Premieră: acesta e noul Hyundai Tucson! Tot ce trebuie să ştii despre noua generaţie a SUV-ului coreean

15 Septembrie 2020, 09:49
Ilie Toma
Hyundai a dezvăluit astăzi noua generaţie a SUV-ului Tucson, model foarte popular în ţara noastră, dar şi pe întreg continentul european. Coreenii au fost îndrăzneţi cu designul şi l-au modificat din plin, astfel încât noul Tucson va putea fi deosebit cu uşurinţă de precedentul pe străzi.
Cea mai impresionantă pare dispariţia farurilor, aşa cum le ştim în mod convenţional, şi includerea lor sub formă de celule ca parte componentă a grilei radiatorului. O soluţie foarte originală, trebuie să recunoaştem.
Ca dimensiuni, noul Tucson a rămas aproape neshimbat, crescând la toţi parametrii cu valori cuprinse între 5 şi 20 mm. Acum Tucson va măsura exact 4.5 metri lungime. A crescut şi volumul portbagajului, în dependenţă de versiune promiţându-se valori între 546 şi 620 litri până la linia geamurilor.
Interiorul este de asemenea super tehnologizat, cu o planşă de bord dominată de un display panoramic uriaş. Totuşi, comenzile esenţiale ale maşinii au rămas în afara acestui display, poziţionate ceva mai jos, prin butoane tactile. Şi rolul cadranelor de bord va fi jucat de un alt display mai mic, poziţionat lângă volan. Designerilor Hyundai le-a reuşit foarte bine să încadreze consola centrală şi display-ul în nişte linii ondulate continue spre planşa de bord.
Cel mai mare avanataj al noului Hyundai Tucson vor fi, însă, motorizările, or, noul SUV coreean debutează atât cu motoare convenţionale de benzină şi diesel, cat şi cu motorizări mild-hybrid cu tehnlogie de 48V, ba chiar şi cu o versiune cu propulsie hibridă în toată legea! Mai mult ca atât, în scurt timp după lansare va fi disponibilă şi o versiune plug-in hybrid. Fireşte, vor exista şi versiuni cu tracţiune faţă, dar şi cu tracţiune integrală HTRAC.
Aşadar, iată motorizările convenţionale ale noului Tucson, cele care nu fac uz nici de tehnlogie mild-hybrid, nici de altă tehnologie mai avansată. Cele mai simple motorizări, cu alte cuvinte:

• 1.6 turbo, benzină, 150 CP, cutie manuală, tracţiune faţă sau integrală

• 1.6 diesel, 115 CP, cutie manuală şi doar tracţiune faţă posibilă

Motorizările care folosesc tehnlogie mild hybrid de 48V vor fi 3 la număr:

• 1.6 turbo, benzină, 150 CP, manual sau automat cu dublu ambreiaj, tracţiune faţă

• 1.6 turbo, benzină, 180 CP, manual şi tracţiune faţă sau automat şi tracţiune integrală

• 1.6 diesel, 136 CP, doar automat, tracţiune faţă sau integrală.

Versiunile pe benzină vor primi cutie automată cu dublu ambreiaj, în timp ce dieselul va primi un cu raport continuu variabil.
Versiunea hybrid tradiţional a lui Hyundai Tucson:

• Sistem ce conţine motorul turbo pe benzină de 1.6 litri şi un electromotor de 60 CP, sistemul făcând uz de o baterie de 1.49 kWh. Disponibil doar cu cutie automată cu 6 trepte, cu tracţiune faţă sau integrală. Puterea totală: 230 CP.
Şi, în fine, versiunea plug-in hibrid, cu încărcare de la priză, care presupune şi posibilitatea rulării în regim pur electric pentru o anumită distanţă va conţine acelaşi motor de 1.6 litri, dar electromotor mai puternic şi o baterie mult mai mare. Deocamdată nu se anunţă bateria şi autonomia, dar ne putem aştepta la valori cuprinse între 70-100 km pur electric. Acum ştim doar că puterea cumulată a sistemului va fi de 265 CP! Această versiune va fi lansată anul viitor pe piaţă.
1
14,665
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!