Premieră: Skoda Enyaq iV, primul SUV 100% electric al mărcii cehe! Tot ce trebuie să ştii despre el!

1 Septembrie 2020, 21:04
Ilie Toma
Momentul multaşteptat a venit. Astăzi seara a avut loc premiera oficială a primului SUV 100% electric al mărcii cehe, Skoda Enyaq iV, parte a ofensivei electrice de generaţie nouă a grupului VW, pe baza platformei MEB. Cu alte cuvinte, acum vorbim de un model cu planuri grandioase, care debutează cu un substrat tehnic ultra-modern şi cu design şi funcţionalităţi care să-l facă dorit, cu adevărat dorit.
Aşadar, iat-o în imagini oficiale pe noua Skoda Enyaq iV! E un SUV modern în toată legea, cu o siluetă dinamică şi practică şi trebuie să recunoaştem că arată extrem de bine, semănând destul de mult cu acel concept, debutat acum un an şi jumătate la Geneva, care anunţa acest model! Are 4.65 metri lungime şi un ampatament de 2,765 mm, ceea o apropie ca dimensiuni de Kodiaq.
De fapt, noul Enyaq promite să fie la fel de spaţios ca un Kodiaq la interior, în ciuda faptului că va fi mai scurt ca o Octavia la exterior!
Grila luminoasă în faţă accentueză faptul că Skoda va folosi de aici încolo lumina ca element de design, nu doar ca funcţionalitate de iluminare.
Şi pe lângă toate, ia priviţi maşina asta întreagă, aşa cum e ea — oare nu e aceasta una din cele mai atrăgătoare maşini electrice din toate câte există astăzi pe piaţă?
Maşina electrică are şi un design interior, ultra modern, preluând unele elemente specifice unor modele, dar aducând, totul, ambianţa la un nivel hi-tech mai superior, aşa cum am şi aştepta de la un model 100% electric.
Iar dacă vorbim de o Skoda, ne aşteptăm şi la spaţiu şi funcţionalitate, nu-i aşa? Filosofia SIMPLY CLEVER rămâne valabilă şi aici, iar portbagajul maşinii impresionează cu tocmai 585 litri volum în condiţii normale. Iar cu ampatamentul uriaş şi lăţimea generoasă, viitorii posesori ai lui Enyaq se vor răsfăţa în spaţiu la bord!
În fine, ce aduce electrica Skoda Enyaq iV la partea tehnică, autonomie, putere, încărcare? Ea a debutat în tocmai 5 motorizări — 50, 60, 80, 80x şi RS! Asta da, pentru un model electric! Nu, cifrele, nu reprezintă kWh, sau alte date tehnice directe, ci mai degrabă sugerează o ierarhie.
Motorizările 50, 60 şi 80 vor avea câte un singur motor, poziţionat pe puntea spate, în timp ce 80x şi RS vor avea două electromotoare şi tracţiune integrală pe baza acestora. Puterea dezvoltată e diferită pentru toate cele 5 motorizări:
• 148 CP pentru motorizarea 50,
• 180 CP pentru motorizarea 60,
• 204 CP pentru motorizarea 80,
• 265 CP pentru motorizarea 80x şi
• 306 CP pentru Enyaq RS.
Cifrelele de autonomie WLTP vor arăta cam aşa:
• 340 km pentru motorizarea 50,
• 390 km pentru motorizarea 60,
• 510 km pentru motorizarea 80,
• 460 km pentru motorizarea 80x şi
• 460 km pentru Enyaq RS.
Aşadar, versiunea cu cea mai mare autonomie va fi 80, cu tracţiune spate. Ea va beneficia de o baterie de 58 kWh utilizabili şi 62 kWh în total, ceea ce, cu o asemenea autonomie, sugerează un consum incredibil de mic pentru un model electric! Versiunile cu două electromotoare vor face uz de o baterie mai mare, de 77 kWh net şi 82 kWh total.
Cam toate versiunile lui Enyaq vor fi şi destul de dinamice, cu cifre de accleraţie de la 0 la 100 km/h cuprinse între 11.4 secunde pentru motorizarea enty-level şi 6.2 secunde pentru RS.
Şi acum să vorbim despre preţuri şi momentul când poate el fi livrat. De fapt, comenzile pentru el vor începe în multe ţări europene chiar de mâine, însă livrările propriu-zise vor demara abia primăvara viitoare! Preţurile vor porni de la aproximativ 35,000 euro, iar asta e probabil cea mai îmbucătăroare informaţie dintre toate! Partea tristă e că modelul încă nu a fost confirmat pentru Moldova, dar are toate şansele să fie!
Voi ce credeţi despre noua Skoda Enyaq iV? Ce impresii vă lasă ea acum?
0
4,136
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!