Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Prima generaţie Range Rover Velar beneficiază de actualizări majore de mijloc de carieră! Nu şi de un facelift

23 Septembrie 2020 - 13:12
Denis Godorozea
Range Rover Velar este unul dintre cele mai dorite modele din gama constructorului britanic, cu un design ireproşabil şi noutăţi stilistice şi funcţionale aduse în premieră în portofoliul Land Rover. Astfel, odată cu atingerea mijlocului de carieră, când ar fi şi timpul pentru un facelift, britanicii au decis să nu modifice designul SUV-ului, dar au pregătit în schimb modificări tehnice consistente.
Printre cele mai importante noutăţi se enumeră versiunea P400e, un sistem plug-in hybrid ce combină un benzinar turbo de 2.0 litri, cu 4 cilindri, şi un motor electric. În tandem ansamblul livrează 404 CP şi 640 Nm. Motorul electric este alimentat în acest caz de la o baterie de 17.1 kWh, ce promite o autonomie în regim pur electric de până la 53 km. Totodată, acest SUV surprinde şi cu un consum mediu de combustibil în regim mixt mai mult decât decent, de doar 2.2 litri per 100 km parcurşi. De menţionat, însă, că în acest caz Velar trebuie să aibă bateria încărcată complet de la o priză.
Ei bine, varianta PHEV se va situa acum în topul ofertei Velar, dar britanicii au pregătit surprize şi pentru cei ce-şi doresc un SUV mai accesibil. Astfel, pe treapta inferioară se va situa acum o versiune cu motor turbodiesel de 2.0 litri, din seria Ingenium, ce oferă la activ 204 CP şi 430 Nm. Aceasta mai este asistată de un sistem electric de 48 V, fiind, astfel, un model mild-hybrid. Versiunea înlocuieşte în totalitate varianta incipientă turbodiesel fără un adaos electrificat, comparativ cu care oferă la activ cu 24 CP şi 190 Nm mai mult!
Britanicii nu renunţă la unităţile de 3.0 litri, tot din seria Ingenium, însă. Dar de acum încolo toate aceste motorizări vor fi asistate de un sistem electrificat de 48 V. Astfel, şi aceste unităţi au indicat o creştere a puterii. În cazul versiunii pe benzină, motorul de 3.0 litri este oferit acum cu 340 CP şi 480 Nm, sau cu una mai performantă ce livrează 480 CP şi 550 Nm. Unitatea turbodiesel de 3.0 litri are la activ acum 300 CP şi 650 Nm.
Cel mai rapid Velar cu motor pe benzină accelerează acum până la 100 km/h în 5.5 secunde, însă unitatea de 2.0 litri din cadrul versiunii plug-in hybrid va fi mai rapidă, fiind capabilă să execute acelaşi exerciţiu în 5.4 secunde. Indiferent de versiunea aleasă, toate motoarele vin în tandem exclusiv cu cutia automată cu 8 trepte şi sistemul de tracţiune integrală.
Singurele modificări stilistice au loc la interior, unde designerii au pregătit pentru Velar un volan nou, dar şi un levier tradiţional pentru cutia automată de viteze în locul rotilei precedente. Există modificări şi la exterior, de altfel, dar acestea se rezumă doar la o gamă actualizată de jante cu design împrospătat, iar gama este suplinită acum şi de jante de 21 ţoli. Vor fi disponibile şi câteva nuanţe noi de caroserie. Vânzările noului Velar au demarat pe principalele pieţe europene.
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter