Menu
Acasă
Search
CITIRE ŞTIRE:

Acest Mercedes-Benz S-Class W126 are doar 26 mii km la bord, a avut parte de tratament regesc şi e scos acum la vânzare

16 Octombrie 2020 - 19:36
Ilie Toma
Mercedes-Benz W126 e generaţia aia genială de S-Class, produsă vreme de 12 ani, între 1979 şi 1991. Şi asta, pe de o parte, pentru că era extraordinară în întreaga sa esenţă, iar pe de altă parte pregătirea succesorului W140 a fost prelungită din cauza necesităţii de a proiecta motoare mai mari pentru acel model.
Cei care au avut de-a face cu W126, însă, ştiu cât de superb a fost acest Mercedes-Benz. Extrem de modern pentru vremurile sale, dar fidel tradiţiilor de confort şi overengineering. Gândit până în cel mai mic detaliu. Tehnologizat. Cu motoare generoase şi o ţinută de drum formidabilă chiar dacă ajungi să-l conduci şi azi, la 30-40 de ani de când a fost produs.
Ei bine, modelul a beneficiat de mai multe motorizări, iar cele de top par şi azi incredibile. La început, versiunile 500 SEL reprezentau topul absolut, având un V8 de 5.0 litri sub capotă, cu injecţie, care livra 230 sau 241 CP. În 1985, însă, W126 a primit o nouă motorizare de vârf suprem — 560 SEL, care venea cu un nou motor V8, de 5.6 litri. Acest motor existase în câteva variaţii de putere pe acestă versiune, iar exemplarul despre care vorbim noi azi e un 560 SEL cu 279 CP sub capotă, capabil să livreze şi 430 Nm! E fabricat în 1988 şi imaginaţi-vă că-n 1988 el putea accelera de la 0 la 100 km/h în numai 7.2 secunde! Iar viteza maximă pe care o putea atinge era de 242 km/h!
Ai înţeles, deci, că avem de-a face cu o ipostază de vârf a versiunii de vârf a modelului de vârf al celor de la Mercedes-Benz în acei ani! Cu cutie automată, fireşte, şi cu dotări ultra generoase la interior.
Iar aici abia încep ciudăţeniile istoriei acestui exemplar. Am menţionat în titlu că a avut parte de tratament regesc. Şi n-a fost o metaforă. Acest Mercedes-Benz W126 a fost comandat de o familie regală din Orientul Mijlociu în anul 1988. Cu un buget din belşug şi cu un garaj unde se mai aflau multe alte maşini bune.
Şi pentru că practic nu există vreo familie regală din orientul mijlociu, care să nu aibă măcar o vilă în Elveţia, unde să se răcorească din când în când într-un mediu discret, doi ani mai târziu familia orientală a decis că e cazul să transporte acest Mercedes-Benz superb în Elveţia, pentru a-l folosi acolo. Maşina avea doar 230 km la bord în 1990, aşa că a trebuit importată în ţară ca una nouă, tot de ei.
Din 1990, acest Mercedes-Benz a avut plăcerea de a-şi purta ocupanţii regali doar prin frumuseţile Elveţiei, fiind condus doar în episoadele când aceştia veneau în ţara alpină. De fapt, primii vreo 7 ani, adică până în 1997, maşina aproape că a stat nemişcată, iar din 1997 ea a început a fi ceva mai des folosită, vizitând de atunci cu regularitate şi service-urile oficiale elveţiene, datorită cărora are acum istoria sa confirmată pas cu pas.
Un asemenea ritm lejer, dar oarecum în mişcare, a durat până în 2005-2007, ultima revizie tehnică elveţiană fiind trecută în anul 2005. Mercedesul adunase puţin peste 25,000 km la bord şi fusese pus din nou în garajul vilei familiei, iar de această dată s-a întâmplat să stea mult mai mulţi ani. Apăruseră maşini mai noi în garaj, ce mai.
Anul ăsta, familia orientală s-a gândit că, după mai mult de 10 ani în care nu a fost folosit, Mercedesul ar merita să ajungă în mâinile unui colecţionar. L-au transportat pentru o revizie amplă la un service Mercedes-Benz în luna februarie, unde i s-a făcut o revizie generală. I s-a înlocuit pompa de combustibil şi canalele de injecţie — o operaţiune profilactică necesară pentru maşinile care au staţionat mult. I s-a verificat suspensia şi cei de la service au recomandat înlocuirea amortizoarelor faţă, lucru care s-a şi făcut. În rest, starea maşinii e una de nouă, impecabilă, şi n-a mai necesitat absolut nici o lucrare, decât schimbul normal de ulei şi filtre. Cifra de pe odometru de azi e de mai puţin de 26,000 km!
Starea maşinii e pur şi simplu excepţională, pe dinafară şi dinăuntru. Iar bancheta spate, apropo, e comandată cu două scaune separate, regeşti, oricât de clişeic ar suna.
Iar proprietarul de facto al maşinii astăzi e aceeaşi familie regală din Orientul Mijlociu, care mai vine din când în când să-şi răcorească plămânii prin prospeţimea aerului de munte elveţian. Au înmânat maşina unei case de licitaţii, iar licitaţia pentru vânzarea ei va avea loc în chiar în week-end, la 17 octombrie. Preţul cu care se va vinde această bijuterie depinde de generozitatea şi insistenţa celor interesaţi, dar casa de licitaţii estimează un preţ cuprins între 40,000 şi 50,000 franci elveţieni, adică între vreo 36 mii şi 45 mii euro.
Sigur, pot fi găsite exemplare de W126 560 SEL mult mai ieftine în lume, dar nu cu acest parcurs incredibil de mic, documentat, nu cu o stare atât de excepţional de perfectă, nu cu un singur proprietar în istorie şi încă şi un asemenea proprietar. Poate pe cumpărătorul de acum apartenenţa regală a acestui proprietar ar putea să nu-l impresioneze foarte mult, dar pentru valoarea de mai departe a acestui Mercedes-Benz, această istorie va conta întotdeauna.
Şi apoi, acest Mercedes-Benz 560 SEL e cu siguranţă unul din exemplarele aflate în cea mai bună condiţie posibilă, din întreaga lume!
DISTRIBUIE PRIETENILOR:
ALTE ŞTIRI RECENTE:
© 2020 Online Media
Urmăreşte-ne şi pe:
Facebook
YouTube
Instagram
Telegram
Twitter