 50 TDI va avea un sistem de 48 V. În vârful gamei se vor situa versiunile plug-in hybrid 50 TFSI e şi 55 TFSI e, cu putere maximă de 367 CP.
Constructorul din Ingolstadt anticipează că varianta Sportback va îmbunătăţi poziţiile Q5 pe piaţă, iar versiunea cu siluetă coupe va asigura nu mai puţin de o treime din totalul vânzărilor modelului respectiv. Pentru piaţa din China aceasta va fi disponibilă într-o versiune cu ampatament mărit. Livrările în Europa vor demara până la sfârşitul acestui an. Comenzile au fost deschise pe principalele pieţe europene.
0
2,968
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!