Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Această Toyota Land Cruiser de expediţie are peste jumătate de milion de kilometri parcurşi, dar se vine la preţ exorbitant

17 Octombrie 2020 - 18:01
Ilie Toma
Ştim cu toţii că absolut toate generaţiile Toyota Land Cruiser au fost şi sunt nişte maşini minunate pentru expediţii adevărate, pline de necunoscut şi aventură. Dar să ajungem azi să vedem un Land Cruiser fabricat în 1988, cu un parcurs de peste 583,000 km la bord, se vinde la un preţ exorbitant de 25,900 euro — asta pare prea de tot! Ce o fi, deci, atât de special în această maşină de e vândută cu un asemnea preţ?
Vorbind mai exact, aceasta e o Toyota Land Cruiser cu numele de cod HJ61, în dotare GX. Ei bine, HJ61 e versiunea facelift a generaţiei HJ60, iar generaţia asta a fost fabricată între anii 1980 şi 1990. Atunci când apăruse pe piaţă, unii o criticaseră că devenise un pic mai confortabilă, un pic mai puţin extremă, adăugând chiar şi un sistem de aer condiţionat la bord. Da, în anul 1980 o asemenea maşină părea să trădeze calităţile de offroader! Să le arătăm criticilor de atunci un micro-SUV de azi, cu tracţiune faţă şi gardă la sol de 15 cm?
În fine, criticele pentru generaţia HJ60 s-au spulberat rapid şi lumea a şi uitat de ele, pentru că noul Land Cruiser de atunci a demonstrat imediat că e la fel de capabil în offroad dur, la fel de fiabil şi merită să poarte numele legendar mai departe.
Exemplarul despre care vorbim noi azi are sub capotă un motor ce apăruse abia în 1985, fiind vorba de un turbodiesel de 4.0 litri, cu 6 cilindri în linie. Land Cruiser mai avea o diesel aspirat natural în gamă, şi alte câteva motoare pe benzină, iar noul turbodiesel a fost primit imediat cu braţele deschise, întrucât livra o putere mai mare şi o livra mai rapid. Propulsorul ăsta dezvolta 136 CP, iar cuplul maxim atingea valoarea de 315 Nm, la doar 1,800 rpm!
Judecând după maşina pe care o avem azi în faţa noastră, turbodieselul ăsta a fost un motor extrem de reuşit, or, a alergat fără vreo reparaţie sau restaurare toţi cei 583,000 km şi e în continuare la fel de vioi! Proprietarul Toyotei, însă, nu vine cu poveşti de genul celor că a deservit-o doar la service-uri oficiale Toyota. Recunoaşte franc că acestea sunt scumpe şi n-a avut de ce să deservească maşina acolo. A preferat să se încredinţeze pe mâna unor profesionişti în offroader-e 4x4 — un service din Spania numit SasTraka 4x4.
Maşina a avut din start, de la uzină, diferenţiale blocabile în faţă şi spate, fapt care era o opţiune pe atunci, pe lângă diferenţialul blocabil între axe, oferit standard. Aşa că această Toyota vine cu reţeta aia de şcoală veche, a unei tracţiuni cu toate diferenţialele blocabile.
Proprietarul spaniol trăieşte într-o zonă muntoasă din Spania, lângă Navara, aşa că a folosit adeseori maşina sa aşa cum ar trebui. Şi nu s-a sfiit nici să călătorească mai departe cu ea, dar despre aventurile în care a adunat peste jumătate de milion de kilometri va povesti celor la fel de entuziaşti de acest model legendar.
El şi-a importat maşina în Spania în anul 1996 şi de atunci o are în posesie. Maşina nu a fost restaurată, dar a fost totuşi revopsită de curând în totalitate, noile elemente de decal de pe caroserie fiind comandate special din cele originale şi amplasate, ca atunci când maşina era nouă. Şi acum, vorbind obiectiv despre o maşină care are 583 mii km la bord, această Toyota arată pur şi simplu impecabil!
Spaniolul proprietar continuă să meargă cu ea până când o va vinde, şi zice că i-a făcut de curând întreaga deservire tehnică normală, mai punând şi amortizoare noi, specializate, de offroad, recomandate de către service-ul în care are încredere de 24 ani încoace. A pus şi piese noi la barele de direcţie în faţă, tot ranforsate de offroad.
Maşina e echipată şi cu anvelope de offroad BF Goodrich KO2, şi îţi înspiră faptul că e gata oricând de o nouă aventură. Interiorul e păstrat în formă originală şi e în condiţie foarte decentă.
Pe sertarul din dreapta încă mai e păstrată instrucţiunea originală pentru regimurile tracţiunii integrale, dar şi sfaturi pentru folosirea unui motor cu turbină, care spun că, după ce ai mers cu viteză mare sau ai tractat o remorcă, sau ai urcat în forţă vreun deal, să laşi motorul să funcţioneze un pic, pentru a răci turbina, iar cu motorul rece — să eviţi accelerările rapizi. Şcoală veche, ce mai!
Şi tocmai de asta costă această Toyota Land Cruiser tocmai 25,900 euro! Pentru că o legendă, iar în acest caz e o legendă bine păstrată, care a fost în mâinile unui om care a înţeles-o şi a îndrăgit-o. Şi spaniolul ne spune că ar vrea s-o dea doar în mâinile unui om cu adevărat pasionat. E dispus chiar să mai negocieze preţul, doar ca maşina sa să-şi continue viaţa frumoasă şi plină de aventuri mai departe. E convins că cei 583 mii km de pe bord ar putea fi dublaţi, triplaţi sau chiar mai mult, dacă maşina va avea parte de aceeaşi atenţie tehnică de aici încolo. Land Cruiser-ul ăsta ar putea porni azi în jurul lumii, în starea în care este. Asta e maşina aia cu care chiar poţi merge în Africa, prin deşerturile Asiei, prin munţii Caucazului, prin întinderile pustii ale Americii de Sud sau prin ţinuturile arctice şi nepopulate ale planetei. Deci, îşi merită ea banii? Spuneţi-ne voi în comentarii!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2021 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter