Şi motocicletele pot fi piese rare de colecţie. Acest Moto Guzzi din 1983 complet restaurat se vinde în Elveţia

22 Septembrie 2020, 22:36
Ilie Toma
Deşi vedem mult mai des maşini retro, restaurate frumos sau conservate în mod miraculos, scoase la vânzare prin diferite colţuri ale lumii, există o pasiune la fel de puternică şi pentru motociclete, doar că ea e aşa, mai intensă, dar în cercuri mai înguste. Dar noi am vrea azi să tragem împreună o privire spre ideea unei motociclete retro super interesante din Elveţia, chiar dacă nu eşti neapărat un motociclist. Pentru că exemplarul e frumos şi pentru că pasiunea pentru motocicletele de demult e la fel de încântătoare.
Noi vorbim azi de un Moto Guzzi, o marcă italiană foarte rară pe meleagurile noastre. Într-atât de rară, încât în Moldova, de exemplu, există doar două exemplare Moto Guzzi în mişcare şi unul staţionar, iar cu cele două am şi făcut un reportaj în luna iunie a acestui an. Ei bine, acele motociclete din Moldova sunt ambele de model V7, care e o reîncarnare modernă a lui V7 clasic.
Iar motocicleta de care vorbim astăzi e produsă în 1983 şi e un model sport evoluat din acelaşi V7 clasic. Îi spune Moto Guzzi 850 Le Mans III şi a fost numită aşa în cinstea renumitei curse de anduranţă de 24 de ore. E un cafe racer pur sânge, dar e un cafe racer sport, cu un nivel de performanţă superior motocicletelor obişnuite de tras o fugă până la cafea. Iar inscripţia III din denumire semnifică cea de-a 3-a generaţie Le Mans. Dar generaţie e convenţional spus, pentru că au fost doar nişte mici modificări de la o generaţie la alta.
Exemplarul scos acum la vânzare în Elveţia e fabricat în 1983, are un motor de 850 cm cubi, după cum puteţi intui, sau 844 cm cubi, dacă e să fim mai exacţi, şi dezvoltă 73 CP din construcţia sa cu 2 cilindri în formă de V, montat longitudinal.
Motocicleta a fost cumpărată în 1983 de un elveţian şi a fost în mâinile lui până în 2016, fiind pur şi simplu păstrată cu drag şi cu doze porţionate de plăcere în condus, întrucât a adunat numai 44,500 km pe bord până astăzi. Bine, la motociclete scara cifrelor de pe odometru e un pic alta, dar parcursul oricum e foarte decent.
În 2016 a fost achiziţionată de actualul proprietar, tot elveţian. Şi omul a fost atât de fericit că a dat peste acest model rar, încât s-a apucat de restaurarea ei completă, inclusiv motorul, suspensia şi frânele. Restaurarea a inclus şi o revopsire în culoarea originală. Ştiţi cât a costat toată munca de restaurare, făcută în Elveţia? Tocmai 30,000 franci! Există cecuri păstrate, că doar vorbim de elveţieni!
Din 2016, după restaurare, acest Moto Guzzi a mai făcut doar 3,000 km până azi, ca să indice totalul său de 44,500 km. Şi azi proprietarul a scos-o la vânzare. Nu ştim de ce o vinde, pentru că preţul nu justifică nici măcar banii pe care i-a investit în ea, dărămite dragostea faţă de acest Moto Guzzi. Vrea doar 14,500 franci elveţieni pe această bijuterie, ceea ce ar fi sub 13,500 euro!
Mulţi nu vor înţelege şi vor rămâne oarecum indiferenţi la acest Moto Guzzi clasic. Dar să trăieşti în Elveţia şi să ai un asemenea Moto Guzzi 850 Le Mans III în garajul tău certifică la fel de mult bun gust ca şi cum ai avea o Alfa Romeo Montreal, o Lancia Delta Integrale, un Maserati sau chiar un Ferrari din acei ani!
Ia spune acum, dacă banii chiar n-ar fi o problemă, ţi-ar surâde ideea unei asemenea motociclete clasice italiene, cu tot cu carisma sa specială?
0
1,764
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!