Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Premieră mondială: Volkswagen ID.4, primul SUV electric din gamă

24 Septembrie 2020 - 09:01
Denis Godorozea
Una dintre cele mai importante premiere din acest an în gama Volkswagen are loc astăzi — germanii prezintă noul ID.4, care devine primul SUV în gama modelelor electrice ID, dar şi viitorul motor al vânzărilor companiei în segmentul electromobilelor. Asta pentru că germanii mizează mult pe acest model în contextul creşterii popularităţii SUV-urilor, dar şi per general pentru electromobile. Dar cum am mai zis şi anterior, după Skoda Enyaq iV noul ID.4 nu aduce prea multe surprize.
Până la premiera de astăzi Volkswagen a publicat multe imagini de tip teaser, iar în mediul online au fost "scăpate" imagini neoficiale cu prototipurile complet decamuflate. Deci, cu excepţia micilor detalii, aspectul exterior al lui ID.4 pare a fi familiar. Dar asta şi pentru că SUV-ul adoptă un limbaj stilistic apropiat de hatch-ul ID.3, cu mici actualizări dictate de formele caroseriei şi dimensiunea mai mare.
Având o platformă similară cu ID.3 şi Skoda Enyaq iV, noul ID.4 este mai compact decât fratele ceh pe platforma MEB, având în lungime 4,585 mm. Ampatamentul este, însă, similar, şi constituie 2.765 mm. Deci diferenţa de dimensiuni se va resimţi cel mai probabil la nivelul spaţiului oferit pasagerilor banchetei spate, dar şi în volumul portbagajului — 542 litri în cazul VW şi 585 litri în cazul Skoda.
Interiorul este realizat în conformitate cu noul stil corporativ Volkswagen şi în special stilul conceput de ID.3. Planşa de bord este minimalistă, cu doar câteva butoane tradiţionale, restul comenzilor fiind concentrate pe ecranul multimedia şi suprafeţe tactile dedicate. Tradiţional deja, în spatele volanului şi-a făcut loc un instrumentar de bord digital cu un ecran de 5.3 inch, iar sistemul multimedia în variantele de top va avea un ecran de 12 ţoli cu comenzi tactile şi vocale.
Germanii promit spaţiu generos pentru pasageri la bord şi un grad avansat de personalizare, cu tot soiul de tipuri de tapiserie, culori şi inserţii decorative. În acest context, Volkswagen sugerează că ID.4 este la fel de confortabil, precum un SUV de dimensiuni mai mari, iar acest lucru se datorează în mare parte platformei MEB. Există şi opţiuni ochite direct din segmentul premium, precum scaune cu funcţii de masaj, lumină ambientală decorativă etc. Bineînţeles, toate sistemele de siguranţă activă din ceea ce posedă Volkswagen la moment sunt incluse standard. Opţional clienţii vor mai putea opta pentru sisteme avansate de asistenţă, precum un sistem de pilot semi-automat.
Volkswagen nu a relatat prea multe despre sistemele de propulsie care vor fi disponibile pentru noul ID.4, dar nu e cazul să aşteptăm modificări comparativ cu Enyaq iV. Versiunea de bază are un singur motor electric, amplasat pe puntea spate, ce oferă 204 CP şi 310 Nm. Motorul este alimentat de la o baterie de 82 kWh, ce chiar şi în versiunea incipientă promite o autonomie de până la 520 km, conform WLTP. Constructorul promite că rezervele bateriei vor putea fi suplinite de la o sursă de alimentare rapidă, care să ofere o autonomie de circa 320 km în doar 30 minute de încărcare. Apropo, cu o gardă la sol de 210 mm chiar şi versiune cu roţi motrice spate va fi capabilă să facă faţă celor mai esenţiale provocări pe teren accidentat. Ulterior, fireşte, vor exista versiuni mai performante, cu două motoare şi tracţiune integrală, similare cu Skoda.
Volkswagen a dat startul comenzilor pentru noul ID.4 din ziua premierei. Constructorul a pregătit şi două ediţii de lansare, numite 1st şi 1st Max, care surprind cu un nivel de echipare de top. Preţul pentru acestea porneşte de la 48,690 şi, respectiv, 58,440 euro în Europa. Versiunea de bază ID.4 Pro porneşte de la 43,330 euro. Livrările vor demara în următoarele luni.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
GALERIE VIDEO (1 MATERIALE):
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter