Acum 40 de ani Mercedes-Benz testa microbuzul electric 307 E T1

13 Octombrie 2020, 17:17
Denis Godorozea
Cu aproape 40 de ani până la apariţia actualului eSprinter, germanii de la Mercedes-Benz testau primul lor vehicul comercial 100% electric, dezvoltat pe baza legendarului T1, microbuz ce decenii a circulat pe drumurile din Moldova. În 1980, Mercedes-Benz 307 E debuta în premieră mondială în Germania şi Marea Britanie.
Misiunea inginerilor şi designerilor a fost de a crea un prototip 100% electric funcţional, cu un substrat tehnic competitiv în raport cu vehiculele comerciale cu propulsoare cu combustie internă, care să ofere acelaşi nivel de practicism la bord. Astfel, specialiştii germani au găsit o modalitate de a integra bateriile în podeaua compartimentului destinat bagajelor, astfel încât spaţiul util practicabil să fie similar cu cel oferit pe versiunile standard ale microbuzului. Dar 307 E nu a fost primul model electric comercial dezvoltat de germani — maşina din imagini a moştenit tehnologii testate la greu timp de 8 ani, pe modelul LE 306, care a enumerat un total de 60 prototipuri care au parcurs cumulativ 900,000 kilometri în cadrul testelor.
Modelul debutat în 1980 a avut la bază noua generaţie, faimosul T1, în varianta sa de bază cu ampatament de 3,350 mm. Între cele două axe s-au situat două baterii a câte 90 V. Bateriile puteau fi extrase din podea prin partea inferioară a microbuzului pentru a fi înlocuite cu unele noi, în caz de necesitate. În noua ipostază Mercedesul comercial putea tracta greutăţi de până la 1.45 tone, având o autonomie electrică de până la 65 kilometri, viteza maximă constituind 50 km/h. Microbuzul a fost conceput drept un vehicul comercial exclusiv urban.
Au urmat serii de teste pe parcursul a 2 ani, cu utilizarea a 32 prototipuri în oraşele Berlin şi Bonn. Inginerii au pregătit diverse versiuni pentru 307 E, unele puteau atinge viteze de până la 70 km/h, iar tot atunci germanii au implementat în regim de teste un planificator de rute pentru exploatarea urbană, un predecesor al actualelor sisteme de navigaţie. Sistemul era capabil să ofere date reale despre starea traficului din cale, or microbuzele aveau autonomie limitată chiar şi pentru raza urbană.
Deşi tehnologiile electrice testate de Mercedes-Benz în anii 1980 erau prea departe de producţia de serie, germanii testau sisteme de propulsie alternativă care într-un viitor acestea să înlocuiască vehiculele tradiţionale cu motoare termice, cel puţin în mediul urban. Însă marele impediment pentru o lansare în serie în acei ani au fost costurile mult prea mari de exploatare şi mentenanţă, dar şi durata scurtă de exploatare a bateriilor plumb-acid. Astfel, industria a mai avut nevoie de peste trei decenii pentru a nivela costurile de dezvoltare şi producţie, dar şi pentru un avans tehnologic care să facă exploatarea electromobilelor mai atractivă.
0
632
COMENTARII (0)
Fiţi primul care comentează această ştire!
COMENTARIUL MEU
Trebuie să fiţi logat pentru a putea comenta
Logare | Înregistrare
COMENTARII FACEBOOK
Înapoi
    Logare PiataAuto.md
Login:
Parola:
Memorizeaza-ma
Ai uitat parola?
Eşti nou aici? Atunci înregistrează-te!