Premieră: Jeep Wrangler 4xe, hibrid eficient, dar la fel de bun în offroad

4 Septembrie 2020, 11:54
Denis Godorozea
Concurenţa mişcă progresul, fiind unul dintre principiile de bază ale economiei de piaţă, iar acest lucru îl putem urmări acum în segmentul de offroad din America de Nord, unde Ford şi Jeep au demarat o luptă spectaculoasă pentru cumpărători cu modelele Bronco şi Wrangler. În special, vedem cum cei de la Jeep au intensificat lansarea unor versiuni tot mai noi pentru Wrangler, iar asta pentru a nu lăsa nici o şansă proaspătului Bronco. Noua ofertă Jeep în segment este versiunea plug-in hybrid Wrangler 4xe, care păstrează capacităţile maşinii pe teren accidentat, dar promite a fi acum cea mai eficientă din gama existentă! Ce va urma, un Wrangler 100% electric?
"Staţi un pic" — veţi spune, "Jeep Wrangler a debutat mai devreme într-o versiune hibridă!" — şi veţi avea dreptate, însă mai devreme în acest an americanii au prezentat doar un prototip, iar acum Wrangler 4xe a devenit oficial un model de serie. Deci americanii ne-au lăsat să ne acomodăm un pic cu ideea unui offroader veritabil cu substrat tehnic electrificat şi între timp au mai calibrat varianta de serie pentru a o pregăti de debutul comercial. Astfel, nu avem parte de prea multe surprize la nivel de substrat tehnic.
Chiar şi aşa, Wrangler 4xe este un model original, iar sistemul plug-in hybrid a fost gândit special pentru sarcinile dificile cărora sunt supuse aceste maşini pe teren accidentat. Mai mult de atât, în comunicatul oficial Jeep subliniază că cel mai mare avantaj al noii versiuni îl constituie puterea maximă generată de motorul electric, disponibilă din primele clipe când şoferul interacţionează cu pedala acceleratorului.
Sub capota versiunii 4xe s-a situat benzinarul turbo de 2.0 litri, cu 4 cilindri. Motorul electric este integrat în cutia cu 8 rapoarte şi două ambreiaje. Mai mult de atât, se pare că Wrangler este printre puţinele modele de tip PHEV care a preluat un starter-generator, precum pe sistemele micro-hibride, care la nevoie porneşte imediat motorul termic.
Astfel, sistemul este capabil să genereze un total de 380 CP şi 637 Nm, deci simţitor mai mult decât versiunea de top pe benzină Pentastar 3.6 V6, cuplul maxim fiind mai mare chiar şi decât versiunii cu turbodiesel de 3.0 litri sub capotă. Bineînţeles, offroader-ul poate rula în regim 100% electric, motorul fiind alimentat de la o baterie de 17 kWh, ce promite o autonomie de circa 40 km.
Dar Wrangler rămâne a fi un offroader, chiar şi cu sistem electrificat — astfel suspensia rezistentă şi sistemul de tracţiune integrală permanentă nu au suferit modificări. Cumpărătorii vor putea alege dintre trei nivele de echipare — 4xe, Sahara 4xe şi Rubicon 4xe. Pe exterior aceste versiuni cu sistem electrificat se vor distinge de cele standard doar prin accentele de culoare albastră.
0
3,091
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!